בנימין נתניהו ובני גנץ במהלך דיון בפיקוד דרום, 11 במאי 2021 (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
עמוס בן גרשום/לע"מ

נתניהו מפזר אשליות על רוטציה וחותר לבחירות חמישיות

מאז החל מבצע "שומר החומות", נפוצו ידיעות וגברו התדרוכים על שיתוף הפעולה המיוחד בין נתניהו וגנץ ואיך הדואט צבאי הזה יהפוך לפוליטי, כאשר גנץ מוביל ואפילו יהיה הראשון ברוטציה ● גנץ, כנראה, כבר לא נחשב אצל מקורבי נתניהו אפוי למחצה או מסוכן למדינה ● אבל כמו עם בנט לפניו, ועם סער אחריו, נתניהו רק מטפח אשליית שווא ● כל מה שעומד לנגד עיניו כרגע זה בחירות באוקטובר ● פרשנות

"שר הביטחון, בבקשה", אמר ראש ממשלה בנימין נתניהו ופינה בחיוך ג'נטלמני את הפודיום לבני גנץ ביום ראשון, ערב החג, במהלך הצהרות עדכון על המלחמה בעזה.

בימים האחרונים נפוצו ידיעות וגברו התדרוכים על שיתוף הפעולה המיוחד בין השניים במהלך המבצע, איך הם גילו מחדש זה את זה ואיך הדואט צבאי הזה יהפוך תיכף ומיד לריקוד פוליטי, כאשר גנץ מוביל ואפילו יהיה הראשון ברוטציה.

איפה נופת הצופים הזו והיכן הימים שבהם נתניהו ואנשיו הפכו את גנץ למטורף למחצה ומסוכן למדינה שאינו ראוי להנהיג אותה.

איפה ה"שר הביטחון, בבקשה" לעומת הרגע שבו סילק נתניהו מעליו את מזכיר הממשלה צחי ברוורמן שביקש לתת לגנץ את רשות הדיבור במהלך ימי הקורונה. "שידבר אחר כך", רטן נתניהו בזלזול מול המצלמות.

ישיבת ממשלה ביוני 2020 (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
ישיבת ממשלה ביוני 2020 (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

נתניהו רוצה לטפח את הדימוי הנדיב הזה. המנדט ברגע זה נמצא אצל יאיר לפיד, שיודע כי ממשלת השינוי כמעט חסרת סיכוי. בעוד שבועיים המנדט חוזר לכנסת ונתניהו רוצה להראות עכשיו שיש לו ממשלה ימנית בלי מנסור עבאס אבל עם גנץ או גדעון סער.

אנשיו של נתניהו מפיצים מחדש את הסדרי הרוטציה שהוא מציע לשניהם. נתניהו יוותר למשך שנה וחצי או שנתיים ראשונות וישמש ראש ממשלה חלופי, ואז יחזור. גם נפתלי בנט זכה, כזכור, להצעה דומה.

גם גנץ וגם סער – וגם בנט כאשר עוד היה רלוונטי – פסלו את ההצעה המפתה. לא בגלל שאינם רוצים להיות ראשי ממשלה, אלא בגלל שהם יודעים שנתניהו או מקורביו לא מתכוונים לאף מילה. נתניהו לא יעזוב את תפקידו אפילו לחצי שנייה עבור אף אחד.

גם גנץ וגם סער – וגם בנט כאשר עוד היה רלוונטי – פסלו את ההצעה המפתה. לא בגלל שאינם רוצים להיות ראשי ממשלה, אלא בגלל שהם יודעים שנתניהו או מקורביו לא מתכוונים לאף מילה

גנץ נראה היום מוקסם מנתניהו, תולה בו מבטי הערצה ומתלחש עמו בדיונים שזוכים לפוטו-אופ, אבל גם הוא יודע כי אפילו במפלגה שלו יתקוממו מולו אם יחתום שוב על הסכם קואליציוני עם מי שרימה אותו.

בני גנץ ובנימין נתניהו מדגמנים יחסי עבודה טובים בתדריך עם ראש המוסד יוסי כהן, ראש המל"ל מאיר בן שבת והרמטכ"ל אביב כוכבי, 16 במאי 2021 (צילום: חיים צח / לע"מ)
בני גנץ ובנימין נתניהו מדגמנים יחסי עבודה טובים בתדריך עם ראש המוסד יוסי כהן, ראש המל"ל מאיר בן שבת והרמטכ"ל אביב כוכבי, 16 במאי 2021 (צילום: חיים צח / לע"מ)

גדעון סער מנוסה יותר, ולכן חתך את ההצעה שעלתה כבר אתמול (שלישי). כולם מבינים שגם אם ייכנסו עם נתניהו למשא ומתן רציני על קואליציה משותפת ועל רוטציה, ראש הממשלה ידאג להפיל את הכול ברגע קריטי על איזה סעיף טכני או משהו.

היעד של נתניהו היה ונשאר בחירות חמישיות. זה לא השתנה מאז ה-24 במרץ לפנות בוקר, אחרי פרסום המדגמים. היום הוא נמצא פסע או שניים ממטרתו.

בעוד שבועיים המנדט, כאמור, יחזור לכנסת – לפיד יחזיק אותו ברשותו עד היום האחרון ויהפוך כל אבן בתקווה לאיזה שינוי. בכנסת לא יימצא מועמד שיזכה לתמיכה של 61 מחברי הבית, והנה בחירות חמישיות, כנראה בתחילת אוקטובר. נתניהו יישאר בחודשים הללו ראש הממשלה, ולא ייתן רוטציה לאף אחד, לא היום ולא אף פעם.

בכנסת לא יימצא מועמד שיזכה לתמיכה של 61 מחברי הבית, והנה בחירות חמישיות, כנראה בתחילת אוקטובר. נתניהו יישאר בחודשים הללו ראש הממשלה, ולא ייתן רוטציה לאף אחד, לא היום ולא אף פעם

בינתיים המלחמה בעזה תימשך, ונתניהו יגיד שהוא לא מתעסק בפוליטיקה, אבל ימשיך לתעתע בכולם עם הצעות למשא ומתן מתקדם ומומצא. בחסות העשן הזה ינסה נתניהו לפרק את תקווה חדשה ולמשוך אליו שליש סיעה. אם זה ילך – טוב. אם לא ילך – גם טוב.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
תענוג של כתיבה והבחנות. אינני בקיא ומקצוען, אך לתחושת הבטן שלי, ביבי זה דודו טופז באחריתו: מצליח כמעט ומתאכזב, בונה תוכניות ורוקם אפשרויות ועוד ועוד, וכל זאת כשהמשפט ברקע. ההתמוטטות שלו... המשך קריאה

תענוג של כתיבה והבחנות. אינני בקיא ומקצוען, אך לתחושת הבטן שלי, ביבי זה דודו טופז באחריתו: מצליח כמעט ומתאכזב, בונה תוכניות ורוקם אפשרויות ועוד ועוד, וכל זאת כשהמשפט ברקע. ההתמוטטות שלו קרובה מאי פעם, אז יצא פרצופו האמיתי – טראמפ וטופז. לא לשכוח!!! השיאים של הגועל, לפנינו

עוד 483 מילים ו-1 תגובות
סגירה