בלפור יפונה ב-10 ביולי, עד אז לא יתקיימו שם פגישות רשמיות

גנץ: מקדם ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות ● הליכוד: ממשיך ברדיפה עיוורת נגד נתניהו ● במשרד רה״מ יבחנו בשבוע הקרוב את הטענות לגריסת מסמכים ● אשכנזי: היינו צריכים להיות יותר אגרסיביים עם נתניהו ● משרד הבריאות: החיסונים שהעברנו לפלסטינים תקינים ● הרשות: היו עלולים להוביל לאסון ● מחר צפויה הממשלה לאשר את ועדת החקירה לאסון במירון

נפתלי בנט לוחץ את ידו של בנימין נתניהו אחרי השבעת הממשלה ה-36 בכנסת, 13 ביוני 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
אוליבייה פיטוסי/פלאש90
נפתלי בנט לוחץ את ידו של בנימין נתניהו אחרי השבעת הממשלה ה-36 בכנסת, 13 ביוני 2021

ח"כ רם בן ברק מיש עתיד אמר באירוע שבתרבות בחדרה כי צריך להקים ועדת חקירה בנושא הצוללות. בן ברק, לשעבר סגן ראש המוסד אמר על הראיון של יוסי כהן לעובדה "זזתי באי נוחות. לא אהבתי את עניין היהירות. לא היה צריך להגיד חלק מהדברים שם. אני לא שוכח איך היה אחרי ששת הימים ואיך באנו ליום הכיפורים". עם זאת, ציין: "יוסי כהן היה ראש מוסד טוב, בתקופתו המוסד עשה דברים טובים. הוא חבר שלי ועשינו הרבה דברים יחד".

בוואלה מדווחים כי דבריו של בן ברק הופרעו ע"י קריאות "עוכר ישראל" ו"ביבי ראש הממשלה".

מוקדם יותר צייץ בן ברק על בחירתו של ראיסי לנשיא איראן:

אלי אבידר בטור השבועי בפייסבוק ובטוויטר:

מי שחושב שאפגע בממשלת השינוי, בגלל תפקיד, הוא כְּסִיל ואֱוִויל גַמוּר.
איך הגענו למצב שהליכוד הוא שמעניק/מונע לגיטימציה מגורם פוליטי במדינת ישראל? איך הגענו למצב שח"כ מנסור עבאס ותנועתו לגיטימיים; רק בגלל שהליכוד קיים אתם משא ומתן?

פוליטיקה היא – מספרים. עיניכם הרואות את יחסי הכוחות. הממשלה הנוכחית הושבעה ברוב של שישים חברי כנסת כנגד חמישים ותשעה, וכל ניסיון לגייס שישים ואחד חברי כנסת יזכה לקשיים. חייבים לפרוץ את מסגרות הלגיטימציה ולא לפעול בתוך גבולות הגזרה שמגדירים בעבורנו חברינו בתנועת הליכוד.

יש צורך לבקש את אצבעותיהם של חברי הכנסת אחמד טיבי ואיימן עודה, וסיעותיהם. הצלחת ממשלת השינוי, בהובלת תהליכים משמעותיים למען החברה הישראלית, חשובה יותר מכל ספין פוליטי ילדותי.

וכעת לזווית אישית. בימים האחרונים נכתב רבות על "חלומותיי" (שגיליתי שיש לי) על כן אומר זאת באופן ברור: מי שחושב שאפגע בממשלת השינוי, בגלל תפקיד או משרה, הוא כְּסִיל ואֱוִויל גַמוּר. ארבע מערכות בחירות מתישות, ומעל שנה של מחאה נחושה ומאומצת; בקיץ מחניק, בחורף מקפיא עצמות, בגשרים, בצמתים ובבלפור. שבעה ימים בשבוע. לכל זאת הייתי שותף כדי להחליף את השלטון ולהשביע ממשלת שינוי. שום תפקיד או משרה אינם ראויים לעמוד בדרכו של הישג זה וממשלת השינוי חייבת להשלים את ימיה.

מודה באשמה. רציתי תפקיד ביצועי בממשלת השינוי. יחד עם זאת, לא יהיה גאה ממני לשרת את הבוחרים שבחרו בי מספסלי חברי הכנסת של הקואליציה. את גמולנו קיבלנו בהחלפת השלטון וכל דבר נוסף הוא בונוס.
רוצה שתדעו, שאני בוחר להישאר בשיח של ערכים. זִכְרוּ, עָרַכִים תמיד יצופו מעל אינטרסים; בדיוק כפי ששמן צף מעל המים. כמובן שלא בזמן העִרְבּוּב, וכרגע אנחנו בעיצומו של העִרְבּוּב.
אחי ואחיותיי לדרך, החלפת השלטון הייתה הצעד הראשון במסע לתיקון והבראת החברה הישראלית. עלינו להמשיך במסע לתיקון שני כשלים: מִגוּר השחיתות השלטונית ובּיצוּר הדמוקרטיה הישראלית. הסכנות לא חלפו עם הקמת ממשלת השינוי והן ממתינות שנתקן אותן.
סומך עליכם. סומך עליכם בדיוק כפי שסמכתי עליכם בכל רגע נתון במהלך חודשי המחאה. סומך עליכם שתמשיכו במעורבות אזרחית דמוקרטית.
זִכְרוּ, שיחד נלחמנו בקשה, במתוחכם ובמקצוען ביותר. כעת זה פשוט יותר.
המסע יצא לדרך.
אתם יכולים להיות חלק.

משרד הבריאות מבהיר כי משלוח החיסונים שהועבר אתמול לרשות הפלסטינית היה תקין לחלוטין. על פי ההודעה "משרד הבריאות הפלסטיני קיבל לידיו חיסוני פייזר תקינים, במועדי תפוגה שהיו ידועים, מוסכמים ותואמים להסכם בין הצדדים. נדגיש, כי החיסונים שהועברו לפלסטינים זהים מכל בחינה לחיסונים שניתנים בימים אלה לאזרחי מדינת ישראל. אנו תקווה כי מבצע החיסונים ברשות הפלסטינית יחל בהקדם".

שיירה של האו"ם הנושאת חיסונים נגד קורונה עבור הפלסטינים עוברת במחסום עופר בגדה המערבית לעבר רמאללה, 17 במרץ 2021 (צילום: AP Photo/Nasser Nasser)
שיירה של האו"ם הנושאת חיסונים נגד קורונה עבור הפלסטינים עוברת במחסום עופר בגדה המערבית לעבר רמאללה, 17 במרץ 2021 (צילום: AP Photo/Nasser Nasser)

ברשות הפלסטינית דרשו לפתוח בחקירה וטענו כי "החיסונים היו עלולים להביא לאסון רפואי".

עיסאווי פריג' התראיין לרשת ב' ואמר "לא אצביע בעד הוראת השעה האוסרת על איחוד משפחות של פלסטינים. לדברי השר ממרצ מתנהלים מגעים בין סיעות הקואליציה להגעה לנוסח מוסכם של החוק.

בכאן מדווחים מפי מקור מדיני כי "התעקשות משרד הבריאות לציין בהודעה שהופצה לציבור שתוקפם של החיסונים שהועברו לפלסטינים יפוג בקרוב – הביך את הרשות הפלסטינית וגרם לה לבטל את ההסכם".

סגירה