סקר: הליכוד מתחזק ל-29 מנדטים, תקווה חדשה נחלשת ל-9; 58 מנדטים למתנגדי נתניהו

בג"ץ הקפיא את החוק, שמאפשר להעביר לרשויות המקומיות ולמשרדי החינוך והרווחה את פרטיהם של מי שלא התחסנו נגד קורונה ● גנץ: נשקפת סכנה לחיי מנדלבליט ● נתניהו: "אני מוכן לשקול עימות עם לפיד ברגע שיגיד שהוא מתמודד על ראשות הממשלה" ● דיווח: היועץ המשפטי לממשלה סבור שגם אם כחול לבן לא תכהן בכנסת, ממשלת החילופים תוסיף להתקיים במתכונתה הנוכחית

שלט בחירות של תקווה חדשה בירושלים, 8 במרץ 2021 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
שלט בחירות של תקווה חדשה בירושלים, 8 במרץ 2021

שבועיים לפני הבחירות, ואם הן היו נערכות היום אז המספרים, על פי סקר של 103fm, הם 62 למתנגדי נתניהו ו-58 לתומכיו עם נפתלי בנט. רק 8 הפרש בין לנתניהו.

מכיוון שהבחירות אינן היום הסיפור הגדול הוא 16% שעדיין מתלבטים למי להצביע והם עשויים להטות את הכף ביום הקובע.

אוחנה על מפלגת נועם ושיתוף הפעולה של הליכוד עם מפלגתו של סמוטריץ' נוכח עמדתם נגד להט"ב: "אני מרגיש מצוין לקרוא לכל המחנה הלאומי לא להצביע לנועם וסמוטריץ', אלא להצביע לליכוד. ככל שהליכוד תהיה גדולה היא תהיה פחות תלויה בהן. אתמול שמענו את מועמדת מספר 4 של מרצ שתצביע נגד פסילת טיפולי המרה – אני הצבעתי בעד מתוך הקואליציה. אני אשמח לשבת בקןואליציה ימנית יציבה שתקדם את ישראל ותביא גם חמיצות לכל השאר".

על דיפלומטיית החיסונים ואי שיתוף הקבינט בהחלטה להעביר חיסונים לעולם אמר אוחנה: "יש תאריך תפוגה לחיסונים ועדיף שיחולקו מאשר שייזרקו. לא בשביל כל החלטה צריך את הקבינט והממשלה".

אוחנה אמר דברים דומים בערוץ כנסת:

ישבו בממשלת לפיד? איילת שקד אמרה בראיון לגל"צ כי הם "לא פוסלים את 'יש עתיד' אבל כשלימין יש 80 מנדטים ולשמאל 30, אין סיבה למסור את השלטון לשמאל".

חבר מרצ יאיר גולן, שגם התראיין בגל"צ, מראה גם פרגמטיות. לגבי האפשרות לישיבה תחת בנט אמר: "לשבת בממשלה שמוביל אותה אדם עם תפיסת עולם קיצונית, פשטנית, לאומנית ויהירה עד אין קץ – לא חלום חיי, אבל פוליטיקה זו אומנות האפשר".

יאיר גולן בוועדת חוקה, 27 בינואר 2021 (צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן)
יאיר גולן בוועדת חוקה, 27 בינואר 2021 (צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן)

מספר 5 במרצ עיסאווי פריג': מכיר את דעותיה של ג'ידא רינאווי-זועבי והן זהות לשל מרצ. שמעתי את הריאיון, היא טעתה והתנצלה מיד. לא מבין את הפסטיבל".

אלקין על תוצאות הסקר של 103fm הבוקר: "האם אנחנו יכולים להרכיב ממשלה עם הנתונים כרגע? התשובה היא לא. אם נישאר בכאלה נתונים כנראה שהמדינה תלך לבחירות חמישיות או שנתניהו יהיה ראש ממשלה". אלקין הוסיף "יש אופציה שגוש נתניהו ימינה יגיע ל־61. במצב כזה נשרת את הציבור מהאופוזיציה".

 

סגירה