מסתמן שסער יתמנה לשר המשפטים; שקד תסתפק בתיק אחר, ייתכן הפנים או הבט"פ

דיווחים: התקדמות ניכרת חלה במגעים בין בנט למנסור עבאס ● ליברמן: ייתכן שעוד השבוע נוכל להקים ממשלה ● שלמה קרעי: נתניהו מעולם לא התכוון להקים ממשלה תוך שיתוף פעולה עם רע"ם ● נתניהו שיתף דיווח, שבו נטען שבנט ולפיד ימנו את שי ניצן ליועץ המשפטי לממשלה; לפיד: "ביבי כרגיל משקר במצח נחושה" ● הממשלה אישרה את הרפורמה באגף השיקום במשרד הביטחון

גדעון סער בחדר סיעת תקווה חדשה בכנסת, 3 במאי 2021 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
גדעון סער בחדר סיעת תקווה חדשה בכנסת, 3 במאי 2021

בהארץ מדווחים כי עבאס צפוי להיפגש היום עם ראשי גוש השינוי, לפיד ובנט, על רקע רצונם שיצביע בעד הממשלה שלהם, וכי ראש סיעת רע"ם ידרוש מהם הכרה בשלושה יישובים בדואים בנגב והקמת עיר ערבית חדשה בדרום. בנוסף, כך מדווח, עבאס שוקל לדרוש שמפלגתו תעמוד בראש ועדה משמעותית נוספת, ככל הנראה ועדת הפנים, כדי לקדם נושאי תכנון ובניה. הוא צפוי לדרוש להוסיף ולהחזיק במקביל בראשות הוועדה לענייני הציבור הערבי."עבאס ידרוש הסכם קואליציוני ובו התחייבויות מפורטות", אמר גורם המצוי בתוכניותיו. "הוא שוקל לדרוש את ביטול חוק קמיניץ שמחמיר ענישה על עבירות בניה, ולא רק את הקפאתו".

בישראל היום טוענים כי בשבוע שעבר נפגש אחד ממקורבי נתניהו עם עבאס, ניסה לשכנע אותו להתנגד לממשלה של לפיד ובנט ו-"ההתרשמות מהשיחה היתה כי לעבאס יש נטייה ללכת דווקא עם הצד הימני".

בידיעות מדווחים "על סף הסכם" ומספרים כי המחלוקת העיקרית בגוש השינוי היא חלוקת התיקים ובפרט משפטים, חינוך ופנים.

עם עליית המתח והתרבות מקרי האלימות, בצלאל סמוטריץ' חוזר לחיק החמים של האשמת העיתונות בתדמית של ישראל:

אביגדור ליברמן התראיין ברשת ב' וביקש לציין כי היום ה- 9 למאי, יום הניצחון, ובדיוק לפני 76 שנה הובסה גרמניה הנאצית, והיום אנחנו היום סומכים על מערכות הביטחון שלנו.

לדבריו על רקע המהומות בירושלים, ישראל מבטיחה את חופש הפולחן בהר הבית – וזה מה שמאפשר לאנשי שלושת הדתות להתפלל ו-"אנחנו יודעים מה היה לפני 67".

ליברמן טוען כי המהומות החלו לאחר שאבו מאזן הבין שהוא הולך להפסיד את הבחירות, אז הוא ביטל אותן וחמאס ניצל את הדבר למהומות.

לדברי ליברמן "קיים סיכוי סביר שעוד השבוע נוכל להקים ממשלה. ברור שאף אחד לא יוכל להשיג את כל הדברים שהוא רוצה, כל אחד ייאלץ לוותר על משהו ולהשיג משהו".

יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, נושא דברים בישיבת סיעה בכנסת, 3 במאי 2021 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, נושא דברים בישיבת סיעה בכנסת, 3 במאי 2021 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ליברמן שמעוניין בתפקיד שר האוצר אומר "יש לי תכנית ליציאה מהמשבר כשר האוצר. מאז 1996 אין תקציב מדינה שלא הייתי מעורב בו, ואני בקיא, אני בא עם ניסיון וידע ויהיה לי גיבוי. אני יכול להציל את החרדים מהעוני והמצוקה שהם חיים בו – כשלנשים אין השכלה ומקצוע הם חיים בעוני. לנו יש משנה סדורה גם בנושא דת ומדינה".

ליברמן מסכם: "הקואליציה הזו תקום בזכות נתניהו. כולנו עבדנו לצידו של נתניהו ולא מאמינים לו ולא סומכים עליו. גם את מנסור עבאס הוא הכשיר. אני מקווה שנצליח להקים ממשלת שינוי. אני דיברתי עם כל אנשי המפתח ואני חושב שפערים לא גדולים, קצת רצון טוב והבנה אפשר פה להגיע לממשלה טובה".

הכוכב לרגע עמיחי שיקלי במסר מינמליסטי:

ח"כ איתמר בן גביר סיפר הבוקר כי הסכים להעביר את לשכתו משייח' ג'ארח לאחר לילה שלם לאחר שכנועים מלשכת ראש הממשלה וכי הדבר הביא דווקא להרגעת השטח. "עובדה שבשבת היה הכי רגוע כי המשטרה הייתה שם בזכותי", הוא טוען.

בן גביר הוסיף "אם בנט חותך לשמאל הוא עושה את הטעות של החיים שלו. סמוטריץ' ואני מנענו ממשלה עם המשותפת ועבאס, עכשיו התור של בנט לעמוד בעקרונות שהוא הבטיח לציבור".

בן גביר אמר את הדברים ברשת ב'.

ח
ח"כ איתמר בן גביר לצד בנצי גופשטיין בלשכה הזמנית שהקים בשייח' ג'ארח (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
סגירה