דויד גרוסמן: "הסתיים העידן שבו הכוח יקבע מציאות נוחה רק לנו"

חמאס: "אם ישראל תחסל את סינוואר או דיף, ייפתח סבב חדש" ● איימן עודה: "נגיע לבחירות כלליות באוקטובר", מאיר כהן: "סיכוי נמוך לממשלה" ● עשרות מפגינים מתפרעים בשיח ג'ראח ● אלפי מפגיני שמאל צועדים בתל אביב בדרישה להסדר מול הפלסטינים ושותפות יהודית ערבית ● המשטרה עצרה חשוד נוסף בהשלכת בקבוק תבערה לחלון בית ביפו ● שר החוץ אנתוני בלינקן יגיע השבוע לישראל

דוד גרוסמן בעצרת של עומדים ביחד וארגונים נוספים בככר הבימה בתל אביב, 22 במאי 2021 (צילום: תומר נויברג / עומדים ביחד)
תומר נויברג / עומדים ביחד
דוד גרוסמן בעצרת של עומדים ביחד וארגונים נוספים בככר הבימה בתל אביב, 22 במאי 2021

שבוע טוב! הפסקת האש נכנסה לתוקף לפני כ-40 שעות וצה"ל ממליץ לדרג המדיני להגיב בעוצמה לכל הפרה של השקט.

היום ב-19:00 תתקיים בתל אביב צעדה של ארגוני שמאל מככר רבין להבימה, בקריאה להסדר מול הפלסטינים. בין הדוברים יהיו דוד גרוסמן, עודה בשאראת, ח"כ איימן עודה ותמר זנדברג.

הצעדה ביוזמת תנועת עומדים ביחד, ארגון שוברים שתיקה, ובשותפות עם חד"ש, מרצ, שלום עכשיו, לוחמים לשלום, יוזמות אברהם, עמותת סיכוי, מחזקים, ועוד שורה של ארגונים.

המהומות ברחבי הארץ כבר שככו אבל בשיח ג'ראח במזרח ירושלים יש עכשיו הפרות סדר של כמה עשרות בני אדם.

שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן יגיע השבוע לישראל לראשונה מאז נכנס לתפקידו, ויבקר גם במצרים, ירדן וברשות הפלסטינית.

ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) אומר לפגוש את העיתונות ש"הסיכוי לממשלה נמוך אך נקווה להתפכחות בצד של בנט".

המשטרה והשב"כ עצרו חשוד נוסף, תושב יפו, בהשלכת בקבוק תבערה לחלון בית בעיר, שממנו נפצע ילד בן 12. החשוד הראשון בנעצר הוא כבן 20 והעצור הנוסף הוא אחיו.

איימן עודה (המשותפת) מעריך ב"פגוש את העיתונות" שלא תוקם ממשלה חדשה ומצדיק את היציאה לרחובות של ערביי ישראל, אך מגנה את האלימות. כמו כן, הוא מצהיר שסיעתו תתמוך בחוק הגבלת כהונה לראש ממשלה אך לא בחוק בחירות ישירות.

"אני לא רואה מצב שתורכב ממשלה חדשה בקרוב, אני חושב שנגיע לבחירות כלליות בתחילת אוקטובר.

"עם המשבר הזה יש הזדמנות ענקית – יש פוליטיזציה בקרב האוכלוסיה הערבית, לרבות הצעירים. המאפיין העיקרי זה שאנשים מרגישים שהם חלק מהעם וחלק מסוגיה צודקת ויצאו לרחובות ממקום עקרוני … המאבק ביסודו מוצדק מאוד, אני נגד ונדליזם ופגיעה באזרחים. הכל היה אלים?"

מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר נראה לראשונה הערב ברצועה לראשונה מאז החל סבב הלחימה.

המועמד המוביל לנשיאות ניסה לפעול מול הנשיא המכהן ריבלין למתן חנינה לנתניהו עוד לפני הרשעה. לפי הדיווח של אלדד יניב, הרצוג עלול להשתמש באותה חוות דעת כדי לחון את נתניהו בעצמו.

סגירה