דיווחים: "לפיד מסר לבנט וסער - ממשלה או שנפזר את הכנסת"

החוקים נגד מינוי רה"מ נאשם בפלילים, הגבלת כהונת רה"מ, ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון, דמי אבטלה לעצמאים וחינוך חינם מינקות בדרך לחקיקה מזורזת - אבל יוקפאו לשבועיים ● נתניהו מינה את דוד ברנע לראש המוסד ● טופורובסקי, טיבי, ברק, פריג' ומואטי התמנו לסגני יו"ר הכנסת ● וואטספ חסמה את חשבונם של לפחות 15 פעילי עוצמה יהודית ולהב"ה, כולל בנצי גופשטיין ואיילה בן גביר ● המעברים לעזה ייפתחו מחר לסיוע הומניטרי

יאיר לפיד ונפתלי בנט 2017 (צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90)
גרשון אלינסון/פלאש 90
יאיר לפיד ונפתלי בנט. 2017

9 ימים נותרו למנדט לפיד ובהארץ מדווחים הבוקר כי יו"ר יש עתיד פועל להחתמת מפלגות "גוש השינוי" על הסכמים קואליציוניים, ולאחר מכן מתכוון להציע ליו"ר ימינה נפתלי בנט כניסה מיידית לממשלת רוטציה.

מטרת לפיד היא להגיע לסוף השבוע הקרוב עם הסכמים חתומים עם מפלגות העבודה, כחול לבן, מרצ וישראל ביתנו.

במקביל ביש עתיד ינסו לבצע מהלכי חקיקה – כולל ועדת חקירה לאסון מירון.

מירב בן ארי מיש עתיד התייחסה לסקרים שפורסמו אתמול בגל"צ ואמרה "לכל אותם ראשי מפלגות, אנחנו לא צריכים לדאוג – מי שצריך לדאוג זה מי שנמצא עם 4-6 מנדטים".

בן ארי אמרה "הופכים כל אבן כדי להקים ממשלה, עוד מוקדם להספיד את זה. ממשיך המו"מ הקואליציוני, אם בנט רוצה להיות חלק מממשלת השינוי, שיתכבד ויגיע – יש קולות במפלגה שלו שקוראים לממשלה כזו".

סגן שר הבריאות קיש טוען ברשת ב' לגבי הסרת מגבלות הקורונה כי "ההחלטה הזו התקבלה על ידי כל צמרת משרד הבריאות, כולל מגן ישראל וממונה הקורונה אש".

בקבינט המומחים של מגן ישראל אומרים שלא התקיימו דיונים עם צוות המומחים ואחד החברים בצוות המומחים אמר לכאן חדשות כי הדבר תמוה ביותר ומעלה סימני שאלה לגבי המניעים העומדים מאחורי הצעד.

קיש אמר שאין מה להתייחס לסקרים שפורסמו אתמול ואמר כי בליכוד רוצים בחירה ישירה ומאמינים שנתניהו ינצח.

יואב קיש בקומת הממשלה בכנסת, 21 בדצמבר 2020 (צילום: אורן בן חקון/POOL)
יואב קיש בקומת הממשלה בכנסת, 21 בדצמבר 2020 (צילום: אורן בן חקון/POOL)

קארין אלהרר ברשת ב': "בנט מסתובב כבר שנה ואומר ואמר נתניהו לא כשיר – אמרת לא טוב? בוא נחליף אותו. אתה לא יכול להגיד ברגע האמת 'אבל בעצם'".

ליברמן כותב הבוקר:

אני מאשים.
1. אני מאשים את נתניהו באובדן ההרתעה מול פורעי החוק בתוך מדינת ישראל. התמונות שראינו רק לפני ימים ספורים בלוד, בעכו, בבת-ים, ביפו ובנגב הן ביטוי לאנרכיה ולהיעדר משילות.
2. אני מאשים את נתניהו שלא למד דבר ולא הפיק את הלקחים הנדרשים מדו"ח 'אור' על אירועי אוקטובר 2000 ומדו"ח מבקר המדינה על מבצע 'צוק איתן'.
3. אני מאשים את נתניהו שאפשר לחמאס להשתלט באין מפריע על חלקים נרחבים ברחוב הערבי בתוך מדינת ישראל, על הפלסטינים במזרח ירושלים, ביהודה ושומרון ועל מחנות הפליטים הפלסטינים בלבנון.
4. אני מאשים את נתניהו שאפשר הפסקת אש ללא התנייה של סיוע כלכלי לרצועה בעתיד, בפירוז הרצועה והשבת הבנים הביתה מה שמבטיח מבצע נוסף שנמצא כבר מעבר לאופק.
5. אני מאשים את נתניהו בהיעדר מיגון ברמה מספקת בדרום ובצפון שהופכים את העורף הישראלי למופקר ופגיע.
6. אני מאשים את נתניהו שאפשר את התעצמות חמאס לפני מבצע 'שומר החומות' וממשיך לאפשר את התעצמותו גם ברגעים אלו, ושאישר לפתוח את מעבר רפיח ללא מנגנון פיקוח, שיגרום להכנסת חומרי "בניה" וחומרים דו-שימושיים שלפני שילכו לשיקום האזרחי של הרצועה ילכו לבנייה ושדרוג של ארסנל הנשק של החמאס.
7. אני מאשים את נתניהו בקריסת מערכת ההסברה הישראלית ברחבי העולם, שהובילה להסתה וליצירת נרטיב שקרי בערוצי התקשורת הבין-לאומיים וברשתות החברתיות ששברו שיאים.
נ.ב.
יחד עם שאר אזרחי מדינת ישראל, אני מצדיע לכוחות הביטחון, לצה"ל ולרמטכ"ל אביב כוכבי.

סגירה