ליברמן דורש לשנות את כתב האישום נגד מבצעי הלינץ' ביפו מתקיפה לטרור לאומני

בלינקן התחייב לפעול להעברת 75 מיליון דולר לפלסטינים ולפתוח מחדש קונוסוליה לקשר עם הפלסטינים בירושלים ● אדלשטיין דחה בשבועיים דיון על הסרת מסכות ● הביטוח הלאומי מציע פיצוי של 130 אלף שקל לכל משפחת הרוג ממירון ● מרצ סיכמה עם יש עתיד על תיקי הבריאות, הסביבה ושת"פ אזורי ● ישראל ביתנו תקבל את תיקי האוצר וראשות ועדת כספים ● בחקירת ישועה נחשף שיצחק (בוז'י) הרצוג כינה את שלי יחימוביץ' "כלבה"

יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, נושא דברים בישיבת סיעה בכנסת, 3 במאי 2021 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, נושא דברים בישיבת סיעה בכנסת, 3 במאי 2021

שר החוץ של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, יגיע היום לביקור בישראל. זהו ביקורו הראשון של בלינקן בארץ מאז נכנס לתפקידו.

מחלוקת בין הליכוד ויש עתיד עשויה להביא לדחיית הבחירות לנשיאות, שאמורות להתקיים בשבוע הבא – כך דיווח יקי אדמקר ב"וואלה!". יושבת ראש הוועדה המסדרת, קארין אלהרר, סירבה אמש לקבוע ישיבה של הכנסת ליום רביעי בשבוע הבא כדי לקיים בחירות לתפקיד הנשיא מבלי שלאחריה תתקיים ישיבת מליאה, שבה ידונו הצעות חוק פרטיות. בליכוד מתנגדים לכך בשל רצונם לעכב חקיקה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ההערכה היא שמתנגדי נתניהו הם אלה שלבסוף ייאלצו להתקפל. ב-5 ביולי תסתיים כהונתו של ראובן (רובי) ריבלין. אם לא ייבחר נשיא עד למועד זה, מי שייכנס לתפקיד הוא יושב ראש הכנסת, יריב לוין, מהליכוד. במחנה השינוי יבקשו למנוע תרחיש זה, לכן הסברה היא שהם אלו שיוותרו על דרישתם.

יש עתיד וישראל ביתנו הגיעו לסיכומים לקראת חתימה על הסכם קואליציוני ביניהן. במסגרת ההסכמות, ישראל ביתנו תקבל לידיה את משרד האוצר, את המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, משרד ממשלתי נוסף ואת ראשות ועדת הכספים.

שר החוץ של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, נחת בנמל התעופה בן-גוריון.

חבר הכנסת מיקי זוהר אומר שלדעתו, ישראל לא בדרך לבחירות חמישיות, כי אם הליכוד לא יצליח להקים את הקואליציה שהם רוצים, נפתלי בנט ילך להקים ממשלת שמאל בתמיכת הערבים. עוד אמר שהליכוד מעולם לא שקל תמיכה אקטיבית של מנסור עבאס. זוהר אמר את הדברים בריאיון בקול ברמה.

סגירה