עלה בידו: לפיד הודיע לנשיא כי הצליח להרכיב ממשלה

לפיד לריבלין: "הממשלה תעשה ככל שביכולתה לחבר בין כל חלקי החברה הישראלית" ● חבר הכנסת ניר אורבך מימינה שוקל להתנגד לממשלה ● עם הקמת הממשלה תתמנה שקד לחברה בוועדה לבחירת שופטים ● טרם נחשפו ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו; לא ברור מתי תושבע הממשלה ● הרצוג נבחר לנשיא ברוב הגדול ביותר אי פעם: 87 חברי כנסת הצביעו בעדו, 26 תמכו בפרץ

נפתלי בנט, יאיר לפיד, בני גנץ, מרב מיכאלי, אביגדור ליברמן, ניצן הורוביץ, גדעון סער, מנסור עבאס (צילום: פלא90, מונטז')
פלא90, מונטז'
נפתלי בנט, יאיר לפיד, בני גנץ, מרב מיכאלי, אביגדור ליברמן, ניצן הורוביץ, גדעון סער, מנסור עבאס

יום דרמטי של הכרעות בישראל: לצד סיום מנדט לפיד והאפשרות המסתמנת של הצגת הממשלה, תתקיים היום במליאת הכנסת ישיבה מיוחדת ובה תתקיים הבחירה לנשיאות. שני המועמדים, יצחק הרצוג ומרים פרץ, יגיעו למשכן בשעות הבוקר ויוזמנו לשהות, יחד עם קרוביהם והצוותים המלווים אותם, באולמות "נגב" ו"ירושלים" באגף החדש בכנסת, אשר הוכנו מבעוד מועד לכבוד המועמדים.

יצחק (בוז'י) הרצוג, המתמודד לנשיאות המדינה, בכותל המערבי, 1 ביוני 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
יצחק (בוז'י) הרצוג, המתמודד לנשיאות המדינה, בכותל המערבי, 1 ביוני 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

בשעה 11:00 תיפתח הישיבה המיוחדת במליאת הכנסת. יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, יפרט את נוהל ההצבעה החשאית ויכריז על תחילת ההצבעה. שני המועמדים יוכלו לצפות במהלך ההצבעה מהיציע המיוחד במליאה.

מזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורוביץ, תקרא בשמות חברות וחברי הכנסת לפי סדר שמות המשפחה, ואלה יקומו בזו אחר זה וייגשו אל מאחורי הפרגוד. שם ישימו במעטפה פתק עם השם המועדף עליהם, או פתק לבן, וישלשלו אותו לתוך תיבת הקלפי.

בתום ההצבעה יכריז יו"ר הכנסת על הפסקה בישיבת המליאה לצורך ספירת הקולות. תיבת הקלפי תילקח על ידי סדרני הכנסת לחדר נפרד והקולות ייספרו על ידי חברי ועדת הקלפי, חברי הכנסת דוד ביטן (יו"ר), יוסף טייב, אמילי מואטי ויואל רזבוזוב.

מרים פרץ, המתמודדת לנשיאות המדינה, בכנסת, 1 ביוני 2021 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מרים פרץ, המתמודדת לנשיאות המדינה, בכנסת, 1 ביוני 2021 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בתום הספירה יחדש יו"ר הכנסת את ישיבת המליאה ויכריז על התוצאות. במידה אם לא יושג רוב של 61 קולות למועמד/ת, יתקיים סיבוב הצבעה נוסף. לאחר ההצבעה השנייה, אם יושג רוב קולות (גם אם אינו 61 או יותר), יוכרז על מנצח/ת.

עם היוודע התוצאות הסופיות ייצא יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין, יחד עם סגניו ועם מזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורוביץ, מנכ"ל הכנסת, סמי בקלש וקצין הכנסת, יוסף גריף, לאולם בו שוהה המנצח/ת, שם יודיע רשמית לנשיא/ה הנבחר/ת על תוצאות ההצבעה ויברך אותו/אותה.

יובהר כי השבעת הנשיא/ה הנבחר/ת תתקיים במועד אחר. כהונתו של הנשיא ראובן (רובי) ריבלין נמשכת עד כ"ט תמוז תשפ"א, 9 ביולי 2021.

המו"מ להקמת ממשלה: כמעט הכל סגור חוץ מהוועדה למינוי שופטים שעת היעד של גוש השינוי: 11:00 בבוקר, אז תחל ישיבת הכנסת, שבה ייערכו הבחירות לנשיאות המדינה.

אם יצליחו לעשות כן יוכלו ללחוץ על יושב ראש הכנסת, יריב לוין, להודיע למליאה על כך.

הישיבה הבאה של הכנסת תיערך ביום שני ואז יחול עיכוב בהשבעה.

גורמים בימינה אומרים הבוקר ש-"אם מיכאלי לא תוותר על המקום בועדה למינוי שופטים לא תקום ממשלה."

בחצות יפוג המנדט של לפיד ולכנסת יהיו 21 יום להציג מועמד שיביא 61 חתימות ואז כרגיל – פיזור ובחירות.

יאיר לפיד מגיע לבית הנשיא לקבל את המנדט להרכבת הממשלה, 5 במאי 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
יאיר לפיד מגיע לבית הנשיא לקבל את המנדט להרכבת הממשלה, 5 במאי 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)

הרצוג שלח מכתב לכל חברי הכנסת:

מכתבו של יצחק הרצוג לחברי הכנסת
מכתבו של יצחק הרצוג לחברי הכנסת

בצלאל סמוטריץ' משוכנע: הכל הונאה אחת גדולה.

מיקי זוהר ברשת ב': "בצער רב אני אומר שהם כבר אחוזי אמוק להקים את הקואליציה המוזרה הזו. מה שיכול לקרות זה שמישהו או מישהי מחברי ימינה יתעשת, יבין שהדבר הזה באמת גרוע וימנע את זה".

סגירה