סער זועם על בנט כי התנער מתמיכתו בחוק שימנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה

בנט על חיסון שלישי: "קרובים לזה מאוד, כמה שפחות לדבר – הסיכוי יגדל" ● לראשונה בגל הנוכחי: יותר מ־2,000 מאומתים ביממה, 138 במצב קשה ● בצל פרשת NSO, גנץ ימריא לביקור בזק בצרפת, שם ייפגש עם שרת ההגנה ● בן גביר נגד טיבי: "היועץ של ערפאת פעל ללא סמכות לסתום לי את הפה"; טיבי: "נהג כמו בריון" ● כהנא מתכוון לחסום כניסת ארגונים רפורמיים לתחום הכשרות

ראש הממשלה נפתלי בנט במליאה לצד שר המשפטים גדעון סער, 16 ביוני 2021 (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
דני שם טוב, דוברות הכנסת
ראש הממשלה נפתלי בנט במליאה לצד שר המשפטים גדעון סער, 16 ביוני 2021

אף שכינה חבר הכנסת איתמר בן גביר את סגן יושב ראש הכנסת אחמד טיבי "מחבל" והוצא בכוח מהמליאה – מסרב חבר הכנסת להתנצל בריאיון לחדשות 12: "מי שצריך להתחרט ולהתבייש זה אחמד טיבי ולצערי גם יושב ראש הכנסת מיקי לוי שהגיע לדוכן ומבלי לבדוק ולברר כבר גיבש עמדה".

עוד טוען בן גביר שהסיבה שהוצא מהמליאה היה כי סירב לקרוא "אדוני היושב ראש" לחבר הכנסת טיבי שניהל את הישיבה. "הסרטון לא מותיר ספק שטיבי פעל ללא סמכות וניצל את כוחו כדי לסתום לי את הפה. אין שום הוראה בתקנון שחייבים לפתוח במילים אדוני יושב הראש.

"ביקשתי פעם אחר פעם מאחמד טיבי להפנות אותי לסעיף אבל הוא לא ידע כי אין סעיף כזה. למי שהיה היועץ של ערפאת לא אקרא 'אדוני' וזו לא הפעם הראשונה שטיבי חורג מסמכותו כיושב ראש. בעבר הוא גם זרק מהדוכן את אלקין ופייגלין. אבקש להשעות אותו מניהול המליאה – הוא לא כשיר לכך".

אחרי שנפל לפני כשבועיים בשל טעות בהצבעה: מליאת הכנסת אישרה הלילה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הדיינים. הצעת החוק אושרה ברוב של 59 תומכים מול 51 מתנגדים ותעבור לוועדת הכנסת לקביעת הוועדה שתכין אותה לקריאה שנייה ושלישית.

חברי אופוזיציה רבים המשיכו להביע התנגדות לחוק. חבר הכנסת ישראל אייכלר אמר: "בממשלה הזאת יש הסכמה שלא עוסקים בשום דבר כי היא מפוצלת ולא מסכימה על שום דבר, חוץ מדבר אחד – המלחמה ביהדות ובדת. עצם זה שאנחנו יושבים כאן בשעה כזאת ומדברים על הוועדה למינוי דיינים כאשר הרי לא חסרות צרות במדינה, זו הוכחה לכך. בשם הדמוקרטיה והשוויון לשלול מהגברים בכנסת את הזכות להיבחר לוועדה זו טיפשות ועוול".

חבר הכנסת יואב בן צור מש"ס הוסיף: "מי שיצר והגה את החוק הנורא הזה, הפרסונלי הזה שנועד לנסות לשנות את אופיים של בתי הדין הרבניים הוא פשוט כמו כסיל השב על איוולתו. בפעם הראשונה ניסיתם וברוך השם לא הצלחתם, כשיושב ראש הכנסת בעצמו הצביע נגד החוק. אין לנו ספק ואנחנו מתפללים שגם הפעם בעזרת השם הרפורמה הזאת לא תעבור. אף אחד לא מעז לגעת בוועדה למינוי שופטים או למינוי קאדים, בוועדה למינוי דיינים דרוזיים כי אוי ואבוי מה יקרה, וכאן בגלל גחמה של אדם מסוים שרוצה להיות בוועדה הופכים עולמות".

חברי הכנסת דודי אמסלם ומיקי זוהר דורשים מיושב ראש הכנסת מיקי לוי לא לשנות את הצבעתו על חוק הדיינים, 15 ביולי 2021 (צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ)
ההצבעה שהפילה את חוק הדיינים, 15 ביולי 2021 (צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ)

חבר הכנסת יריב לוין מליכוד אמר הלילה: "במשך שנים הקואליציה הנוכחית האשימה אותנו שאנחנו רוצים לסדר ג'ובים כי חשבנו שראוי לאפשר לשר להביא איתו צוות רציני שיהיה מחויב להצלחתו ומדיניותו. מה לא אמרתם על התפיסה הבסיסית כל כך הזאת? אבל עכשיו, בשיא החוצפה והצביעות אתם באים ולא רק שעושים חוק ג'ובים מיוחד שמייצר הרחבה של הוועדה ומשנה את ההרכב האנושי בה, אלא שאתם עושים את זה כדי לסדר ג'ובים אישיים. הצביעות הזאת היא חרפה, החוק הזה הוא בושה וזה תקדים שלצערי הרב מדינת ישראל ואזרחי ישראל ישלמו עליו ביוקר".

שר המודיעין אלעזר שטרן השיב לאשמות ואמר כי בניגוד לטענות: "החוק דווקא יתרום למעמדם של בתי הדין הרבניים שחשוב לכולנו".

חברת הכנסת נעמה לזימי: "מזכירה – ביבי היה זה שדאג בכל כוחו שבן גביר יהיה בכנסת".

חבר הכנסת אחמד טיבי, בו השתלח חבר הכנסת איתמר בן גביר הלילה, בריאיון לחדשות 12: "אפס סובלנות כלפי מי שמכנה את יושב הראש 'מחבל' – פגיעה ביושב הראש היא פגיעה בוטה.

"ההרגל המגונה של בן גביר לכנות את חברי הכנסת הערבים 'מחבל' חייב להסתיים. נהגתי בקור רוח מול ההשתוללות והאלימות המילולית והפיזית של בן גביר שנהג כמו בריון. גם סגן יושב ראש ערבי ששמו אחמד הוא סגן יושב ראש".

שרת האנרגיה קארין אלהרר על מימוש החוק הנורווגי בריאיון בכאן רשת ב: "לא רציתי להתפטר, אבל בנסיבות הקיימות – כשהמלחמות לא ענייניות, עדיף שמישהו יהיה מסוגל לעשות את עבודת הכנסת".

סגירה