החתימה על ההסכמים הקואליציונים מתוכננת לשישי

הפרקליטות תעביר שיחות והתכתבויות של ישועה להגנה ● המשטרה אוסרת על בן גביר לצעוד בעיר העתיקה ולעלות להר הבית ● יפעת שאשא-ביטון תובעת חצי מיליון שקל מיאיר נתניהו ● ברוך מרזל ובנצי גופשטיין נחקרו באזהרה בחשד להסתה ● הדיון בתיקי נתניהו הסתיים מוקדם בגלל השריפה באזור ירושלים ● אמסלם: בשמאל האנשים הכי אלימים ומושחתים במדינה ● הרמטכ״ל: ״קצין אמ״ן שמת בכלא עשה עבירות במודע״

ישיבת סיעת ימינה, 25 באפריל 2021 (צילום: ימינה)
ימינה
ישיבת סיעת ימינה, 25 באפריל 2021

ימים ספורים להשבעת הממשלה: צוותי הקואליציה העתידית ימשיכו היום לקיים דיונים על חקיקת החוק להגבלת כהונת ראש ממשלה, שצפוי להשפיע גם על בנימין נתניהו. בהארץ מדווחים כי יש הסכמה בין כל הסיעות לקדם חקיקה שתגביל בצורה כזו או אחרת את כהונת ראש הממשלה, אבל ישנה מחלוקת על הנוסח והדרך לעשות זאת.

הוועדה המסדרת אמורה הבוקר לאשר את מועד השבעת הממשלה – יום ראשון ב-16:00.

גורם בכיר בחמאס אמר לישראל היום כי הכסף הקטארי יועבר לעזה עד לשבוע הבא וכי הדבר אושר מולו ע"י המתווכים המצריים.

שרת התיירות אורית פרקש הכהן הביעה הבוקר ברשת ב' שביעות רצון מההחלטה לדחות את מצעד הדגלים ליום שלישי הבא – לאחר השבעת הממשלה. לדבריה "הדחייה משרתת את הניתוק מהפוליטיקה".

חברת הקבינט היוצא אמרה כי "לכל יהודי יש זכות לצעוד בירושלים – אך הדברים צריכים להיות בצורה שקולה. לא מתרגשים מאיומי החמאס לא על זה הדיון. הדיון הוא מה נכון למדינת ישראל. בסוף מצעדים זה דבר שמפכ"ל המשטרה מאשר".

על הקמת הממשלה אמרה פרקש הכהן "שמעתי את הקולות והקללות של סמוטריץ' והדברים הקשים של הרב גפני. אני קוראת לשיח הזה להפסיק. מה קרה? מקימים ממשלה אחרת. זה נראה לי כמו טנטרום – והדברים לא ראויים ומכובדים. אנחנו היינו פתוחים לשלב אותם והם קיבלו החלטה פוליטית – ההתאבדות על הבלוק של נתניהו היא החלטה שלהם".

.מצעד הדגלים במזרח ירושלים, 2016 (צילום: Zack Wajsgras/Flash90)
.מצעד הדגלים במזרח ירושלים, 2016 (צילום: Zack Wajsgras/Flash90)

אורי מקלב מיהדות התורה אמר ברשת ב' כי הוא לא יכול להסתמך על ההבנה של בנט בעולם התורה ועל יכולתו לשמור על הסטטוס קוו. לדבריו בממשלת השינוי לא רוצים את החרדים.

סגן השר מאיר פרוש אמר בגל"צ "לא הייתה ממשלה עם הסכמים קואליציוניים כאלה, עם התרסה כלפי התורה כמו במקרה הזה. מבקשים לפתוח מרכולים, להכיר בבני זוג מאותו המין, לפגוע בקדושת הכותל, בתלמידי הישיבות. לא היה דבר כזה".

פינדרוס בגל"צ: "אנחנו לא כועסים כי אנחנו לא בממשלה או כי לא נתנו לנו כסף, בעניין הזה אני מודה שאין בעיה. הציעו לנו לתמוך בממשלה מבחוץ, אבל הנושא האידאולוגי הוא זה שמפריע לנו, לא הפרסונלי".

ההצעה האחרונה לשקד: על פי דיווח בכאן חברת ימינה סירבה להצעות שליחים מהליכוד שהבטיחו לה את המקום השני ברשימה, תפקיד שרת החוץ וסיעה עצמאית בת ארבעה מנדטים בתוך הליכוד.

סגירה