גנץ: "נתניהו הציע לי להיות ראשון ברוטציה, אני לא הולך על זה"

יו"ר כחול לבן: "ממשלת שינוי - או בחירות חמישיות" ● מיכאלי: "קוראת לחרדים להשתחרר מהשעבוד לנתניהו ולחבור אלינו" ● מהומות בהר הבית ובמזרח י-ם, 15 מתפרעים פצועים, 16 עצורים ● המשטרה עצרה חשוד בתקיפת שוטר בהר הבית ● הוגשו כתבי אישום נגד ערבים ויהודים שתקפו אנשים במהומות ● האיראנים משבחים את חמאס: "ניצחון היסטורי", בחמאס מודים למשטר האיראני על הנשק ● בתי הקולנוע ייפתחו לראשונה בשבוע הבא

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה לעתונות, עם שר הבטחון בני גנץ, בתום מבצע שומר החומות, 21.5.21 (צילום: עמוס בן גרשום לע"מ‎)
עמוס בן גרשום לע"מ‎
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה לעתונות, עם שר הבטחון בני גנץ, בתום מבצע שומר החומות, 21.5.21

לילה מתוח בישראל ובעזה לפני ולאחר נצירת האש הרשמית. דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה אמר כי הפלגים הכינו תכנית לכסות את ישראל בטילים מחיפה בצפון ועד רמון בדרום, אבל הקפיאו אותה לבקשת המתווכים ואם ישראל לא תעמוד בהסכמות – הם יוציאו אותה לפועל.

דובר צה"ל מסר כי "צה"ל היה מוכן לתקוף עשרות מטרות עם מטוסים וכלי טיס במידה וחמאס היה מממש את איומו ויורה".

נשיא ארה"ב ביידן אמר: "בירכתי את נתניהו על הפסקת האש והבהרתי שארה"ב תומכת בזכותה של ישראל להגן על עצמה מול ירי הטילים מצד חמאס. הדגשתי שאני מחוייב לסייע לישראל לשדרג את מערכת כיפת ברזל".

מזכיר המדינה האמריקני בלינקן אמר: בירכתי על החלטת הקבינט הישראלי להסכים להפסקת אש.

הלילה פורסם כי מירי רגב תקפה את הרמטכ"ל בישיבת הקבינט:

רגב הגיבה:

ח"כ שפע מהעבודה אמר הבוקר ברשת ב' כי  "אין תכלית לסבבים כאלה כשאין לצדם הישגים מדיניים או אזרחיים משמעותיים. צריך להגיע להישגים בזמן השקט. אחרת, כרגיל בזמן נתניהו, שום דבר לא ישתנה. אני לא רואה שישראל ניצחה פה בשום צורה".

האם נתניהו הבעיר את השטח עקב מצבו הפוליטי? שפע אומר כי "לנתניהו תמיד יש שיקולים פוליטיים. הוא היה צריך לעשות הכול כדי שלא להבעיר את המדינה מבפנים. הוא יכול היה לעשות הרבה דברים למנוע את הבערה הפנימית והוא לא עשה את זה"

שפע אמר על ממשלת השינוי: הסיכויים לכך פחתו אבל הם עדיין קיימים.

צה"ל פרסם את סיכום המבצע:

ראש עיריית שדרות אלון דוידי הבוקר: הבעיה בהפסקת האש היא שחמאס לא כנוע – בואו לא נשלה את עצמנו. אם לא משתמשים בכל מרכיבי הצבא, לא מקבלים הכרעה. אי אפשר להכריע את חמאס רק בפצצות מהאוויר.

דוידי אמר את הדברים ברשת ב'.

סגירה