חמאס: נחזור לשגר רקטות לתל אביב אחרי חצות

נתניהו: המבצע יימשך ככל שיידרש ● דיווח: שרי קבינט קוראים לסיום המבצע ● ליברמן: נתניהו יאריך את המבצע כל עוד המנדט אצל לפיד ● דו״צ לכתבים הזרים: לא השתמשנו בכם להטעיה ● נתניהו לביידן: עושים הכל כדי לא לפגוע בחפים מפשע ● עבאס: בניגוד לעמדתי, הפגנות ערביי ישראל יימשכו ● השתפר מצב הילד שנפצע מבקבוק תבערה ● חשד: נזרק ע״י ערבים עקב טעות בזיהוי

  • צה"ל הורס את  בניין אל-ג'לאא בעזה בהפצצה ביום השישי של מבצע "שומר החומות". 11.5.2021 (צילום: Mahmud Hams /Pool Photo via AP)
    Mahmud Hams /Pool Photo via AP
  • משטרה ואנשי בטחון והצלה באתר נפילת הרקטה ברמת גן ביום השישי של מבצע שומר החומות, 10.5.2021 (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
    Tomer Neuberg/Flash90
  • ירוטי כיפת ברזל ליד אשדוד ביום השישי של מבצע שומר החומות, 15 במאי 2021 (צילום: Avi Roccah/Flash90)
    Avi Roccah/Flash90
  • פלסטינים בודקים את הנזק שנגרם לאחר הפצצת צה"ל בצפון עזה ביום השישי של מבצע שומר החומות, 15.5.2021 (צילום: Atia Mohammed/Flash90)
    Atia Mohammed/Flash90
  • ירוטי כיפת ברזל ליד אשדוד ביום השישי של מבצע שומר החומות, 15 במאי 2021 (צילום: Avi Roccah/Flash90)
    Avi Roccah/Flash90
  • הפגנת המחאה המשותפת בת"א של יהודים וערבים, 15.5.2021 (צילום: עומדים ביחד)
    עומדים ביחד

היום השישי למבצע שומר החומות: מטחים כבדים נורו הלילה ובמהלך היום לאזור המרכז, לדרום ולשפלה. כתוצאה מכך נהרג גבר כבן 50 ברמת גן. רסיס פגע בספארי. נפילה גם בטייבה.

כמה רקטות פגעו ישירות במבנים ברמת גן, ראשון לציון, גבעתיים, אשקלון ויבנה.

במקביל צה"ל תקף את המגדל אל-ג'לאא בעיר עזה – בבניין נמצאים מטה רשת אל-ג'זירה, סוכנות הידיעות AP ומטות של תחנות שידור נוספות. בתגובה חמאס איים "להרעיד את ת"א".

הודעת דובר צה"ל:

צה"ל תקף בניין רב קומות בו נמצאים נכסים צבאיים של המודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס לפני זמן קצר, מטוסי קרב של צה"ל תקפו מבנה רב-קומות הכולל נכסים צבאיים השייכים למודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס.בבניין קיימים משרדים של כלי תקשורת אזרחיים, אשר ארגון הטרור חמאס מסתתר מאחוריהם ומשתמש בהם כמגנים אנושיים. ארגון הטרור חמאס ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה.טרם התקיפה, צה"ל הזהיר את האזרחים ששהו בבניין ונתן להם שהות מספקת להתפנות מהמבנה.

הלילה הרס צה"ל בית בן שלוש קומות בשכונת שאטי במערב העיר עזה. גורמי רפואה פלסטיניים מסרו לרשת אל-ג'זירה כי לפחות שבעה ילדים ונערים ושתי נשים נהרגו בתקיפה, וכי 15 בני אדם נוספים נפצעו. צה"ל מסר כי בדירה שהו מספר בכירים בחמאס, וכי היא שימשה כתשתית טרור. בצבא אישרו כי האזרחים נהרגו ונפצעו כתוצאה מהתקיפה.

הלילה ביפו: שני ילדים בני 12 ו-10 נפצעו מבקבוק תבערה שהושלך אל ביתם בשכונת עג'מי ביפו. אחד הילדים פצוע קשה.

אביהם של הילדים התראיין לכאן חדשות:

האלימות ביפו: יאיר גולן כותב "טרור הימין מכה שוב, וכעת הוא מנסה לשרוף משפחה ערבית בשנתה ביפו. יש כאלה שמנסים ליצור סימטריה מדומיינת בין מחבלים. לא, אם חפצי חיים אנחנו, כדאי שנתאפס על עצמנו. הטרור היהודי מסוכן פי אלף מהפלסטיני. טרור יהודי יחסל אותנו מבפנים. חוץ מזה, איזה אנשים עלובים שורפים ילדים קטנים?". 

עיסאווי פריג': בקבוק התבערה שפצע את מוחמד יצית את כולנו ומשטרה שעוצרת את כמאל ח'טיב, אבל מאבטחת את בן גביר וגופשטיין, רק מוסיפה בנזין למדורת התבערה. רוצים לסיים את האלימות? תתחילו באכיפה שוויונית, כדי שגם אנחנו נרגיש שהמשטרה והמדינה מעוניינות להגן עלינו מהטרוריסטים היהודים.

הפגנה משותפת של של ערבים ויהודים ביפו:

טיבי:

בני גנץ:

למי שמעוניין בדברים דומים אבל נרגע מקולו של גנץ:

סגירה