דיווח: נתניהו ובנט נפגשו בחשאי בשבוע שעבר: פועלים יחד לסכל את העברת המנדט ללפיד

גנץ הודיע שיפעל להקמת ועדת חקירה ממלכתית: ביקש את חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה באשר לסמכותה של ממשלת מעבר להקים ועדה שכזו; נתניהו צפוי לסכל את היוזמה ● הן המחלקה לחקירת שוטרים והן להב 433 פועלים במקביל ובנפרד זה מזה לחקור את האסון בהר מירון ● מנכ"ל המרכז לפיתוח המקומות הקדושים שעות לפני האסון במירון: "ילדים כמעט נמחצו"

בנימין נתניהו ונפתלי בנט בכנסת, ב-13 בנובמבר 2017 (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
יונתן סינדל/פלאש90
בנימין נתניהו ונפתלי בנט בכנסת, ב-13 בנובמבר 2017

המכון לרפואה משפטית: סמוך לשעת חצות הושלם זיהוי כל 45 הרוגי אסון המירון שהובאו למכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר. 44 מהם שוחררו לקבורה, והנותר ישוחרר במהלך היום לבקשת משפחתו.
צוות המכון משתתף בצערן ובכאבן של המשפחות.

ד"ר חן קוגל מנהל המכון: "אסון בסדר גודל כזה חייב הערכות מורכבת מאד מצד צוות המכון. הצורך והבקשה של המשפחות לסיום מהיר של התהליך היה מובן ופעלנו לאורו, אך לא ויתרנו על הצעדים המקצועיים הנדרשים לשם כך.
אני מבקש להביע השתתפותי בצער המשפחות".

חילי טרופר מכחול לבן אמר ברשת ב' כי על האסון במירון כי יש עוד הרבה שאלות שצריכות להישאל וכי "נדרש תחקיר מעמיק, אפשר לחכות עוד קצת עם איזה סוג ועדה להקים. האסון הנורא הזה יעזור לכולם להבין, גם לאלו שמתנגדים למדינה, שאין מקום שהמדינה לא נמצאת בו ומכתיבה את הכללים".

טרופר הוסיף: "הנושא של אקס טריטוריה צריך להתברר. את האוטונומיות האלה נסגור, גם אצל אלו שלא אוהבים את מדינת ישראל".

חבר הכנסת אורי מקלב מיהדות התורה אמר הבוקר ברשת ב' "אנחנו מצטערים ובוכים ויש מסקנות קשות וזה גזירת שמיים ואנחנו לא מחפשים אשמים אנחנו לא שואלים לשכר ולעונש לא ככה לימדו אותנו. 'וידום אהרון על שריפת שני בניו' – האמונה מחזקת אותנו".

סגן השר אורי מקלב מיהדות התורה (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
סגן השר אורי מקלב מיהדות התורה (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)

מקלב הסביר כי הדיונים מול המשטרה היו השנה על רקע מגיפת הקורונה וכי "דווקא השנה היה פחות דוחק. היה נושא האם מגבילים לתקנות הבריאות ואנחנו אמרנו שמוכנים לקבל הגבלות בריאותיות. דיברו על נושא הבריאות לא על הצפיפות. עמדת המשטרה הייתה כדי למנוע עשרות נפגעים לא לעצור ולהגביל וליצור דוחק".

מקלב אמר שאינו מאשים את השוטרים בשטח ולא ענה קונקרטית לשאלה האם המדינה צריכה להפקיע את השטח. לדבריו "אין ספק שההשקעה גדולה נדרשת. זה גם משימה של המדינה – צריך לתת בהר מענה לצרכים של ריבוי של האנשים בכל השנה ובהילולה ויש שיתוף פעולה".

במשרד מבקר המדינה נכתב בימים אלו דוח בנושא המקומות הקדושים בו היה אמור להופיע גם קבר הרשב"י. מנהלת חטיבת חברה ורווחה במשרד ירדנה שמעוני אמרה הבוקר ברשת ב' כי  המקום רווי מחלוקות ויש בעיה משמעותית כי המקום לא נמצא בריבונות מדינת ישראל אלא בידי כמה הקדשים.

כל יש עתיד מפרסמים את אותה תמונה:

סגירה