האם ירושלים חרבה בגלל נשים בבגד-ים?

לוחמות בצה"ל, אילוסטרציה (צילום: Gili Yaari / Flash 90)
Gili Yaari / Flash 90
לוחמות בצה"ל, אילוסטרציה

בשם אלוהים, מדוע זה קשור לדת? חיילת מתרחצת בבגד ים או לובשת חולצת טי-שירט וקצין דתי "נפגע ברגשותיו"?
מדוע זה קשור לדת?

"בשם אלוהים" אפשר להצמיד פיתוי לדת? חוסר שליטה ביצרים, לדת? גירוי מיני זה דת? איזו דת? נוצרים לא מגורים מינית, רק יהודים? ומוסלמים ובודהיסטים מה? והינודאיסטים ובהאיים?
קמא סוטרה זה ספר הספרים שלנו?

חוסר בגרות ביחס לנשים, יחס מפלה, משפיל, מדיר לנשים, זה קשור לדת?
הדת היהודית?

מה זה קשור לדת? האמונה באל אחד ובצווים מוסריים של עשרת הדיברות תלויה בלבושן הצנוע של נשים בכל מקום ותקופה?

רב שדורש מילדות בנות 3 ללבוש שרוולים ארוכים, חיילים שעומדים עם הגב למדריכות בקורס צניחה, חיילים שיוצאים מהאולם כשנשים שרות, מה זה קשור לדת?

זה כתוב בדברי הנביאים? בחוקי התורה? ירושלים חרבה בגלל נשים בבגד ים?
בג"ץ אישר השבוע כיתות מופרדות מגדרית באוניברסיטאות. כלומר סטודנטים דתיים וחרדים לא מסוגלים לשהות באותה כיתה עם סטודנטיות. זה קשור לדת שלהם? או פשוט לתרבות מעוותת שספגו שנים בישיבות שהחדירו לראשם את היחס הזה לנשים?

אישה היא לא בן אדם? היא רק ייצור פתייני? אנשים בוגרים לא מסוגלים לשלוט בעצמם וכל החברה הישראלית אמורה להשתחוות בפני "רגשותיהם" לכאורה? לשנות חוקים ותקנות ואורחות חיים בגלל שצעירים דתיים מגורים מינית במרחב הציבורי?
השתגענו?
השתגעתם שם בבג"ץ?

אישה היא לא אדם? היא רק ייצור פתייני? אנשים בוגרים לא מסוגלים לשלוט בעצמם והחברה הישראלית אמורה להשתחוות בפני "רגשותיהם"? לשנות חוקים ואורחות חיים כי צעירים דתיים מגורים מינית במרחב הציבורי?

בואו רגע קצינים דתיים וצעירים חרדים, תגידו, על אילו רגשות מדובר בכלל?
אילו רגשות של אותו קצין דתי בטיול נפגעו? רגש הבושה? האשמה? רגשות החמלה? העצב, השמחה, הצער, הכאב, רגש הגאווה, אולי הנקמה או השנאה, אולי רגש האהבה לאחת החיילות?

למה מתכוונים הח"כים הדתיים והחרדים כשהם דורשים להתחשב "ברגשותיהם" של הגברים הדתיים והחרדים ולעולם לא ברגשותיהן של הנשים?

אישה שנדרשת לשבת מאחור באוטובוס, או לעבור למדרכה ממול, או לא להביט בחרדי שעלה לאוטובוס, או ללבוש משהו צנוע כדי לא ל….למה בעצם? ואסור לה להיבחר לכנסת ולא למועצה ולא לרבנות, האם לה אין רגשות שעלולים להיפגע?
עולם מעוות של מושגים בחסות הדת שהמציאו רבנים קיצוניים, משתלט על המרחב הציבורי החילוני והדתי כששם הדת נישא לשווא.

אם אדם בוגר בן 18, שהתגייס לצה"ל ועבר קורס קצינים, לא יודע להתנהג לצד נשים, חיילות וקצינות, לא יודע לכבד אותן כבנות אדם שוות, זה לא עניין דתי ולא רגשי. זה עניין של חינוך מטורלל קלוקל ותרבות רעה מהבית, מהישיבה, מהחברה הדתית והחרדית שגידלה את היחס הזה מאות שנים ולא הבינה את גודל הפשע.

מפלגות דתיות וחרדיות שמדירות נשים מהכנסת, פוגעות ברגשותיהן ובעיקר פוגעות בחינוך בוחריהם. זהו המסר שמסית נגד נשים. מנהיגי הציבור הדתי והחרדי הם שפוגעים ברגשות נשים וגברים כשהם דורשים אפלייה מכוונת של נשים, הפרדה מגדרית בכל מקום, כולל בשמורות טבע, ומייצרים אמתלות שקריות על עולמם של צעירים דתיים וחרדים שחייבים להתרחק מנשים כאילו היו סכנה לחייהם. כאילו הן מטמאות את תומתם בנוכחותן. כאילו שהייה בחברת נשים היא עבירה על חוקי התורה.

אם אדם בוגר בן 18, שהתגייס לצה"ל ועבר קורס קצינים, לא יודע להתנהג לצד נשים, לא יודע לכבדן כבנות אדם שוות, זה לא עניין דתי או רגשי. זה עניין של חינוך קלוקל ותרבות רעה מהבית, מהישיבה, מהחברה הדתית והחרדית

אין בהדרה המטורפת הזו שום דבר דתי. אלוהים ברא את הגבר והאישה שווים.

"זָכָר וּנְקֵבָה בָּרָא אֹתָם".

כך נכתב בבראשית א' על בריאת האיש והאישה, ונדמה שתיאור בריאה זה הוא תחילתו של מודל זוגי, שבו בני זוג הן שתי ישויות שונות זו מזו, ייחודיות ובעלות משקל סגולי שווה, צלם אלוהים, אשר בצירופן יוצרות הוויה בעלת מאפיינים מורכבים.

חז"ל בפירוש כתבו:

"הִשוָה הכתוב אישה לאיש לכל דינין שבתורה".

גם המשפט המוזר לכאורה "ברוך שלא עשני אישה" נותק עם השנים מהקשרו והפך למשפט המעליב ומשפיל נשים. בעוד חכמי ההלכה כיוונו לאותן "מצוות עשה" שהאישה פטורה מהן בגלל תפקידיה האחרים כאם יולדת למשל, בעוד הגבר מבצע אותן ומברך על כך (שלוש ברכות על תפקיד היהודי בעולם, שבהן מודה הוא על העובדה שהוא יהודי – מצוות, שהוא לא עבד שפטור ממצוות עשה שהזמן גרמן ושהוא אינו אשה הפטורה ממצוות אלו. הברכות הן: שלא עשני גוי/גויה, שלא עשני עבד/שפחה, שלא עשני אשה/שעשני כרצונו.

אחרי זה באות הברכות פוקח עוורים, מלביש ערומים, מתיר אסורים, זוקף כפופים, רוקע הארץ על המים, שעשה לי כל צורכי, המכין מצעדי גבר, אוזר ישראל בגבורה, עוטר ישראל בתפארה, הנותן ליעף כח, המעביר חבלי שינה מעיני ותנומה מעפעפי.)

התנ"ך לא קורא להדיר ולהפלות נשים. אולי רבני ההלכה היהודית המאוחרת כתבו את הדברים החמורים שלהם נגד נשים. הם אלה שהשאירו "מסורת" פראית של יחס מפלה כלפי נשים. מסורת פרימיטיבית, חשוכה, גזענית. אלה הרבנים שיצרו עולם מעוות מוסרית, תרבותית וחוקית, בו יש להיאבק כיום ולהתנגד לכל ניסיון לייחס "פגיעה ברגשות" לעצם נוכחותן של נשים בחיי החברה הישראלית.

התנ"ך לא קורא להדיר ולהפלות נשים. אלה הרבנים שיצרו עולם מעוות מוסרית, תרבותית וחוקית, בו יש להיאבק ולהתנגד לכל ניסיון לייחס "פגיעה ברגשות" לעצם נוכחות נשים בחיי החברה הישראלית

נמאס כבר לשמוע כל בוקר איזו פסיקה חדשה של רב או ראש מכינה נגד נשים. נמאס לשמוע על עוד יחידה צבאית שבניסיון לא לפגוע "ברגשותיהם" של חיילים דתיים, פוגעת במכוון בחיילות. פשוט נמאס לראות את אלפי הצעירים הדתיים מתרחקים מנשים כמו מאש, רוקדים לבד בכותל, לומדים לבד, מטיילים לבד, ולעולם השמחה שלהם מנותקת מהמין השני. כאילו רק דחף מיני ופיתוי מיני נמצאים בראשם בכל מפגש כזה.

אם היהדות לא יודעת להתגבר על דחפים כמו מין ואלימות, אין לה שום ערך כדת חיים. אם אנשים מאמינים לא מסוגלים לנהל חיי שוויון וכבוד לכל בני האדם סביבם, נשים וגברים, אין שום הצדקה מוסרית למצוות שהם מקיימים ולהתהדרות בכיפה ציציות, לימודי הלכה ותורה ו"רגשות" דתיים.

העיוות הזה חייב להסתלק מחיינו. לא מדובר בדת, בטח לא בדת היהודית. מדובר בחטא, כלפי נשים באשר הן. מדובר בפתולוגיה של רבנים חולים המדביקים את תלמידיהם בעולם מושגים מעוות

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 887 מילים
סגירה