ארץ קטנה עם כיפה

 (צילום: Abir Sultan/Flash 90)
Abir Sultan/Flash 90

איזה כיף האיחוד בימין. העם חוגג ברחובות את הכרזת מדינת חלק מאזרחיה. חלק ממש קטן. אולי 15 מנדטים שיושבים על עורק הכסף הנחשק. ושהזקנה במסדרון תחכה או תעבור להתנחלות, אם בא לה למות בשיבה טובה.

יש כאן שתי מפלגות גדולות, ליכוד וכחול לבן, 35 מנדטים כל אחת ורוב מוצק של חילונים, אבל הקטנים קובעים. ארץ קטנה עם כיפה. ואיילת מחללת (שבת) נוהגת בהם.

באותו זמן, בעולם מקביל בפ"ת, אזרחים שאינם מתנחלים נעצרים ונחקרים במשטרה על מחאה שקטה נגד מנדלבליט. כמעט שנתיים של הפגנות עקשניות רחוק מעין התקשורת. בית המשפט משחרר את העצורים ומדגיש בחצי פה את זכותם להפגין, אבל שוב ושוב הם נעצרים, ולא בקפריסין.

העיתונות לוקחת צד בלי מורא ועם משוא פנים. ממליכה מלכים ועורפת יריבים. זאב השמירה של הדמוקרטיה נגוע באינטרסים זרים ואוסף פוליטיקאים כאסוף ביצים עזובות. ואלה מתמסרים בלי בושה.

נתניהו ומוזס נחקרו על חשד לשוחד ומרמה, הוגש כתב חשדות, אבל הארץ לא רעדה מהדיל המטורף שהכס הקדוש רקם לכאורה עם הבעלים של 'ידיעות', אבל שמעתם שחבר של ברק פדופיל?

או איילת מחשבנת לעיתון של נוני מוזס, לפי עדותו של ביטן: "פגשתי אותה במליאה ואמרתי לה 'תקשיבי, זה חוק טוב', ואז היא אמרה לי… 'זה יפגע ב'ידיעות', נוני מתנגד." אין כמוני, יש לי נוני.

זה עתה נחלה שקד תבוסה מרה בבחירות, שבוע שלם בנט והיא ספרו פתק פתק בידיים חשופות ורועדות, שמא נפלה טעות בספירה, אבל העיתונות החזירה אותם למשחק בדרך המלך, כאילו איילת ובנט הם אימפריה – ולא שאריות מנדט עם קמפיינר חזק עם כ-אלה שיניים גדולות.

זה עתה נחלה שקד תבוסה מרה בבחירות, שבוע שלם בנט והיא ספרו פתק פתק בידיים חשופות ורועדות, שמא נפלה טעות בספירה, אבל העיתונות החזירה אותם למשחק בדרך המלך, כאילו איילת ובנט הם אימפריה – ולא שאריות מנדט

אותה גברת בלי שינוי איילת מכנסת מסיבת עיתונאים בשידור חי בכל הערוצים. בחדשות מלווים את התקדמות ה"מגעים" במפלגה הזעירה עד ש"ייצא עשן לבן", גם אם מדובר בסיגריה.

ככה בונים מפלגה שאך לפני רגע נבעטה החוצה. הלו, לפני דקה הגברת לא עברה את אחוז החסימה ועכשיו היא גולדה מאיר? גולדה מחיר אולי. מה נסגר? מה שנסגר זה שמישהו צריך אותה בתמונה, ולשם כך יהפוך את תמונת ה'גושים' על הראש שלנו.

מתנהלת מלחמת חורמה על הקול הקטן והלא קובע שלנו. אנחנו פיונים על לוח משחק שגדול לאין שיעור מסך חלקיו. קחו את הבלוף שתפס חזק: ראש הממשלה מתנגד לאיחוד בשמאל. שרה מתנגדת לאיילת.

אלא שנתניהו עייף. נמאס לו מסרטונים של פרטיזן שברח ליער. הוא רוצה לנצח ולראות את האישום בשוחד מתמוסס על הראש של מנדלבליט כמו חמאה בשמש. (ומנדלבליט בשמש כבר המון זמן. החמאה כבר מטפטפת לו לתוך העיניים, בגלל זה הוא לא רואה כלום. כלום).

איילת לא מעניינת. נתניהו חייב איחוד מימין. הוא יודע על איזה צד מרוח השלטון ומצדו שבן גביר יחלוק כיסא עור צבי עם עצמותיו של מאיר כהנא. הוא רק השמיע קולות התנגדות לפרוטוקול.

איילת לא מעניינת. נתניהו חייב איחוד מימין. הוא יודע על איזה צד מרוח השלטון, ומצדו שבן גביר יחלוק כיסא עור צבי עם עצמותיו של מאיר כהנא. הוא רק השמיע קולות התנגדות לפרוטוקול

מעניין איזה תירוץ יתן לשרה. אולי: הכלב אכל לי את המחברת. אבל עזבו, שמעתם שברק השתתף במסיבות חשק אצל הפדופיל? ומה נסגר עם המכנסיים שגנץ הפשיל מול כיפה אדומה? ועל ברק שמעתם? ועל גנץ? ועל ברק? רגע, מה עם גנץ?

ברוך בורא פרי הספינים שברא לנו פייק ניוז. על מי נופלים היום ואת מי מקימים מעפר? ובינתיים מתנוסס שלט בחירות ענק על מצודת הזאב. נתניהו ופוטין בגודל טבעי. אש יא אחוקים.

מי משתמש במי? אל תענו. זה מפחיד מדי, יש לנו בחירות לצלוח. אולי בסוף נטבע, אבל אל תפריעו לעצמכם, או כמו שאמר לעצמו האיש שנפל מחלון הקומה ה-20: בינתיים הכל בסדר…

כרמלה כהן שלומי היא אזרחית מודאגת

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 575 מילים
סגירה