מחזיק המפתחות

במחנה האנטי-נתניהו מבינים שהאפשרות היחידה המסתמנת להחלפת השלטון היא לתמוך בנפתלי בנט לראשות הממשלה ● ארבעה ימים לבחירות, זהו התסריט המדובר ביותר בזירה הפוליטית, למרות שהוא נראה דמיוני בעליל ● הבעיה היא שבנט עצמו מניח מקלות בגלגלי המרכבה האלטרנטיבית שלו ● פרשנות

נפתלי בנט בכנס בחירות של ימינה, 17 במרץ 2021
נפתלי בנט בכנס בחירות של ימינה, 17 במרץ 2021

היריבים של יו"ר ימינה נפתלי בנט שמו לב לעובדה כי באתר הכנסת מצוין שהוא בוגר החוג למשפטים באוניברסיטה העברית, אבל בוויקיפדיה נכתב כי הוא רק החל לימודי משפטים ומנהל עסקים בעברית. גם באתר וואלה!, שבדק את השכלתם של חברי הכנסת, נכתב שבנט "התחיל את לימודיו אבל לא הגיע לסיומם המוצלח".

בנט אומר שיש לו תואר ראשון במשפטים באוניברסיטה, אבל הניסיונות להביך אותו יימשכו כנראה עד הרגע האחרון. ככה זה כשאתה אולי היחיד שמחזיק בידיים את גורלה וזהותה של הממשלה שאולי תקום פה אחרי הבחירות בעוד ארבעה ימים.

הסקר שפורסם אתמול בכאן 11 מציג שוב את המגמה שאליה הולכות הבחירות הרביעיות: ראש הממשלה בנימין נתניהו מתחזק יחד עם המפלגות שתומכות בו. הגוש הזה, יחד עם בנט, מנה כבר 60 מנדטים. היריבים הגדולים שלו שומרים על יציבות (יאיר לפיד עם 19 מנדטים) או נחלשים באופן דרמטי (גדעון סער ובנט עם תשעה מנדטים כל אחד). כחול לבן, מרצ ורע"מ יושבים על אחוז החסימה ונפילה של אחת מהן תגביר עוד יותר את הכוח של מחנה נתניהו.

הקולות שנשמעו אתמול בערב במחנה האנטי-נתניהו לא היו מעודדים. גורמים ביש עתיד, מפלגת האופוזיציה הגדולה ביותר, הודו כי ההתחזקות של לפיד לא עוזרת לו להקים ממשלה. "המספרים הם בצד הימני. אם נתניהו והליכוד מגיעים ל-30 מנדטים אין משחק", אומר גורם ביש עתיד. "האפשרות היחידה היא לתת לבנט להיות ראש הממשלה, כדי שלא ישלים לנתניהו את ה-61".

"המספרים הם בצד הימני. אם נתניהו והליכוד מגיעים ל-30 מנדטים אין משחק. האפשרות היחידה היא לתת לבנט להיות ראש הממשלה, כדי שלא ישלים לנתניהו את ה-61"

וזהו בעצם התסריט המדובר ביותר בקרב הפוליטיקאים בימים האחרונים, למרות שהוא נראה דמיוני בעליל: בנט בא לחבריו בגוש המתנגדים מיד אחרי פרסום התוצאות. הוא תובע מלפיד, סער, אביגדור ליברמן, בני גנץ, מרב מיכאלי ומנסור עבאס מרע"מ לתמוך בו לראשות הממשלה. החברים יסכימו וכולם יטענו כי מדובר בהצבעה אחת בלבד, שתכתיר את בנט לראשות הממשלה.

לפי התסריט הזה נתניהו יעזוב את תפקידו והמשחק הפוליטי ייפתח מחדש. "אחרי נתניהו, הכול יהיה שונה. או שהחרדים יחזקו את בנט כראש הממשלה, או שלפיד יפיל את הכול אחרי שנה וחצי. הכול אפשרי", אומר גורם ביש עתיד.

יאיר לפיד ונפתלי בנט ב-2017 (צילום: גרשון אלינסון/פלאש90)
יאיר לפיד ונפתלי בנט ב-2017 (צילום: גרשון אלינסון/פלאש90)

אם לפיד וחבריו לא יכתירו את בנט, הוא יחזור לנתניהו, ימינה תקבל את תיקי הביטחון והחוץ ותחבור לליכוד מלא-מלא. זו הרי משאת הנפש של בנט ואיילת שקד. בנט יסביר כי הבטיח לבוחריו שלא יהיו בחירות חדשות וזו הדרך היחידה שלו למנוע אותן.

החברים הטובים של בנט אומרים שאין לו שום סנטימנט לנתניהו ואם תהיה לו אפשרות ריאלית הוא יכה בו בכל הכוח. הבעיה היא שבנט עצמו מניח מקלות בגלגלי המרכבה האלטרנטיבית שלו. הוא לא מוכן לרוטציה עם לפיד ודוחה שיתוף פעולה עם השמאל. "אני איש ימין ואיש ארץ ישראל. אני לא אמליך בחיים ממשלה בהובלת השמאל, כולל יאיר לפיד שהוא היום מנהיג שמאל", אמר בנט אתמול.

בנט לא מוכן לרוטציה עם לפיד ודוחה שיתוף פעולה עם השמאל. "אני איש ימין ואיש ארץ ישראל. אני לא אמליך בחיים ממשלה בהובלת השמאל, כולל יאיר לפיד שהוא היום מנהיג שמאל", אמר אתמול.

או בתרגום חופשי: כפי שזה נראה, ארבעה ימים לפני הבחירות, אנחנו הולכים לממשלה בראשות נתניהו (אפשרות סבירה) או לבחירות חדשות.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 484 מילים ו-1 תגובות
סגירה