דיווח: המפכ"ל לשעבר אלשיך ייעץ למובילי המחאה נגד נתניהו

משרד הבריאות ממליץ לבני נוער בגילאים 15-12 להתחסן נגד קורונה ● הורוביץ: קנסות גבוהים יוטלו על מי שיטוסו למדינות אסורות ● נתניהו: מדיניות האין הפתעות, שעליה סיכם לפיד עם מקבילו האמריקאי, מונעת מישראל לתקוף באיראן ומסכנת את הביטחון ● לפיד: "ההרס והנזק שמצאנו במשרדי הממשלה - בלתי נתפסים" ● דיווחים: הליכוד החליט להתנגד לחוק איחוד משפחות

רוני אלשיך בעת כהונתו כמפכ"ל המשטרה בירושלים, 30 באוקטובר 2018 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
רוני אלשיך בעת כהונתו כמפכ"ל המשטרה בירושלים, 30 באוקטובר 2018

הקואליציה תמשיך היום במאמצים להשיג רוב לחוק האזרחות. יש שתי הצעות פשרה וכי אלקין צפוי להיפגש היום עם מנסור עבאס ואיילת שקד. ברשת ב' מדווחים כי העיסוק בחוק יעבור מועדת הפנים לוועדת החוץ והביטחון וזאת בהסכמת רע"ם.

כרגע 8 חברים בקואליציה מאיימים לא לתמוך בחוק אולם ההנחה היא שניתן להביא את מרצ ונעשים מאמצים מול רע"ם.

תוקפה של הוראת השעה האוסרת איחוד משפחות צפויה לפוג ב-6 ביולי.

אלקין אמר בגל"צ הבוקר: "אני לא משלה את עצמי, יש לנו קואליציה מורכבת. מקווה שנתניהו ואנשיו יתעשתו, ישמו את הביטחון במקום המרכזי ויצביעו איתנו. אם יבוא מפגע ויעשה פיגוע – הוא לא יבחין בין תומכי נתניהו למתנגדיו"

רביב דרוקר כתב להארץ טור על התהליך שעבר על העיתונות בשנים האחרונות ושהפך עיתונאים לשייכים למחנה מסויים ועל ההכרח להיות מחויבים קודם כל למקצוע.

כדוגמה הוא מספר: "לפני בחירות אפריל 2019 הועברו אלי הקלטות שהיו יכולות להביך את בני גנץ. המקור אמר — תקשיב, תתמלל, אבל אל תפרסם בלי אישור שלי. מדי פעם בפעם ביקשתי את אישורו. הוא לא אישר, אך נהג להוסיף שאלה בעקיצה: "ואם הייתי מאשר, היית מפרסם?"מבחינת דרוקר התשובה תמיד הייתה חיובית ועל פי הטור – ההקלטות עדיין בידיו.

הליכוד לא מתכוונים לתמוך בחוק האזרחות ושרת האנרגיה קארין אלהרר זועמת. "זה לא יאומן", היא אומרת בראיון ברשת ב'. "אנחנו התנהלנו כאופוזיציה שנים – אבל שלא לוחמת נגד מדינת ישראל. במי אתם נלחמים? באזרחי מדינת ישראל? הם איבדו את מה שהוביל אותם להיות בכנסת. הם לא צריכים לדאוג לביטחון מדינת ישראל? כל זה משנאת הממשלה? הם כל השנים הביאו את החוק לכנסת ואנחנו תמכנו".

על המאחז אביתר אמרה אלהרר "מדינת ישראל היא מדינה רוויה בהסדרים. יש פה רצון עז לנהל את הממשלה מתוך יחסים של אמון. זה לא יעזור לאופוזיציה – אנחנו מאוחדים בעניין הזה".

על הכנס של ח"כ מוסי רז על תחת הכותרת "אחרי 54 שנים בין כיבוש לאפרטהייד" אמרה "גם אני לא אוהבת את השימוש במילה אפרטהייד – אבל אנחנו בדמוקרטיה ואפשר לסבול את זה בסגרת חופש הביטוי. אפשר לאפשר שיח".

שלמה קרעי מאשים ב-103fm: "הממשלה, בשבוע הראשון שלה, לא מצליחה להתנהל כמו ממשלה אמיתית אז הם מתחילים לרדוף אחרי הממשלה היוצאת, לנער את האבק מתיק הצוללות ולנסות לתקוף את נתניהו… הם הקימו ממשלה במרמה והפרת אמונים של כל בוחרי הימין".

על הטענות לגריסת המסמכים אמר קרעי: "למה יש מגרסות במשרדי ממשלה? כי יש מסמכים לא רלוונטים. תפסיקו לחקור דברים שהם פג תוקף… כל המסמכים החשובים ביותר נשמרים דיגיטלית".

רם בן ברק ממשיך בקו של חברי מפלגתו:

סגירה