סקרים: בבחירה ישירה לראשות הממשלה מקבל נתניהו 41-40% מהקולות, ולפיד 37-35%

בשבוע הבא יבוטלו הגבלות התו הירוק והסגול; החובה לעטות מסכה בשטח סגור תישאר בעינה ● בג"ץ פסל את פשרת האוזר - שהגדילה את תקרת התקציב ההמשכי - ומתח ביקורת על "שימוש לרעה בסמכות הכנסת" ● יושב ראש הכנסת לוין: "קומץ של שישה אנשים מתכסים בגלימת המשפט כדי לבצע הפיכה"; לפיד בתגובה קרא להחלפתו ● בנט נגד נתניהו: "מסך עשן של פולחן אישיות"

בנימין נתניהו ויאיר לפיד, 2014 (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)
מרק ישראל סלם, פלאש 90
בנימין נתניהו ויאיר לפיד, 2014

בכאן דיווחו הלילה כי השיחה בין ביידן לנתניהו ביום רביעי לא הייתה מתוכננת והוגדרה "ישירה ונחושה" מצד הנשיא. נתניהו נאלץ לצלצל לביידן בפעם השישית כדי לשכנעו שכוונת ישראל היא אכן ללכת להפסקת אש.

ישראל כ"ץ משוכנע ומשכנע לגבי ניצחון ישראל בעימות מול חמאס. "החמאס הוכה בצורה קשה יותר מבפעמים הקודמות", הוא אומר ברשת ב' ומוסיף "עכשיו המבחן הוא ביישום מדיניות של אין הבלגה – דין שדרות ואשקלון כדין ת"א וירושלים". כ"ץ גם מבטיח "אם יהיה ירי יהיו גם סיכולים ממוקדים".

כ"ץ מוסיף "מה שחשוב שלא תהיה שום הידברות על שיקום אזרחי בלי דיון על השבויים והגופות. לא יאופשר שיקום עזה בלי שיוחזרו החללים והשבויים – החמאס הפסיד וזה המחיר שהוא ישלם. החמאס הוכה מכה קשה. סינוואר – ראינו אותו אתמול חיוור מוקף על ידי אנשיו. אנחנו הפסקנו בתנאים מאוד ברורים מה שהיה לא יחזור".

כ"ץ הזכיר את הפיתרון שלו: אי מלאכותי מול עזה "כדי לנתק את הקשר לישראל".

לגבי המצב הפוליטי אמר כ"ץ כי "בנט שותף רצוי בממשלת הליכוד". לטעמו "כל הנושא של הרוטציות זה דבר שלא צריך לעשות אותו. צריך ממשלת חירום לאומית לטפל באתגרים שיתרחבו אחרי שאיראן תעשה הסכם גרעין – ונצטרך להתמודד עם מימון הטרור העולמי שלהם. צריך מממשלה שתעביר רפורמות ותקציבים". כ"ץ סיכם: "אני קורא לכולם להתעלות. בואו נתלכד לתקופה מוגבלת. כל הפיצול בין היהודים נותן לפלגים הערבים הזדמנות לפגוע בנו".

אחרי כ-3 שבועות: הר הבית נפתח הבוקר ליהודים. בן גביר אומר לרשת ב': "צעד חשוב של ראש הממשלה שמראה שישראל לא התקפלה מכל עקרונותיה. אבל זה לא מספיק. עכשיו צריך למנוע מדיניות גזענית שמפלה יהודים לרעה בהר הבית".

שולי מועלם נלהבת ביותר:

גדעון סער בטור בידיעות אחרונות: בתקופת נתניהו האיומים על ישראל רק התגברו.

סער כותב גם כי "יש לדחות את תיאוריות הקונספירציה שייחסו לנתניהו תוכנית להצתת הסבב האלים  מטעמים פוליטיים".

יאיר גולן ממרצ על פתיחת הר הבית למבקרים יהודים: "צריך להרגיע כל מוקד חיכוך, עד שנשתכנע שהשטח איבד את האנרגיה השלילית שלו. היחסים בין יהודים לערבים בתוך ישראל גורליים לעתידה, אסור לקחת סיכונים. לא צריך להקשיב למקהלת הימנים הקיצונים שאומרים שקוממיות ישראל תלויה בזה".

גולן טען כי נתניהו אומנם לא תכנן את העימות מול חמאס ובתוך ישראל אולם הצית מתיחות בטחונית במודע.

גולן אמר את הדברים ברשת ב'.

סגירה