התחבורה, הפנים או תיק השיכון, הכי חשוב יהיה שיק התיקון

מרב מיכאלי בישיבת סיעת העבודה עם כינוס הכנסת ה-24, 6 באפריל 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
אוליבייה פיטוסי/פלאש90
מרב מיכאלי בישיבת סיעת העבודה עם כינוס הכנסת ה-24, 6 באפריל 2021

אם ההסלמה הנוכחית לא תחבל בהקמת קואליציית השינוי, ורצוי לדאוג שכך יהיה, מסתמן שיהיה דוקא הרכב די מבטיח בממשלה הבאה.

מרב מיכאלי, למשל, נחשבת דמות שנויה במחלקת בציבוריות הישראלית המאצ'ואיסטית. אבל כעת זה נראה כמו נחלת העבר, כשהיא מגיעה להישג נאה לכל הדעות, אחרי שפעלה לכל אורך הדרך בעזרת תכונות שחסרות לראשי מפלגות רבים: אומץ ואסרטיביות.

כבוד למיכאלי שהעדיפה את שיק התיקון על פני התעקשות על תיק כזה או אחר, ולא וויתרה על תיק משפיע כמו תיק התחבורה. אם הדיווחים נכונים ומיכאלי תקבל את תיק התחבורה זה אכן תיק חשוב, המקנה הזדמנות לטפל סוף סוף כראוי בכבישים, בתאונות הדרכים ובפקקים האין סופיים, להשפיע על איכות הסביבה ולשפר את הנגישות של הפריפריה למרכז.

מרב מיכאלי שנויה אולי במחלקת בציבוריות הישראלית, אבל זה נחלת העבר לנוכח הישגה הנאה, אחרי שהפעילה לאורך הדרך תכונות שחסרות לראשי מפלגות רבים: אומץ ואסרטיביות

לעבודה ולמרצ ביחד יש 13 מנדטים, לימינה – למעט ח"כ שיקלי – ולתקווה חדשה יש ביחד 12 מנדטים. אין לשמאל במה להתבייש ועליו להדגיש כי הוא אינו הגוש הקטן ביותר בגודלו מבין השלושה. יש לשמאל את כל הלגיטימציה לקבל תיקים משפיעים, שבעזרתם ניתן לעצב מדיניות מחדש ולשרת את סדר היום. שאיפה שבזכותה קיבלו מעל תריסר מנדטים.

חשוב להראות לחברה הישראלית שהשמאל רחוק מלהיעלם ומסרב לקבל את התיוגים השקריים לגביו. תיוגים הנובעים מחוסר הבנה של מהי תפיסת השמאל.

גם מרצ היא מפלגה שנויה במחלוקת, אם לא המפלגה שסופגת את הביקורת ואף את השנאה הרבה ביותר, מחוץ למפלגות הערביות. המפלגה, שרבים מביעים כלפיה כעס על עמדות הומניות בנושא מדיניות חוץ וביטחון, תמיד משאירה חותם בנושאי מדיניות פנים. וזה לא רק יוסי שריד ושולמית אלוני, זה גם חוק הדיור הציבורי החשוב של רן כהן והישגים רבים נוספים בתחומי החינוך, החברה והסביבה שלחלקם אחראי יו"ר המפלגה הנוכחי.

יו"ר מרצ מבקש את תיק החינוך, ויש להעריך את הרצון לקבל תיק שהוא כרוך בהתעסקות רבה בענייני קפסולות ושיבוצים תוך התווית חזון ומדיניות לאורך טווח ארוך שלא תמיד ניתן לקבל עליה קרדיט.

כזכור, בזמן כהונת ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, לאחר החלטתו של שר החינוך דאז יוסי שריד ז"ל להתפטר בעקבות המשבר הפוליטי עם סגנו משולם נהרי מש"ס, נפגשו איתו ראשי רשויות והביעו בפניו תחינה להישאר בתפקידו. זאת לנוכח פעילותו של שריד בהעברת תקציבים ושינוי המדיניות בפריפריה. מהיכרותי עם ח"כ הורוביץ אני מאמין שיש לו את כל מה שדרוש להיות שר חינוך נפלא לא פחות.

לאחר החלטת שר החינוך דאז יוסי שריד ז"ל להתפטר בעקבות המשבר הפוליטי עם ש"ס, נפגשו איתו ראשי רשויות והפצירו בו להשאר בתפקידו, לנוכח הצלחתו בהעברת תקציבים לפריפריה. גם הורוביץ יכול להצליח כך

אבל אם זה לא יסתייע, התיק השני שהורוביץ שוקל הוא תיק הבריאות, שלגביו אין צורך להרחיב אחרי השנה שעברנו. גם הוא מצריך המון עבודה קשה, ומפתיע שאיש לא דרש אותו מלכתחילה.

שני התיקים האלה, חינוך ובריאות, בנוסף לאוצר ומשפטים, הם תיקים חשובים ביותר. בחינוך חובה להוסיף תקציבים, כח אדם ולצמצם תלמידים בכיתות, להיאבק באלימות ולשקם את המערכת, לאחר כהונה של  שר החינוך שלא ממש  התאים לתפקידו ונאמר זאת בלשון המעטה.

ד"ר יפעת שאשא ביטון הוכיחה את כישוריה בתחום שכיהנה כיו"ר ועדת החינוך של הכנסת, עוד בטרם משבר הקורונה, אין סיבה שלא תצטיין גם בתפקידה החדש.

לח"כ איילת שקד לא הייתי מאפשר, ללא הניסיון והמתינות הנדרשת בנושאים רגישים, לגעת ולחטט בתיקים מהותיים כמו תיק המשפטים או בחינוך ילדינו.  כל תפקיד אחר – אהלן וסהלן.

ובכל התפקידים שיצליחו לקבל בממשלת השינוי עם ששת המנדטים שלהם, מפלגת ימינה לא חייבת לאמץ את השיטות של ש"ס שלאורך שנים התנהלה כמו מכונת כביסה שמופעלת רק על תכנית הסחיטה.

ובכל התפקידים שיצליחו לקבל בממשלת השינוי עם ששת המנדטים שלהם, מפלגת ימינה לא חייבת לאמץ את השיטות של ש"ס שלאורך שנים התנהלה כמו מכונת כביסה שמופעלת רק על תכנית הסחיטה

האם למרות ההסלמה במצב השמיניה הסודית בדרך לשינוי המיוחל? כדי שזה יקרה חשוב לסגור כמה שיותר מהר תפקידים למנסור עבאס ולמשותפת, לפני שהעניינים יסלימו ויתדרדרו ללא תקנה.

אינני מתיימר לחזות את העתיד, אך בכל מקרה יש לשבח את השיח הרגוע שמנהלים 8 ראשי המפלגות במו"מ מאחורי הקלעים. בלי הדלפות, בלי התלהמות ובלי השמצות הדדיות. הלוואי שאלו יתבררו כניצנים של פוליטיקה אחרת, מתוך הבנה שזה הכרחי ככוח נגד לתרבות השינאה שצמחה פה.

אם כל אחד יקבל את מה שהוא מבקש ויתפשר במקומות שהוא יכול, נגיע לא רק לממשלה חדשה, אלא כפי ששלמה ארצי שר – לארץ חדשה.

ציבור עצום מבקש שתתעלו על עצמכם בהתאם לגודל השעה. אנו מעניקים לכם את אמונינו, אז אל תאכזבו בבקשה. העניקו לנו תקווה.

עיתונאי, בעל תואר B.A בממשל ודיפלומטיה ותואר MA במדיניות ציבורית מאוניברסיטת ת"א. עוסק בקידום נושאי סביבה וקיימות וממשל פתוח, שקיפות, ממשל מקוון ושיתוף ציבור. מאמין בהשפעת התקשורת על חיזוק הדמוקרטיה וחקר האמת

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 688 מילים
סגירה