בנט: "סרבני החיסונים מסכנים את כולנו. לכו להתחסן!"

הקבינט אישר את התו הירוק והמליץ לאסור טיסה גם לבריטניה, גיאורגיה, קפריסין וטורקיה ● מכה לגלנט: מנדלבליט קבע שיש להעניק פרס ישראל לפרופ' גולדרייך ● בג"ץ דחה עתירות לחקירה נגד נתניהו בפרשת הצוללות ● ועדת המחירים ממליצה לבטל פיקוח על מחיר הלחם ● בג"ץ ליועמ"ש: להסביר מדוע נתניהו לא מחזיר את הכסף למיליקובסקי ● אש נגד נתניהו: "יש לנו קשר עם חברות החיסונים, לא זקוקים לעזרה"

ראש הממשלה נפתלי בנט במסיבת עיתונאים במשרד רה"מ, 14 ביולי 2021 (צילום: Noam Revkin Fenton/FLASH90)
Noam Revkin Fenton/FLASH90
ראש הממשלה נפתלי בנט במסיבת עיתונאים במשרד רה"מ, 14 ביולי 2021

63% מהציבור היהודי בארץ תומכים בכך שישראל תכיר בכל סוגי הנישואים, כולל אזרחיים, קונסרבטיביים ורפורמיים. בקרב הציבור החילוני עומד שיעור התמיכה על 90%. כך עולה מסקר שערך מכון סמית עבור עמותת חדו"ש – לחופש דת ושוויון, לקראת ט"ו באב שיצוין בסוף השבוע הקרוב, ושפורסם הבוקר בעיתון "מעריב".

לפי ממצאי הסקר, רוב מצביעי מפלגות הקואליציה תומכים בנישואין אזרחיים: 92% ממצביעי יש עתיד, 97% ממצביעי העבודה, 80% ממצביעי כחול לבן, 100% ממצביעי מרצ, 92% ממצביעי תקווה חדשה, 97% ממצביעי ישראל ביתנו, אבל רק 51% ממצביעי ימינה.

בתשובה לשאלה, איזו מסגרת הישראלים היו בוחרים להינשא אם היה חופש נישואים, צויין כי רק 51% מהציבור היה בוחרים בנישואים אורתודוקסיים, 27% היו בוחרים בנישואים אזרחיים, 12% בנישואים רפורמים או קונסרבטיביים ו־10% השיבו כי לא היו בוחרים למסד את זוגיותם באופן רשמי.

רק 16% מהציבור היהודי החילוני היו בוחרים באופן וולונטרי להינשא בנישואים אורתודוקסיים, וכמחצית מהציבור החילוני היו בוחרים בנישואים אזרחיים. בעוד 56% מהגברים מעדיפים נישואים אורתודוקסיים, רק 48% מהנשים רוצות בכך.

עוד עסק הסקר בסוגיית "נישואי יוטה", המאפשרים לזוגות מכל העולם להינשא באמצעות התוועדות מרחוק דרך הזום. 55% מהציבור תומכים בדעה כי משרד הפנים צריך לרשום נישואים אלה, בדיוק כפי שהוא רושם כל תעודת נישואים אזרחיים רשמית ממדינה זרה.

הרב עו"ד אורי רגב, מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, אמר על תוצאות הסקר: "בממשלה החדשה נפתחה אפשרות למהפך המקווה ולכניסתה של ישראל למשפחת האומות הדמוקרטיות בעולם, שבהן חירות הנישואים מובנת מאליה. לקראת ט"ו באב, חג האהבה, הגיע הזמן שהפוליטיקאים שלנו יאפשרו לאהבה להתבטא בנישואים על פי בחירה. בכך יגלו נאמנות לא רק לערכי מגילת העצמאות והדמוקרטיה, אלא גם למי שהם מבקשים לגייס את תמיכתם בבחירות הבאות".

טקס חתונה גאה במצעד הגאווה בירושלים, 2016 (צילום: הדס פרוש/פלאש 90)
טקס חתונה גאה במצעד הגאווה בירושלים, 2016 (צילום: הדס פרוש/פלאש 90)

קבינט הקורונה יתכנס היום לדון בתחלואה הגוברת במגפת הקורונה. אמש פורסם כי הקבינט לא ידון בהמלצה, שהתגבשה במשרד הבריאות, להפנות את כל הנוסעים המגיעים ארצה מחו"ל להיכנס לבידוד, לאור התנגדות משפטית ופוליטית.

הקבינט עתיד להרחיב את מספר המדינות שהכניסה אליהן תיאסר. בין היתר, צפוי הקבינט לאסור נסיעה לבריטניה, טורקיה, גאורגיה, מרוקו וקפריסין. נסיעה למדינות אלה תותנה באישור של ועדת חריגים. החלטה זו צפויה להיכנס לפועל בעוד כשבוע כדי לאפשר לציבור זמן להיערך אליה.

בנוסף, הקבינט גם צפוי לאשר את החזרת התו הירוק על אירועים שבהם משתתפים למעלה ממאה איש. בדיקות הקורונה לילדים עד גיל 12, שיבקשו לקחת חלק באירועים אלה, ייעשו במימון המדינה – כך דווח בחדשות 12.

החזרת התו הירוק, אם תצא לפועל תתקיים זמן קצר מאוד אחרי התו השמח, שנכנס לתוקף אתמול, המגביל את הכניסה לאירועים המוניים למתחסנים, מחלימים ונבדקים – אבל רק אם יש בהם אוכל, שתייה וריקודים.

לפי מה שפורסם, החלטה המרכזית של הקבינט תהיה להחיל את התו הירוק על כל בתי העסק, בהם חדרי הכושר ומסעדות, החל מיום רביעי הבא. מאחר ולא ניתן להחיל את התו על ילדים עד גיל 12 שלא זכאים עדיין להתחסן, ומהווים חלק נכבד מההכנסות של אירועי התרבות והפנאי בחופש הגדול – בהוראת ראש הממשלה נפתלי בנט ושרים נוספים – ילדים בגילאים אלו יורשו כניסה באופן חופשי וללא תו ירוק.

זאת, באופן זמני ועד שיוקם מערך הבדיקות המהירות של משרד הבריאות, שיאפשר בדיקות יותר זריזות וזולות.

ראש הממשלה נפתלי בנט נושא דברים בפתח ישיבת הממשלה השבועית במשרד ראש הממשלה בירושלים, שר החוץ יאיר לפיד, שר האוצר אביגדור ליברמן, 27 ביוני 2021 (צילום: קובי גדעון / לע"מ‎‎)
ראש הממשלה נפתלי בנט נושא דברים בפתח ישיבת הממשלה השבועית במשרד ראש הממשלה בירושלים, שר החוץ יאיר לפיד, שר האוצר אביגדור ליברמן, 27 ביוני 2021 (צילום: קובי גדעון / לע"מ‎‎)

אנשי ציבור ישראלים ממשיכים לקדם את יחסי הציבור של ענקית הגלידות בתגובות נסערות בעד ונגד החלטת הנהלתה העולמית שלא למכור בשטחים והחלטת ההנהלה הישראלית להתעלם ממנה. כעת על הכוונת יו"ר מועצת המנהלים החיצונית של החברה, עם היסטוריה של התבטאויות אנטי-ישראליות:

ויש גם מי שלוקחת את סערת הגלידה למקום אירוני וציני יותר:

סיגל רגב רוזנברג, מנכ"לית קופ"ח מאוחדת, התראיינה בגלי צה"ל לקראת תחילת מתן מנות מודרנה: "החיסון בטוח ויעיל בדיוק כמו פייזר – פשוט חתמנו קודם עם פייזר. מיליוני אמריקנים התחסנו במודרנה, אנחנו רוצים לשמור על רציפות".
רגב רוזנברג חשפה בדבריה דאגה סמויה למצבה הכספי של מערכת הבריאות ביום שאחרי המגפה: "המדינה כיסתה את הוצאות הקורונה והדו"חות שלנו פחות או יותר מאוזנים – אבל האתגר הוא מה יהיה עכשיו, לקראת חוק ההסדרים. מצפים שאחרי שכולם התנסו במגיפה, לא ינטשו את המערכת"

המעבדה המרכזית של קופת חולים מאוחדת (צילום: משרד הבריאות)
המעבדה המרכזית של קופת חולים מאוחדת (צילום: משרד הבריאות)

מנכ"ל חברת NSO, שלו חוליו, התראיין היום בגלי צה"ל על פרשת פגאסוס ואמר: "אומר דבר פשוט – אנחנו מוכרים מערכות ללחימה בפשיעה ובטרור. מי שיאזין עם התוכנה שלנו, לעיתונאי, פעיל זכויות אדם, זו הפרה חמורה של החוזה, ואפילו של האמון. זה אסור ופסול".

"לאורך השנים ראינו את הטוב שהמערכות עושות. אם מישהו בוחר לעשות שימוש לרעה – הוא לא יהיה לקוח. בעבר כבר היו 5 מקרים של שימוש לרעה"

עוד אמר חוליו בראיון: "עשינו חקירה מקיפה והבהרנו בעבר – לא הייתה מעורבות של התוכנה שלנו בשום דבר שקשור לרצח העיתונאי חשוקג'י. לא האזינו לו ולא לאף אחד מקרוביו. יש מישהו שמטרתו להשחיר את כל תעשיית הסייבר של ישראל ולדעתי גם את המדינה".

"בחרנו שהתוכנה שלנו לא תפעל על מספרים ישראלים ואמריקניים; הניסיון לצייר זאת כאילו אנחנו מוכרים רק למדינות מפוקפקות – שלול מהיסוד. נוצר פה קמפיין שדי ברור שהוא מתוזמר, ומישהו עומד מאחוריו. אני בעד עיתונות חוקרת, זה חשוב, אבל היא צריכה לבוא עם ראיות. לעליהום אין קשר אלינו"

משרדי חברת NSO בהרצליה (צילום: AP Photo/Daniella Cheslow, File))
משרדי חברת NSO בהרצליה (צילום: AP Photo/Daniella Cheslow, File))
סגירה