נפתלי בנט בנסת, 6 באפריל 2021 (צילום: Alex Kolomoisky/Pool via AP)
Alex Kolomoisky/Pool via AP

הפוסט שבנט פרסם אתמול מייצג את התנהלותו שלו מאז הבחירות: מבוך של סתירות פנימיות, המשך ישיר לזיגזג המפואר שביצע אחרי שפרצה הלחימה בדרום ● אל לפיד הוא לא יכול לחזור, לנתניהו אין ממשלה ● כל שנותר לו הוא לשרוד בבחירות הבאות, שיתקיימו אחרי החגים, ככל הנראה באוקטובר ● בשביל זה הוא זקוק לשיריונים בליכוד - והבכירים שם ממש לא ששים לזה ● פרשנות

נפתלי בנט שובר בימים האחרונים את כל השיאים, כאילו החליט לתקוף את עצמו בקמפיין שלילי לקראת הבחירות החמישיות שבהן הוא עלול להישאר מתחת לאחוז החסימה (לפחות לפי הסקר שפורסם אתמול בערוץ 12).

הפוסט שפרסם אתמול בפייסבוק היה מבוך של סתירות פנימיות, אמירות מבולבלות וביטויים חסרי פשר – המשך ישיר לזיגזג המפואר שביצע מיד אחרי שפרצה המלחמה בדרום. בפוסט, בנט תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו בצורה בוטה – אבל במקביל הודיע ש"זה לא הזמן לדבוק בחרמות, אלא לעשות דבר מתבקש ולהקים ממשלה מתפקדת". כלומר, ממשלה שנתניהו הכושל (לדבריו) ותאב פולחן האישיות – יעמוד בראשה.

אין טעם להיכנס כאן לניתוח של בנט ודבריו המסוכסכים. בשורה התחתונה אפשר לומר כך: בנט הולך לממשלה של נתניהו, שכנראה לא תקום, אחרי שהיה עמוק בתוך ממשלת השינוי של יאיר לפיד, אבל את האחריות הוא מטיל על גדעון סער ואביגדור ליברמן שלא רוצים להצטרף לפרויקט ממניעים אישיים.

בנט הולך לממשלה של נתניהו, שכנראה לא תקום, אחרי שהיה עמוק בתוך ממשלת השינוי של יאיר לפיד, אבל את האחריות הוא מטיל על גדעון סער ואביגדור ליברמן שלא רוצים להצטרף לפרויקט ממניעים אישיים

בנט מפסיד בינתיים את כל העולמות. רק לפני שלושה שבועות דחה את נתניהו, שהציע להעניק לו את הרוטציה, ועוד ראשון בתור. "לא ביקשתי ממך רוטציה, ביקשתי שתביא ממשלה", סנט בנט בנתניהו.

נפתלי בנט בישיבת סיעת ימינה, 12 באפריל 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
נפתלי בנט בישיבת סיעת ימינה, 12 באפריל 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

היום נתניהו לא מוכן להעניק לבנט רוטציה כלל, אלא את תפקיד ממלא המקום ואת תיק הביטחון. נתניהו מבטיח לבנט שריון בליכוד, אבל זו הבטחה על תנאי. בליכוד לא שמחים להעניק מקומות לימינה, על חשבונם של שרים, חברי כנסת ופעילים. זה לא יעבור בקלות.

גם לפיד מהעבר השני העניק לבנט את הקדימות ברוטציה. אבל אז הודיע בנט כי "ממשלת השינוי ירדה מן הפרק" והיום לפיד, שמחזיק 17 מנדטים, רוצה להיות הראשון – גם אם הממשלה שלו נראית כרגע דמיונית בעליל.

בנט, מי שהיה לכאורה ראש ממשלת ישראל בשני הרכבים שונים, מימין ומשמאל, הוא אפילו לא ראש הממשלה של ימינה. נתניהו, בצלאל סמוטריץ' וחבריהם עושים שמות במפלגה של בנט. הם ערערו את עמיחי שיקלי ושי מימון, שלא רצו לראות את בנט בממשלת השינוי. נתניהו מציע גם היום  לאיילת שקד ולשיקלי כל מה שירצו אם בנט יעבור צד.

בנט, מי שהיה לכאורה ראש ממשלת ישראל בשני הרכבים שונים, מימין ומשמאל, הוא אפילו לא ראש הממשלה של ימינה. נתניהו, סמוטריץ' וחבריהם עושים שמות במפלגה

יש גם לחצים פנימיים הפוכים בתוך ימינה. הפעילים כי קרובים של ח"כ אביר קארה, ראשי השולמנים, תובעים ממנו לתמוך דווקא בממשלת השינוי. "אנחנו לא הפגנו במשך חודשים מתחת לבית של נתניהו כדי לראות את האיש שלנו בממשלה שלו", כפי אמר לי אחד מהם.

ישיבת סיעת ימינה, 25 באפריל 2021 (צילום: ימינה)
ישיבת סיעת ימינה, 25 באפריל 2021 (צילום: ימינה)

אבל אף ממשלה לא תקום כאן. נתניהו מתעתע בכולם בדרך לבחירות חמישיות. לנתניהו אין ממשלה גם עם בנט. ללפיד אין ממשלה בלעדיו. "בנט לא יכול לחזור עכשיו ליאיר לפיד", אמר אתמול אחד מאנשי ימינה. "מה יעשה ניר אורבך, שיצא לרקוד עם אנשי הרב דרוקמן אחרי שבנט ביטל את ממשלת השינוי? יחזיר את הריקוד לאחור?"

"בנט לא יכול לחזור עכשיו ליאיר לפיד. מה יעשה ניר אורבך, שיצא לרקוד עם אנשי הרב דרוקמן אחרי שבנט ביטל את ממשלת השינוי? יחזיר את הריקוד לאחור?"

לפיד מחזיק את המנדט מהנשיא לעוד תשעה ימים. הוא ניהל אתמול שיחות עם הסיעות בגוש השינוי ונפגש עם בני גנץ, יו"ר כחול לבן, אבל גם הוא יודע שהסיכוי כמעט לא ריאלי.

אתמול לגלגלו מקורבי נתניהו על לפיד ובנט, וקראו להם "ממשלת הכמעט". הבחירות בספטמבר או באוקטובר, אחרי חגי תשרי, הולכות ומתקרבות, ואנשי נתניהו מותחים חיוכים רחבים. זה רע למדינה, אבל טוב לראש הממשלה.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
4
בנט מגעיל פיזית ופנימית הוא אפס לא גבר וגם לא אישה נודניק בכיין כמו שמציירים אותו בארץ נהדרת זה החמור שהיה בצבא והיה לו חב הייטק לא להאמין לריכוז החרא והגועל שקוראים לו ימינה אפסים שם א... המשך קריאה

בנט מגעיל פיזית ופנימית הוא אפס לא גבר וגם לא אישה נודניק בכיין כמו שמציירים אותו בארץ נהדרת זה החמור שהיה בצבא והיה לו חב הייטק לא להאמין לריכוז החרא והגועל שקוראים לו ימינה אפסים שם אחד אחד דבר אחד בטוח את הכסף לבחירות חמישיות צריך לגבות מבנו לרושש אותו מסריח אחד !

בנט לא טיפש, אז מה כן?? הוא נדבק בטרללת. גם גאון יכול להיות מטורלל. המסכן לא עומד בלחצים, איך הוא בכלל מתיימר להיות פוליטיקאי?! אדון בנט, קח אחריות ולך, תשחרר אותנו מהתסביכים הנפשיים של... המשך קריאה

בנט לא טיפש, אז מה כן?? הוא נדבק בטרללת. גם גאון יכול להיות מטורלל. המסכן לא עומד בלחצים, איך הוא בכלל מתיימר להיות פוליטיקאי?!
אדון בנט, קח אחריות ולך, תשחרר אותנו מהתסביכים הנפשיים שלך, וקח איתך את השקדיה הפורחת, שפורחת רק כשהיא בסמוך לשרה.

עוד 539 מילים ו-4 תגובות
סגירה