תקווה חדשה: אחרי שהמקוזז הגיע קראנו לח"כ הלוי; לוין: שפל שלא היה כדוגמתו

אושר סופית: הרחבת החוק הנורווגי ודחיית מועד אישור התקציב● הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד ביטן בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים ● משרד הבריאות: אין לנו התנגדות לתת זכויות פונדקאות לגברים להט״בים ● שקד: אעלה את חוק האזרחות מחדש ● אבידר: אצביע נגד החוק לפיצול סיעות ● השר כהנא החליט: כהונת רבני ערים תוגבל

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי (צילום: משה שי, פלאש 90)
משה שי, פלאש 90
ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי

תבוסה לקואליציה: לאחר לילה של דיונים, חוק האזרחות לא עבר בכנסת.

59 ח"כים הצביעו בעד הצעת החוק, 59 ח"כים התנגדו. יו"ר רע"ם מנסור עבאס ווליד טאהא הצביעו בעד, אלחרומי וגנאים נמנעו, שני ח"כים מרע"ם נמנעו. עמיחי שיקלי הצביע עם האופוזיציה.

בנט הודיע לפנות בוקר כי ההצבעה הפכה להצבעת אמון בממשלה, כדי לקבל מקסימום קולות – את מרצ וחברי רע"ם.

מהצד השני לא הושג רוב של 61 ח"כים מתנגדים שיאפשר את הפלת הממשלה.

לאורך הלילה נעשו תיקונים ופשרות – וגם מחאות.

הפשרה שהביאה את מרצ קבעה שהחוק יוארך לחצי שני, שתינתן תושבות ל-1,600 פלסטינים ששוהים בישראל ותקום ועדה שתבדוק פתרונות הומניטריים.

חוק האזרחות והכניסה לישראל קובע עיקרון לפיו שר הפנים לא יעניק אזרחות או רישיון ישיבה בישראל לתושב האזור, ולתושב או אזרח איראן, לבנון, סוריה ועיראק. כן קובע החוק כי מפקד האזור לא יהיה רשאי להעניק לתושב אזור יהודה, שומרון וחבל עזה היתר לשהייה בישראל.

עם זאת, החוק מגדיר חריגים וסייגים לאיסור על הענקת אזרחות, היתר הישיבה או היתר שהייה בישראל. מקצתם של החריגים היו בחוק מלכתחילה, ורובם נוספו בתיקוני חקיקה ב- 2005 וב- 2007. סייגים אלה מאפשרים מתן היתרים לבני זוג וילדים, היתרים למקרים הומניטריים מיוחדים, היתרים למטרת טיפול רפואי, עבודה או למטרה זמנית שלא תעלה על שישה חודשים.

באופוזיציה חוגגים את הניצחון:

לאחר ההפסד בקואליציה מדגישים את הפגיעה כביכול במדינה.

בצד השני של הקואליציה מצטערים:

בליאק: הם חוגגים בתיקו

הליכוד:

אלקין הבוקר ברשת ב': "גוש נתניהו נתן לרשימה המשותפת ניצחון – בתור אידיוטיים שימושיים. זה אפס תועלת מבחינתם והיחידים שנפגעו הם אזרחי מדינת ישראל. הם פגעו בביטחון המדינה".

בטוויטר אלקין אומר דברים דומים ומקבל עקיצה מהליכוד:

סגירה