הממשלה הכריעה: הכסף הקטרי לא יועבר יותר במזוודות לעזה

דיווח: המשטרה תבדוק אם שיפוצים בבית נתניהו בקיסריה הוסוו תחת ״עבודות ביטחון״ ● דיווח: המשטרה תזמן 3 עדים בפרשת הג׳קוזי ● לפיד למפגינים: תהיה ועדת חקירה לפרשת הצוללות, זה ייקח זמן ● הצעת פשרה של עיסאווי פריג': חוק האזרחות יוארך לחצי שנה בלבד עם הקלות ● מצעד גאווה במצפה רמון, בצל התבטאות הומופובית של יו"ר המועצה ● מתנחלי אביתר עזבו את המקום

פלסטינים בעזה מקבלים תמיכה כספית מקטאר, יוני 2019 (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
Abed Rahim Khatib/Flash90
פלסטינים בעזה מקבלים תמיכה כספית מקטאר, יוני 2019

מטוסי חיל האוויר תקפו הלילה מטרות מדרום לעיר עזה, זאת בתגובה לשיגור בלוני התבערה לשטח ישראל בשעות אחר הצהרים של יום חמישי. שיגור הבלונים והתקיפות מגיעים לאחר שבועיים של שקט יחסי בגבול.

מדובר צה"ל נמסר כי "הותקף אתר ייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס. הרכיבים שנתקפו שימשו את חמאס למחקר ופיתוח נשק".

מקורות פלסטיניים דיווחו כי התקיפה התרחשה מדרום לעיר עזה.

תקיפת צה"ל בעזה, הראשונה מזה כשבועיים, הגיעה בתגובה לשיגור בלוני התבערה לעבר יישובי עוטף עזה שבשטח ישראל בשעות אחר הצהרים של יום חמישי. "צה"ל יגיב בתקיפות כנגד נסיונות טרור מרצועת עזה", נמסר מדובר צה"ל.

אתמול אחר הצהריים פרצו ארבע שריפות בכמה מוקדים במועצה האזורית אשכול. צוותי כבאות וקק"ל השיגו שליטה מלאה על השריפות, שרובן היו קטנות ולא מסכנות. חוקר שריפות קבע כי כולן נגרמו מבלוני תבערה שהופרחו מרצועת עזה.

השריפות שפרצו אתמול הן הראשונות מאז הפרחת הבלונים לפני כשבועיים. אז נרשמו תוך יממה לא פחות מ-26 דליקות ברחבי העוטף כתוצאה מבלוני התבערה של חמאס – ובתגובה לכך חיל האוויר תקף לראשונה בתקופתו של ראש הממשלה נפתלי בנט.

הפצצה לילית על עזה צילום ארכיון (צילום: נתי שוחט פלאש 90)
הפצצה לילית על עזה צילום ארכיון (צילום: נתי שוחט פלאש 90)

סגן שר הביטחון, אלון שוסטר, אמר הבוקר בגלי צה"ל בתגובה לתקיפת צה"ל: "אני חושב שאנחנו נמצאים במצב שמערכת הביטחון מובילה מדיניות של מצד אחד אסרטיביות בהיבט הביטחוני – טילים תמורת בלונים – ומצד שני חמלה על תושבים שנאלצים לחיות בתנאים איומים".

האם הממשלה עומדת לשנות את חוק האזרחות באופן שיקל על הפלסטינים ויגרום למפלגת העבודה להצביע בעד? כך משתמע מדברים שאמרה הבוקר ח"כ אבתיסאם מרעאנה ממפלגת העבודה בגלי צה"ל.

לדברי מרעאנה: "הכי מדהים בסיפור, זה שהרבה מהח"כים לא מכירים את החוק המפלה הזה. השרה שקד קשובה, השאלה היא מהותית. אצביע בעד כל דבר שישנה את הסיטואציה ההומניטרית של אותן משפחות"

אבתיסאם מראענה מנוחין, מועמדת מפלגת העבודה בבחירות לכנסת (צילום: באדיבות המצולמת)
אבתיסאם מראענה מנוחין, מועמדת מפלגת העבודה בבחירות לכנסת (צילום: באדיבות המצולמת)

ח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו, שעד כה הספיק בעיקר לשמש כח"כ מיליטנטי מהאופוזיציה, מעלה ציפיות גם מול הקואליציה שבה הוא חבר ומפרגן בעוקצנות גם לאופוזיציה שיוצאת נגדה.

בסדרת ציוצים שפרסם אבידר הבוקר, אמר: "אכן הקואליציה חווה קשיים לא פשוטים. זה טבעי. כך נראים איחוי ותיקון. הכי פשוט להתחלק מלאכותית בכנסת 'לימין ושמאל'. אלה יצעקו לאחרים 'פשיסטים' והאחרים יחזירו להם בקריאות 'עוכרי ישראל'. נראה לי, כך אני מקווה, שאת שלב 'הַגָנוֹן' הזה כבר עברנו.

"ישנם מצבים לא פשוטים בעבור כל מרכיבי הקואליציה ואני מזכיר לכולם שזה טבעי לא להסכים על הכל. השאיפה שלנו היא אַחְדוּת, לא אַחִידוּת. חייבים להתעלות מעל קונפליקטים ולא להיגרר למשחקי אגו מימי הילדות – לא משחקים. שוברים את הכלים. הדרך היא שכל צד בקואליציה יימנע ממצב אוטומט להישגים".

איש לא ישכח שהציבור הישראלי עבר שנה כלכלית מאוד קשה ולא תהיה לו סבלנות לפירוק הממשלה בשם ססמאות שכתבו יח"צנים. הציבור הישראלי שונא להיות פראייר והוא לא ייתן לאף אחד , לעשות עליו סיבוב".

הציבור הישראלי עמד בגבורה באחת השנים הקשות ביותר שהוא ידע והוא מצפה לפתרונות ולא לתרגילי יח"צנות. מאלה היה לו בשפע בממשלות הקודמות. הוא נושך שפתיים, הוא מוכן לתת כתף אבל מצפה שתהיה כאן ממשלה אמיתית. הציבור נתן בנו אמון. לא נאכזב אותו".

"ארבעת ימי הכנסת האחרונים היו מאתגרים. אופוזיציה ראויה להערכה. משכו דיונים לאורך כל הלילה והראו לחימה – עד אתמול בבוקר. בחמישי בבוקר ניכר כי המאמץ קשה להם מדי ונוכחותם הצנועה בכנסת העידה על כך בצורה ברורה".

"כשהמטרה היא להטריל, ללא חתירה להישגים מתוך משא ומתן, זה לא מחזיק לאורך זמן. גם הם צריכים להתמודד עם השאלה: בשביל זה משכנו לילות? זה בעיקר מאבק מנטאלי. תודה לאל שהספורט חזר לחיינו.אין כמו משחקי היוּרוֹ, הקופה-אמריקה ואליפות וימבּלדוֹן בטניס כדי להעביר שעות על גבי של המתנה להצבעות. אם המוטיבציה של האופוזיציה תמשיך להיות הטרלה מתמדת, אז לפי ההתנהלות שלנו בימים האחרון – צפויות להם אכזבות".

"אם ירצו דיאלוג, יקבלו אותו. סבלנות הבוחרים שלהם תפקע אם כל מה שהם ייראו אלה סרטוני פייסבוק של: "השעה 0400 ואנחנו נותנים עבודה. הלילה עוד צעיר…".

שליח חב"ד בבוסטון נדקר ושר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, איחל לו החלמה מהירה. בעבר נטען שלפיד השמיע איומים על בכירי חב"ד, והמגיבים לציוץ של לפיד מיהרו להזכיר לו את התקרית.

סגירה