הרמטכ״ל: המבצע יימשך עוד יומיים והתקיפות יתגברו

גנץ שלל דיווח לגבי מגעים שלו עם נתניהו להקמת ממשלה: ״גם אם הוא יציע לי את הירח לא אלך איתו״ ● ליברמן: להתנות סיום המבצע בהשבת הבנים ● חמאס מאיים: אם לא ייפסקו התקיפות נירה שוב על ת״א ● צה״ל חיסל הלילה בכיר בג׳יהאד האיסלאמי ● בניין באשדוד ספג פגיעה ישירה ● הציבור הערבי ישבות מחר ● מת מפצעיו יגאל יהושע שהותקף בהתפרעויות בלוד ביום שני

  • כבאי בבניין שספג פגיעה ישירה באשדוד במבצע שומר החומות, 17 במאי 2021 (צילום: מד"א)
    מד"א
  • בניין שספג פגיעה ישירה באשדוד במבצע שומר החומות, 17.5.2021 (צילום: מדא)
    מדא
  • שליח ארה"ב למזה"ת הדי עמר נועד עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו-מאזן במהלך מבצע "שומר החומות", 17 במאי 2021 (צילום: Thaer Ghanayem/WAFA)
    Thaer Ghanayem/WAFA
  • יירוט של כיפת ברזל במבצע שומר החומות, 17.5.21 (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
    Yonatan Sindel/Flash90
  • יירוט של כיפת ברזל כפי שנראה מאשקלון במבצע שומר החומות, 17.5.21 (צילום: Avi Roccah/Flash90)
    Avi Roccah/Flash90
  • פלסטינים ליד הריסות ברפיח בדרום רצועת עזה לאחר תקיפת צה"ל במסגרת מבצע שומר החומות 16.5.21 (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
    Abed Rahim Khatib/Flash90

הרוג במהומות בערים: מת מפצעיו יגאל יהושע, תושב לוד בן 56, שהותקף בידי ערבים בהתפרעויות ביום שני בשבוע שעבר. יהושע, תושב שכונת גני אביב בעיר, הותיר אחריו אשה ושני בנים – בן 8 ובן 22.

מבית החולים אסף הרופא נמסר כי יהושע "הגיע אלינו עם תחילת הפרעות בלוד, ביום שני שעבר, במצב אנוש לאחר שנפגע מלבנה בראשו. צוות המחלקה לטיפול נמרץ עשה את כל שלאל ידו על מנת להציל את חייו, אך כאמור לצערינו בשעות הבוקר נאלצנו לקבוע את מותו".

פרקליטות המדינה הגישה עד כה כתבי אישום נגד 116 חשודים בעקבות ההתפרעויות ברחבי הארץ בשבועות האחרונים – כולם נגד ערבים. מרבית כתבי האישום הם על תקיפת שוטרים.

מבצע שומר החומות: צה"ל ושב"כ הרגו את חסאם אבו-הרביד, מפקד חטיבת צפון רצועת עזה ב'גיהאד האיסלאמי. דובר צה"ל מסר כי צה"ל ושב"כ באמצעות תקיפת אווירית של מטוסי קרב, סיכלו את חסאם אבו-הרביד, מפקד חטיבת צפון רצועת עזה בארגון הטרור גא"פ.

אבו-הרביד מפקד בארגון למעלה מ- 15 שנים, ואחראי על מספר פיגועי נ"ט, בניהם הפיגוע ביומו הראשון המבצע, בו נפצע אזרח באורח קל. בנוסף, הוביל באופן עקבי שיגורי רקטות לעבר מדינת ישראל בעת סבבי לחימה, כמו גם ירי לעבר כוחות צה"ל.

היום בצהריים דיווח דובר צה"ל כי לוחמי זרוע הים וכלי טיס של צה"ל סיכלו פעילות חבלנית עוינת באזור צפון הרצועה. במהלך הימים האחרונים לוחמי זרוע הים זיהו תנועות חשודות במרחב צפון רצועת עזה וסמוך לנכסים של הכוח הימי של חמאס, ועקבו אחר מספר פעילים של הכוח ותנועותיהם במרחב. היום, באמצעות יכולות הזיהוי של כלי טיס של חיל האוויר ויכולות הקליטה המתקדמות של זרוע הים, זוהו מספר פעילים ואמצעי לחימה ימי שנחשד כאמצעי לחימה ימי צולל.

הכלי הורד לחוף וככל הנראה היה בדרכו לבצע פעילות חבלנית עוינת לעבר המרחב הימי של מדינת ישראל. כלי שיט של זרוע הים וכלי טיס של צה"ל תקפו את הפעילים ואת אמצעי הלחימה על מנת לסכל את האיום.

הבוקר צה"ל תקף פיר מנהרה של ארגון הטרור חמאס. מדובר צה"ל נמסר כי "במהלך הלילה, תקפו מטוסי קרב של צה"ל פיר מנהרה השייך לארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה. פיר המנהרה נמצא סמוך לגן ילדים ומסגד ומוכיח פעם נוספת כיצד ארגון הטרור חמאס ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסייה האזרחית.

צה"ל נוקט באמצעי זהירות ככל הניתן כדי לצמצם פגיעה אפשרית באזרחים במהלך פעילותו הצבאית" .

מאוחר יותר נמסר כי בפעם השלישית במבצע "שומר החומות", גל תקיפות נרחב של צה"ל נגד ה'מטרו' של ארגון הטרור חמאס.  בשעות הלילה, בוצעה תקיפת 'מטרו' ג' בצפון רצועת עזה. במסגרת התקיפה, הותקפו כ-35 יעדי טרור בטווח זמן של כ- 20 דקות. התקיפה בוצעה על ידי 54 מטוסי קרב תוך שימוש בכ-110 חימושים מדויקים. במהלך תקיפה זו, הותקפו כ-15 ק"מ של מנהרות הטרור.

שלושה נפצעו באורח קל מפגיעה ישירה בבניין באשדוד. פרמדיק מד"א: "כל הדיירים היו בחדר המדרגות ובכך שמרו על חייהם".

בניין ספג פגיעה ישירה באשדוד במבצע שומר החומות, 17.5.2021 (צילום: מדא)
בניין שספג פגיעה ישירה באשדוד במבצע שומר החומות, 17.5.2021 (צילום: מדא)
כבאי בבניין שספג פגיעה ישירה באשדוד במבצע שומר החומות, 17.5.2021 (צילום: מדא)
כבאי בבניין שספג פגיעה ישירה באשדוד במבצע שומר החומות, 17.5.2021 (צילום: מדא)

אעידה תומא-סלימאן כותבת: מחר הציבור הערבי ישבות במחאה על המלחמה בעזה, מתקפות הכיבוש בירושלים המזרחית, ואלימות המשטרה וכנופיות הפשיסטים כלפי הציבור הערבי. לא נשתוק תחת מתקפה, ונזכיר לציבור שבלי 20% מהחברה לא ניתן לקיים חברה מתפקדת. נאבק על האזרחות השווה והזהות הלאומית שלנו בלי היסוס ובלי הרכנת ראש. חמאס גם קרא לשביתה כללית מחר בגדה, בירושלים ובערים נוספות בתוך ישראל. 

מוקדם יותר הגיבה תומא-סלימאן למהלך של שגריר ישראל ארדן באו"ם – להראות תמונה של נדין עוואד.

יממה פחות טובה לישראל בקרבות ההסברה.

הקטע המלא של ג'ון אוליבר:

אמש התראיין נתניהו ל-CBS:

סגירה