בנט בשיחות סגורות: אחרי שנתניהו ייכשל בהקמת ממשלה, ארכיב קואליציה יחד עם לפיד

ריבלין נתן ליושב ראש הליכוד את המנדט להרכבת הממשלה: "הכרעה לא קלה ברמה הערכית" ● חברי הכנסת ה-24 הצהירו אמונים; ארבעה מחברי הרשימה המשותפת ניצלו המעמד לטובת קריאות מחאה ● הנשיא נעדר מהתמונה המסורתית של ראשי הסיעות בכנסת ● סמוטריץ': בנט מונע הקמת ממשלת ימין; ימינה: הוא נחש בתחפושת צדיק ● חנין זועבי תועמד לדין בשל זיוף ומרמה

  • הנשיא ריבלין בנאום הענקת המנדט לנתניהו בבית הנשיא, 6.4.2021 (צילום: קובי גדעון / לע"מ)
    קובי גדעון / לע"מ
  • התובעת ליאת בן ארי בבית המשפט המחוזי בירושלים, 6 באפריל 2021 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
    יונתן זינדל, פלאש 90
  • יושב ראש ימינה, נפתלי בנט, נושא דברים בכנסת, 6 באפריל 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
    אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
  • . (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
    יונתן זינדל, פלאש 90
  • יושבת ראש מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, בישיבת סיעה בכנסת, 6 באפריל 2021 (צילום: פלאש 90)
    פלאש 90
  • ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ ליד שולחן הממשלה במליאת הכנסת, 6 באפריל 2021 (צילום: תדמית הפקות, דוברות הכנסת)
    תדמית הפקות, דוברות הכנסת

יואב קיש מצייץ דימוי מעולם הספורט לפיו הקבוצה עם יותר נקודות (ממליצים) ניצחה. יש להניח שאם לליכוד היו פחות ממליצים הוא היה מוצא דימוי או ספורט בו מה שמשנה הוא איפה משחק נתניהו.

היום צפוי להעניק ריבלין את המנדט לנתניהו ויהיו לראש הממשלה המכהן 28 יום להקים ממשלה ואם לא יצליח, יקבל ארכה של שבועיים או שיחזיר את המנדט לנשיא, שיכול להחזיר את המנדט לכנסת ולתת הזדמנות למי שיביא 61 חתימות, או להטיל שוב את מלאכת המרכבה על אחד מראשי הסיעות.

שבועיים מאז יום הבחירות – ו-(אולי) כמה חודשים לפני הבחירות הבאות, סקר מנדטים ב-103fm מראה שביעות רצון מיאיר לפיד ובנט. גוש נתניהו מגיע ל-50 עם בנט, המתנגדים ב-51, ללא בנט המשותפת ורע"ם.

זאב אלקין התראיין ברשת ב' על אירועי אתמול. לדבריו "אנחנו אמרנו לאורך כל הדרך שכל עוד נתניהו לא זז הצידה – הדרך היחידה היא ממשלת אחדות בין בנט ללפיד. פעלנו שבועיים בשביל זה. לצערי הם חיכו לרגע האחרון, ובגלל שלא הקשיבו לנו, המו"מ התחיל מאוחר. עוד כמה ימים של מו"מ היו מביאים להסכמה. לכן ביקשנו לבקש ארכה, לחכות ליום רביעי – ושייכנסו לחדר ויגיעו להסכמות. אנחנו מצטרפים לכל הסכמה שתהיה".

אלקין הוסיף: "השאלה מי יכול להרכיב ממשלה לא מי מקבל את המנדט – הטלת המשימה  על לפיד בלי אפשרות כזאת, זה דבר שהיה מסיט את המו"מ שלו עם בנט לאחור. הצענו אפילו שכל המפלגות יבואו ושהנשיא יטיל על בנט ולפיד להקים ממשלת חילופין. הייתה דרך לייצר דבר כזה ציבורית. הפתרון כרגע הוא שמו"מ בין לפיד יכנסו להילוך גבוה יגיעו להבנות עקרוניות ואפשר להקים ממשלה. אם נגיע למו"מ מתקדם בין לפיד ובנט – לנתניהו לא תהיה ממשלה".

אלקין סיכם: "לא להפריז בכוחו של נתניהו – הוא יודע להקים ממשלה אבל אין לו רוב".

בנימין נתניהו וזאב אלקין, ארכיון, 2016 (צילום: Miriam Alster/Flash90)
בנימין נתניהו וזאב אלקין, ארכיון, 2016 (צילום: Miriam Alster/Flash90)

ניצן הורוביץ בגל"צ: "התאכזבתי מכך שתקווה חדשה והרשימה המשותפת לא המליצו על לפיד. אם הם היו ממליצים עליו – היה לו רוב, והוא היה יכול לקבל את המנדט עוד היום ולהתחיל בהרכבת הממשלה. חבל על כל המשחקים"

ברשת ב' מדווחים כי משה גפני התכוון להשיב כי אם נתניהו לא יוכל להרכיב ממשלה – הוא אינו פוסל מועמדים נוספים. רק בעקבות לחצים שהגיעו מאנשי רה"מ, השתכנע לבסוף גפני להשיב כי הם תומכים בנתניהו ללא אמירה נוספת.

משה גפני מיהדות התורה בוועידת המשפיעים של ערוץ 12, 7 במרץ 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
משה גפני מיהדות התורה בוועידת המשפיעים של ערוץ 12, 7 במרץ 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
סגירה