בנט: אם הליכוד ייכשל, אפעל להקים ממשלת אחדות; נתניהו: "סגרת דיל עם לפיד"

עוד אמר ראש הממשלה: תאוות השררה של בנט - אולי ניתן לו סוף שבוע בבלפור? שימצה אותה ● נתניהו התקשר למנסור עבאס, והשניים שוחחו על נושאים פוליטיים ● דיווח: מחלוקת ניטשת בין לפיד ובנט לגבי איוש משרד הביטחון ● מנדלבליט: בהיעדר שר משפטים - ממחר אסירים ועצורים לא יוכלו להשתתף בדיונים מרחוק ותתחייב הגעתם לדיונים בעניינם בבתי המשפט

ראש הממשלה בנימין נתניהו נושא דברים בכנסת, 21 באפריל 2021 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
ראש הממשלה בנימין נתניהו נושא דברים בכנסת, 21 באפריל 2021

בישראל היום מספרים על מאחורי הקלעים של הבחירה בישראל למבצע החיסונים של פייזר. נתניהו ושגריר ארה"ב לשעבר רון דרמר שכנעו את הנהלת החברה כי בישראל יש מערכת מידע ממוחשבת עם ההיסטוריה הרפואית של כלל האזרחים 30 שנה לאחור ופריסה של קופות החולים. "בנוסף", כך נכתב, "ישראל מדינה קטנה, אך לא קטנה מדי, כך שתוכל להיות מעין מדינת מעבדה עבור שאר העולם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בשדה התעופה בן גוריון עם הגעת מטוס מטען עם חיסונים של פייזר נגד נגיף הקורונה. 10 בינואר 2020 (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו בשדה התעופה בן גוריון עם הגעת מטוס מטען עם חיסונים של פייזר נגד נגיף הקורונה. 10 בינואר 2020 (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

נציגי פייזר השיבו שבקריטריונים האלה עומדת גם אסטוניה ותניהו ודרמר הדגישו שישראל מנוסה מאוד במצבי חירום, ולכן תוכל להגיב במהירות ובגמישות לכל מצב שעשוי להתפתח אם מבצע החיסונים ייתקל בבעיה. הנקודה הנוספת שהעלו: גיוון האוכלוסייה בישראל.

בתוך כך, בגל"צ מדווחים כי ישראל פועלת לביטול החוזה שלה מול אסטרהזנקה שכולל אספקה של 10 מיליון מנות חיסון. החברה מתנגדת לביטול מלא של החוזה ונבחנת אפשרות למכירה של כלל החיסונים למדינה שלישית.

ח"כ אפרת רייטן טוענת כי "גורמים בליכוד מבינים שזמנו של נתניהו תם". חברת העבודה הוסיפה כי מפלגת העבודה יכולה להיות שותפה לקואליציה עם הליכוד אך לא "בהנהגת נאשם בפלילים".

לא רק לא ביבי: אעידה תומא-סלימאן מהרשימה המשותפת אומרת בגל"צ כי "בנט כראש ממשלה זה לא לעשות שום שינוי, דעותיו דומות לשל נתניהו. העניין הוא לא רק שינוי פרסונלי – הוא חייב להיות עמוק יותר".

תומא סלימאן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
תומא סלימאן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית: "אנחנו לא נזוז מהעמדה שלנו. ממשלה שבה לשון המאזניים היא מנסור עבאס זו לא ממשלה בראשות נתניהו, אלא בראשות מנסור עבאס. לא נשב בממשלה כזאת". בקשר לאפשרות הבחירה הישירה אמר רוטמן "כשתהיה הצעה קונקרטית – נשב ונדון. כרגע זה בשלב הכותרות. ככל שיהיה פתרון שיחלץ את ישראל מהפלונטר הפוליטי, אנחנו נתמוך בו".

מיקי זוהר על רקע הדיווח אתמול על המתקפה של רגב עליו ועל לוין בישיבת הליכוד:

הדיווח אמש:

סגירה