אחרי שהצליח לקבל את המנדט, בפני לפיד עומד אתגר קשה בהרבה - להצליח להקים ממשלה

נתניהו: "בנט דיבר היום על ממשלת אחדות - זו מכבסת מילים; בנט ושקד מפירים אחת לאחת את כל התחייבויותיהם" ● בנט: "נתניהו טרק עלינו את הדלת; זה הזמן להקים ממשלת חירום - כל מפלגות הימין מוזמנות" ● עמיחי שיקלי מימינה הודיע על התנגדותו לממשלה בראשות לפיד ● עמיר פרץ הודיע שלא יתמודד לנשיאות ● קארין אלהרר עתידה לעמוד בראש הוועדה המסדרת

  • יושב ראש יש עתיד, יאיר לפיד, בדרכו לפגישה עם ראובן (רובי) ריבלין בבית הנשיא בירושלים, 5 במאי 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
    אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
  • ישיבה של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, 5 במאי 2021 (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
    דני שם טוב, דוברות הכנסת
  • אילן ישועה בבית המשפט המחוזי בירושלים, 5 במאי 2021 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
    יונתן זינדל, פלאש 90
  • יושב ראש ימינה, נפתלי בנט, נושא דברים בחדר סיעת ימינה בכנסת, 5 במאי 2021 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
    יונתן זינדל, פלאש 90
  • מוחים מפגינים בירושלים למען זכויותיהם של פצועי צה"ל, 5 במאי 2021 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
    יונתן זינדל, פלאש 90
  • השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, מנחם את קרוביו של שלמה זלמן ליבוביץ', שנהרג באסון שאירע בהר מירון, 5 במאי 2021 (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
    דוד כהן, פלאש 90

הלילה פקע המנדט שהוענק לנתניהו וכעת מחכים להחלטת הנשיא: האם יאיר לפיד יקבל הזדמנות או שהמנדט חוזר לכנסת ואז בסבירות גבוהה: הולכים לבחירות חמישיות.

הודעת הליכוד:

יוראי להב הרצנו אופטימי ומינימליסטי:

אלי אבידר קם תקיף:

סמוטריץ' בציוץ בו כתוב כי שום דבר לא נגמר אגל hשנראה שמשלים עם ההפסד:

היום תימשך חקירתו הנגדית של ישועה במסגרת משפט נתניהו.

לחץ כבד על רע"ם להמליץ על יאיר לפיד אצל הנשיא להרכבת ממשלה.

מנסור עבאס בראיון ברשת ב': "טרם התקבלה החלטה. אחרי שנקבל את הלו"ז מבית הנשיא נחליט. אני יכול לגלות כי עמדתה של רע"ם תהיה כל מי שתטיל את המנדט עליו ויבוא איתנו במשא ומתן – אנחנו כן מעוניינים בהקמת ממשלה. אנחנו חודש במו"מ עם לפיד, יש לנו קשר יומיומי. כל מי שטוען לראשות הממשלה היה איתי במגע".

לדברי עבאס "ברור לכולם שאם תקום ממשלה בישראל – ימינה ורע"ם צריכות להיות בפנים. רע"ם לא תהיה חלק מהתהליך היא תהיה הסיומת. מי שרע"ם תשלים לו קואליציה ויענה לדרישות שלנו – רע"ם תהיה שם".

עוד אמר "מי שרוצה שנתמוך בחוק בחירה ישירה צריך לפצות אותנו על אובדן חלק מהכוח שלנו" וכי "סמוטריץ' מנע מהליכוד להרכיב ממשלה – לא רע"ם".

על הפגישה עם הרב דרוקמן אמר: "אני נענה כמעט לכל פנייה לדיאלוג. אנחנו מציגים עת עמדותינו. מפריכים את עלילות השווא שאנחנו תומכי טרור. לא התחננו, הצגנו את עמדותינו. לצערי עדיין יש אנשים שמנהלים שיח של פסילות וחרמות. לא רק נגד רע"ם".

מנסור עבאס התראיין גם בגל"צ:

ח"כ אופיר סופר מהציונות הדתית בגל"צ: "מקווה שנשיא המדינה יחזיר את המנדט לכנסת – זה מה שייצור דינמיקה של עבודה, של 'מאני טיים', שתביא להכרעה. 28 ימים בהם המנדט אצל לפיד – לא יובילו להרכבת ממשלה".

מיקי זוהר: עדיין אפשר להביא להקמת ממשלת ימין – "עם ישראל לא יבחר שוב בתליינים".

סגירה