הורוביץ: "אמנע מסגר בכל מחיר; הכל פתוח, אבל צריך הגבלות"

80 אלף חיסונים, בשווי שישה מיליון שקלים, יושמדו כי תוקפם פג ● רע"ם: אין היתכנות שהרשימה המשותפת תתמוך בתקציב; היא רק רוצה להשיג תמיכה של הקואליציה בחוקים שהיא מקדמת בטרם דבר זה ייחשף ● שקד: "יש לנו מדיניות חד משמעית לא להעלות מיסים; גם ליברמן לא בעד העלאת מיסים" ● "כוחנו באחדותנו": במערכת הפוליטית חגגו את זכיית נבחרת ישראל בג'ודו במדליה

ניצן הורוביץ בטקס החלפת השרים במשרד הבריאות, 14 ביוני 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
אוליבייה פיטוסי/פלאש90
ניצן הורוביץ בטקס החלפת השרים במשרד הבריאות, 14 ביוני 2021

שר האוצר אביגדור ליברמן יציג מחר בישיבת הממשלה השבועית את הצעת התקציב לשנים 2022-2021. שר הבריאות ניצן הורוביץ הודיע שיתנגד להצעת התקציב אם לא יוגדל משמעותית תקציב מערכת הבריאות. סוגיה נוספת הנתונה במחלוקת היא שאלת הרפורמה בחקלאות. מוקדם יותר השבוע הושגו הסכמות לגבי תקציב הביטחון, שיעמוד על כ-58 מיליארד שקלים.

• סדר היום לישיבת הממשלה השבועית שתיערך מחר

במערכת הפוליטית חוגגים את זכיית נבחרת ישראל בג'ודו במדליית ארד באולימפיאדת טוקיו.

מכבי הודיעה שכ-8% מקהל היעד המתאים להתחסן בחיסון שלישי – דהיינו בני 60 ומעלה – קבעו תור לקבלת זריקה. מדובר בכ-25 אלף איש. בסוף השבוע כבר התחסנו כ-3,000 לקוחות של מכבי במנה השלישית.

חבר הכנסת סעיד אלחרומי מרע"ם, שנבחר השבוע ליושב ראש ועדת הפנים והסביבה של הכנסת, הסביר מדוע לא תמך בהקמת הממשלה בהצבעה שנערכה בכנסת בחודש שעבר: "רציתי להציף בצורה הכי ברורה את סוגיית החברה הבדואית בדרום של כמעט 280 אלף תושבים". אלחרומי ציין שנמנע מלהצביע בעד הקמת הממשלה, כשהיה מודע לכך שיש די קולות שיבטיחו את הקמתה.

בריאיון לרינה מצליח בתוכנית "פגוש את העיתונות" השיב אלחרומי, כשנשאל על האפשרות שהרשימה המשותפת תצטרף לממשלה:  "אין לנו שום התנגדות".

סעיד אלחרומי
סעיד אלחרומי

לגבי תמיכת רע"ם בתקציב המדינה אמר: "אני מניח שאם הכול ילך כשורה, גם הסוגיות של החברה הבדואית – הריסות הבתים ופינוי הכפרים וכל זה – צריך להגיע להסכמות, צריך להגיע להידברות, צריך לבנות מערכת אמון בין החברה לבין הממסד והממשלה, ואני חושב שאפשר לעשות את זה".

"ענף התיירות הוא במשבר. זה הענף הראשון שנכנס למשבר והענף האחרון שיוצא מהמשבר", אמר הערב שר התיירות יואל רזבוזוב בריאיון לאילה חסון בחדשות 13. "אנחנו נאלצים לפצות את המלונות שלא יקרסו". רזבוזוב התייחס לנזקיו של המשבר הכלכלי: "כשהכלכלה נפגעת יש אנשים שמתאבדים, לצערנו, ויש משפחות שנהרסות, והורים שמתגרשים".

יואל רזבוזוב (צילום: יוסי זליגר / פלאש 90)
יואל רזבוזוב (צילום: יוסי זליגר / פלאש 90)

על כך שהממשלה כוללות שרים וסגני שרים רבים אמר: "אנחנו מרגישים שלא בנוח שהממשלה היא גדולה. רצינו ממשלה קטנה יותר. לא הצלחנו במשימה הזו".

רזבוזוב, ג'ודוקא שייצג את ישראל באולימפיאדה ב-2004, התייחס לזכייתה של נבחרת ישראל בג'ודו במדליית ארד: "החבר'ה האלה הם מודל לחיקוי, והרבה ילדים, בזכות המדליה הזאת, ובזכות המדליה של אבישג מטאקוונדו, ייכנסו למסגרות ספורטיביות במקום להסתובב ברחוב, במקום להיות עם טלפונים".

סגירה