על רקע העלייה בתחלואה קבינט הקורונה ידון בהחמרת ההגבלות

הממשלה אישרה פה אחד את התקציב ל-2022-2021; בין היתר אושרו גם העלאת גיל הפרישה לנשים והטלת מס על כלים חד פעמיים ● נתניהו: "תקציב גרוע כזה עוד לא ראיתי" ● בנט: "ב-36 שעות עשינו מה שלא עשיתם ב-36 חודשים - העברנו תקציב" ● מכה לנתניהו: קרן ברק, המועמדת לוועדה לבחירת שופטים שבה תמך, הפסידה בהצבעה חשאית בסיעת הליכוד לאורלי לוי-אבקסיס

פציינט מקבל את מנת החיסון השלישית נגד קורונה בקופת חולים כללית בירושלים, 1 באוגוסט 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
פציינט מקבל את מנת החיסון השלישית נגד קורונה בקופת חולים כללית בירושלים, 1 באוגוסט 2021

"עצם זה שאנחנו מדברים היום על תקציב מדינה, זה לא מובן מאליו. כבר שלוש שנים שהמדינה מתנהלת בלי תקציב", כך אומר השר חילי טרופר הבוקר בגל"צ. טרופר הוסיף כי הוא מקווה שהתקציב יעבור גם בכנסת.

גלנט ברשת ב': "שובר את הלב מה שנעשה לחקלאים. לא צריך להתייחס אליהם רק דרך השיקול הכלכלי. היבוא ימוטט את האחיזה שלנו בקרקע".

על רקע פעילות השרה שאשא ביטון. במשרד החינוך אמר גלנט אמר כי בריאות התלמידים קודמת לחינוכם.

שר החקלאות עודד פורר בגל"צ: "פעם אחר פעם, יש ניסיונות של קבוצות לחץ שלא רוצות שהרפורמה תצא לדרך. הממשלה הזו שמה לנגד עיניה את טובת הציבור הישראלי לפני טובתן של קבוצות לחץ, והיא תעביר גם את הרפורמה הזו – זה מה שמצופה מאיתנו".

אישור התקציב בממשלה: ישיבת הממשלה שהחלה אתמול בבוקר נמשכה אל תוך הלילה עד שיצאו השרים להפסקה בחצות כשברקע נמשכים המגעים.

כעת מתכנסים השרים שצפויים להצביע בעד ההצעה.

סלע המחלוקת העיקרי היה בין אנשי משרד הבריאות למשרד האוצר. בכאן דיווחו שהורוביץ דרש השארת תקנים שנוספו בקורונה ותוספות לשיפור מערך בריאות הנפש.

מנכ"ל משרד האוצר בלניקוב אמר ברשת ב': "משרד הבריאות קיבל תוספות שעונות על חלק גדול מהצרכים של המשרד".

בגל"צ דיווחו כי מדובר בתוספת של שני מיליארד שקל.

כתבת חדשות 12 דפנה ליאל מדווחת כי הורוביץ דרש תוספת של 2.5 מיליארד שקלים וכי האוצר רצה לתת פחות מחצי.

בית המשפט העליון צפוי לקיים היום דיון מכריע בעתירה לפינוי שמונה המשפחות הפלסטיניות בשייח' ג'ארח.

סגירה