בשל התו הירוק, בתי מלון מסרבים לקלוט תושבים שבורחים מעוטף עזה

פרסום ראשון תושבת נירים התקשרה הבוקר לבתי מלון בדרום לבקש בדחיפות מקום לבתה ונכדיה שמתגוררים באשקלון, סמוך למקום הפגיעה הישירה של הרקטה מעזה ● אבל במלונות אמרו שהילדים יוכלו להיכנס רק אחרי שיעברו בדיקת קורונה שלילית - כלומר, מחר או מחרתיים ● מלון "אירוס המדבר": "אנחנו מחוייבים לתו הירוק" ● בעקבות פניית זמן ישראל, בישרוטל הסכימו לארח את המשפחה

מלון "אירוס המדבר" בירוחם (צילום: אירוס המדבר, ויקיפדיה)
אירוס המדבר, ויקיפדיה
מלון "אירוס המדבר" בירוחם

בתי המלון מסרבים לקלוט תושבים מאשקלון ועוטף עזה שמבקשים לברוח ממטחי הרקטות שנורים מרצועת עזה, בשל הוראות התו הירוק, שאוסרות עליהם לארח ילדים שלא עברו בדיקת קורונה חיובית. כך נודע לזמן ישראל.

אירית חפץ, תושבת קיבוץ נירים שבעוטף עזה, התקשרה הבוקר למלון "קדמא" של קבוצת ישרוטל בשדה בוקר ולמלון "אירוס המדבר" בירוחם, וביקשה מהם לארח את ביתה, החתן שלה וילדיהם, המתגוררים באשקלון סמוך מאוד למקום שבו נפגע הלילה בניין מפגיעה ישירה של ירי חמאס מעזה וגרמה לפציעתם של שישה בני אדם.

אירית חפץ, תושבת נירים (צילום: באדיבות המרואיינת)
אירית חפץ, תושבת נירים (צילום: באדיבות המרואיינת)

המשפחה – אירית ובן זוגה נמרוד, שני ילדיהם ונכדיהם – מתגוררת כולה באזור מזה שנים ארוכות. "אני מאוד לחוצה, זה קשה", אומרת חפץ, "אני לא זזה לשום מקום, אבל אחרי הפגיעה הלילה הבת שלי והמשפחה שלה הרגישו שהם לא יכולים להישאר שם יותר אפילו רגע אחד. כרגע הם נעים ונדים, ואני מחפשת להם מלון דחוף".

להפתעתה, ענו לה בבתי המלון שהם אינם מקבלים את בני המשפחה, מאחר והילדים אינם מחוסנים, ולכן, לפי התו הירוק, יוכלו להתארח במלון רק אם וכאשר יציגו בדיקת קורונה חיובית.

"זה אומר שהם צריכים היום להיבדק, ומחר או מחרתיים לקבל תשובה", אומרת חפץ, "ב'אירוס המדבר' ענו לנו בחוצפה ובזלזול. אמרו שזה ההוראות שיש ומה אני רוצה מהם. בישרוטל אמרו משהו כמו 'יחזרו אליך, אבל זה לא יעזור'.

"אני לא מבינה את הזלזול הזה. קורונה זה חשוב, אבל זה לא שיש כרגע התפרצות קורונה עזה באשקלון ושהנכדים שלי מסכנים את כל האורחים במלון. וזה מאוד לא בריא גם להישאר כאן".

נמרוד חפץ, תושב נירים, ונכדיו תושבי אשקלון (צילום: אירית חפץ)
נמרוד חפץ, תושב נירים, ונכדיו תושבי אשקלון (צילום: אירית חפץ)

בעקבות פניית זמן ישראל, מספרת חפץ, חזרו אליה מישרוטל והבטיחו למצוא פתרון. זמן קצר לאחר מכן הודיעו לה כי פינו להם חדר במלון.

ממלון "אירוס המדבר" נמסר בתגובה: "אנחנו מחוייבים לפי התו הירוק".

עד כה לא התקבלה תגובת משרד הבריאות לידיעה ולשאלה, האם בתי המלון והצימרים יכולים להגמיש את הוראות התו הירוק במקרים דומים עקב המצב.

עוד 282 מילים
סגירה