בנט: "נתניהו, שחרר את המדינה להמשיך הלאה; אל תותיר אחריך אדמה חרוכה"

נתניהו: "יש התגייסות מדהימה בתקשורת לטובת ממשלת השמאל" ● אם לא תחול עלייה בתחלואה, בשבוע הבא תבוטל החובה לעטות מסכות בחללים סגורים; בבתי הספר החובה תישאר על כנה ● שני מקורבים לליצמן נעצרו בחשד לקבלת שוחד כדי שיקדמו אינטרסים של חברות מסחריות ● דיווח: נתניהו שוקל לנסות לפעול להקמת ממשלה, שבה גורם אחר מהליכוד יכהן כראש הממשלה

יושב ראש ימינה נפתלי בנט נושא דברים בכנסת, 6 ביוני 2021 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
יושב ראש ימינה נפתלי בנט נושא דברים בכנסת, 6 ביוני 2021

עוד שבוע פוליטי גורלי מתחיל: בהארץ מדווחים כי ראשי גוש השינוי צפויים להיפגש היום ויו"ר ימינה נפתלי בנט צפוי להודיע לשותפיו כי חברי מפלגתו, מלבד ח"כ עמיחי שיקלי שהודיע על התנגדותו, יצביעו בעד הקמת הממשלה.

ח"כ ניר אורבך מימינה צפוי להחליט אם להצביע בעד או להתפטר, ובמפלגתו מעריכים שיישאר בתפקידו ויצביע בעד.

מחר צפוי יריב לוין להכריז במליאת הכנסת כי עלה בידו של לפיד להרכיב ממשלה, ובתוך שבוע לכל היותר תיערך הצבעה על השבעת הממשלה, ביום שני הבא. בסביבתו טוענים שיתכן שיחליט לקיימה ביום רביעי הקרוב.

ביום חמישי אמור להתקיים מצעד הדגלים בעיר העתיקה – שנדחה כביכול מיום ירושלים (למרות שקוים במתווה אחר). אתמול אמר גנץ שידרוש שלא לקיים מצעד "במתווה שיצריך מאמץ ביטחוני מיוחד ויכול לפגוע בתהליכים המדיניים המתקיימים".

סמוטריץ' כצפוי היסטרי. הלילה הוא צייץ: "אלפיים שנה חיכינו למדינה יהודית עצמאית וריבונית לא כדי שיכהן בה שר ביטחון פחדן שנכנע פומבית לאיומי הטרור של חמאס (ולמעשה מזמין עוד איומים ועוד טרור) ומבקש למנוע מיהודים לצעוד עם דגלי ישראל בירושלים עיר הקודש והבירה המאוחדת. אני מצפה מנתניהו ואוחנה להבהיר שהמצעד יתקיים".

רבנים בכירים בציונות הדתית פרסמו אמש (שבת) מכתב שבו יצאו בחריפות נגד הקמת ממשלת השינוי. במכתב טוענים הרבנים שבממשלת השינוי "ייפגעו ענייני ביטחון המדינה", ומוסיפים כי "חייבים לעשות הכול כדי שממשלה זאת לא תקום".

מכתב הרבנים נגד ממשלת השינוי
מכתב הרבנים נגד ממשלת השינוי

הרבנים שחתמו על המכתב: יצחק בן שחר, שלמה אבינר, חיים דרוקמן, דוד הכהן, אליעזר ולדמן, ושמואל אליהו.

הרב דרוקמן: זאת לא הסתה.

אופיר אקוניס ברשת ב' על מצעד הדגלים בחמישי: "מה הקשר בכלל להקמת הממשלה? המצעד מתקיים עקב התאריכים של מלחמת ששת הימים. שר הביטחון ומשטרת ישראל צריכים לשמור על ביטחון הצועדים, אקוניס הוסיף "המצעד צריך לצעוד. אם נוותר על ירושלים ויתרנו על הכל".

בנוגע לאזהרת ראש השב"כ אמר אקוניס שהוא מזהיר והזהיר בעבר מפני השיח האלים ואומר שלא מדובר רק בצד אחד. "גם אני אישית חוטף נאצות", טען.

"הרשת העיקרית בה יש הסתה היא טוויטר אמר אקוניס וקבע "הטוויטר החריב את השיח הציבורי".

לגבי המצב הפוליטי אמר אקוניס כי לגיטימי לנסות לשכנע עריקים מכיוון שהדבר נעשה גם ב-1995 בממשלת רבין.

בכאן מדווחים כי עידית סילמן מבקשת מקצין הכנסת אבטחה אישית. לטענתה עוקבים אחריה.

זנדברג:

עידן רול:

סגירה