בנט: "לא העת להפגנות, קורא לנהוג בכבוד בנתניהו ומשפחתו״

מסתמן: מימון הוצאות בלפור ובית נתניהו בקיסריה יופסק מחר, מועד הפינוי של משפחת נתניהו מבלפור יסוכם עם בנט ● ברקת: "אם נתניהו היה זז - מי שהיה מרכיב ממשלה זה הליכוד" ● דיווח: נתניהו ובן סלמאן פעלו להחלשת מלך ירדן ● סקר: אם ראש המוסד היוצא מתמודד בפריימריז הליכוד הוא מנצח עם 27% ● אורית פרקש-הכהן מכחול לבן תהיה שרת המדע ● נחמן שי יהיה שר התפוצות

יושב ראש ימינה נפתלי בנט נושא דברים בכנסת, 6 ביוני 2021 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
יושב ראש ימינה נפתלי בנט נושא דברים בכנסת, 6 ביוני 2021

טור בוושינגטון פוסט גורס כי נתניהו שיתף פעולה עם מוחמד סלמאן וג'ארד קושנר בהפעלת לחץ על מלך ירדן לקבל את תכנית השלום של טראמפ.

המלך הירדני היה סבור שתוכניתו של טראמפ אמורה לדחוק את ירדן ממעמדה כאחראית על המקומות הקדושים בירושלים, ולקדם תחתיה את בית המלוכה הסעודי.

דונלד טראמפ וג'ארד קושנר (צילום: AP Photo/Pablo Martinez Monsivais, File)
דונלד טראמפ וג'ארד קושנר (צילום: AP Photo/Pablo Martinez Monsivais, File)

על פי דוחות מודיעין, מעצרו של הנסיך הירדני חמזה באשמת נסיון הפיכה באפריל – היה על רקע מערכת הלחצים העולמית הזו ורצונו של חמזה לקדם את תכנית טראמפ.

על פי הטור במוסד ובשב"כ יצרו קשר באופן פרטי עם המלך הירדני כדי להבהיר שלא היה להם חלק בתוכנית. לדברי סוכן מודיעין אמריקאי הסוכנים הישראלים הבהירו לעבדאללה כי "זה לא הגיע מאתנו, אלא מעלינו". לפי כותב הטור – הכוונה לנתניהו.

עבדאללה מלך ירדן נואם בפרלמנט בעמאן, 10 בדצמבר 2020 (צילום: Yousef Allan/The Royal Hashemite Court via AP)
עבדאללה מלך ירדן נואם בפרלמנט בעמאן, 10 בדצמבר 2020 (צילום: Yousef Allan/The Royal Hashemite Court via AP)

 

אחמד טיבי משתף:

בועז טופורובסקי מודה למוחים.

בהארץ מדווחים כי היועצת המשפטית למשרד ראש הממשלה שלומית ברנע פרגו החליטה כי עניין יציאת משפחת נתניהו יסוכם בין ראש הממשלה היוצא למחליפו המיועד נפתלי בנט.

עם זאת, היא הבהירה כי המימון להוצאות המשפחה במעון ובביתה הפרטי בקיסריה יופסק מיד לאחר השבעת הממשלה החדשה. ההחלטה טעונה אישור משרד המשפטים.

סקר מנדטים בקרב מצביעי ליכוד בחדשות 12 קובע כי אם נתניהו יפרוש, ברקת מוביל בגדול בקרב על הנהגת הליכוד עם 32% תמיכה. אחריו אדלשטיין (10%), רגב (9%), כ"ץ (6%), ארדן (%5), לוין (3%). אחר: 18%

במקרה שבו ראש המוסד היוצא יוסי כהן מתמודד לראשות המפלגה, הוא זוכה במקרה כזה ל-27% תמיכה, לעומת 16% לניר ברקת, 8% לארדן, 5% לכ"ץ, 5% לאדלשטיין, 3% ליריב לוין ואחוז אחד בלבד למירי רגב.

סגירה