שני אסירים נוספים, ביניהם זכריה זביידי, נלכדו בצפון הארץ

מוקדם יותר נתפסו שני אסירים נוספים באזור נצרת ● רופא פלסטיני נורה ונהרג לאחר שביצע ניסיון דקירה בעיר העתיקה ● דיווח: בסביבת רה"מ מעריכים שהסלמה בעזה היא עניין של זמן, הסגר ביו"ש יוארך ● בכיר בפייזר בהקלטה: "ישראל היא מעבדה" ● שוויץ וצרפת אוסרות את כניסתם של ישראלים שלא חוסנו ● כ-200 חוזרים מאומן חשודים בזיוף הבדיקות באוקראינה

זכריה זביידי לאחר תפיסתו, 11 בספטמבר 2021 (צילום: משטרת ישראל)
משטרת ישראל
זכריה זביידי לאחר תפיסתו, 11 בספטמבר 2021

ארגון הטרור חמאס פרסם אתמול קריאה ל"יום זעם" שיתקיים היום על רקע בריחת ששת האסירים מכלא גלבוע והמהומות שהתרחשו במחלקות הביטחוניות בבתי הסוהר בישראל. הארגון קרא לפלסטינים להתעמת עם כוחות הביטחון של ישראל  "מרפיח ועד ג'נין".

באוגדת איו"ש בצה"ל נערכים לכך שהפרות הסדר האלימות בגזרה יימשכו גם במהלך סוף השבוע הקרוב, ואף הוכרז על עוצר יציאות לוחמים.

בימים האחרונים התתרשו בשמונה מוקדים בשטחי יו"ש הפגנות אלימות. הפלסטינים מדווחים על עשרות פצועים במוקדי העימותים. עד כה רק כמה מאות פלסטינים השתתפו בהפרות הסדר, אבל בצה"ל נערכים לאפשרות של התרחבות והסלמה שלהן. בצה"ל תגברו את האבטחה על צירי התנועה מחשש לפיגועי ירי.

אף כי בגבול רצועת עזה נשמר עד כה שקט יחסי, בצה"ל נערכים להפגנות אלימות על הגדר ואף לחידוש ירי הרקטות על ישראל. גם המשטרה תתגבר כוחות בריכוזי קהל ומרכזי קניות בישראל. במערכת הביטחון החליטו אתמול להעלות את רמת הכוננות לדרגה 3 – אחת מתחת לגבוהה ביותר.

פלסטיני במסיכת גאי פוקס מפגין ליד בית חנון עם תמונה של אחד האסירים שברחו מכלא גלבוע, 6 בספטמבר 2021 (צילום: Atia Mohammed/Flash90)
פלסטיני במסיכת גאי פוקס מפגין ליד בית חנון עם תמונה של אחד האסירים שברחו מכלא גלבוע, 6 בספטמבר 2021 (צילום: Atia Mohammed/Flash90)

על רקע בריחת ששת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע – כולם אסירים שהורשעו במעורבות במעשי רצח – ח"כ עופר כסיף מהרשימה המשותפת הביע הזדהות ואף תמיכה מסוייגת עם "האסירים הפוליטיים" הפלסטינים בישראל.

תגובתו הפרובוקטיבית של כסיף הדהדה מספר התבטאויות של הזדהות מסוייגת של אנשי שמאל רדיקלי ישראלים ברשתות החברתיות מאז בריחת האסירים. ח"כים מהליכוד ומהציונות הדתית לא מחמיצים את ההזדמנות להשתלח בשמאל:

 

ח"כ איתמר בן גביר הפך את המחאה על תנאי הכליאה הקלים מדי, לדעתם של חלק מהישראלים, של האסירים הביטחוניים, להצעת חוק:

ישראל בוחנת אפשרות לכניסת תיירים רוסים מחוסנים ארצה באמצעות מתווים מיוחדים, אף על פי שמשרד הבריאות לא מכיר בחיסון הספוטניק שבו מתחסנים ברוסיה. בגלי צה"ל דווח כי הנושא עלה בביקור המדיני של שר החוץ יאיר לפיד ברוסיה, וכי בממשל הרוסי הבהירו במהלך הביקור את החשיבות מצדם.

ניסוי בחיסון לקורונה, רוסיה, אוקטובר 2020 (צילום: AP Photo/Alexander Zemlianichenko Jr)
ניסוי בחיסון לקורונה, רוסיה, אוקטובר 2020 (צילום: AP Photo/Alexander Zemlianichenko Jr)

בקרי הגבול איתרו כה 152 מאומתים לנגיף הקורונה ששבו לארץ מאומן עם בדיקות שליליות. הנוסעים הועברו להמשך טיפול המשטרה שתבדוק אם הבדיקות זויפו.

96 מכלל החיוביים לווירוס שאותרו עד כה נמצאו לאחר שמשרד הבריאות העבירו את רשימת המאומתים מאומן. 56 אותרו עוד בטרם העברת הרשימה.

היום צפויות לנחות 20 טיסות ישירות מאוקראינה ועוד טיסות קונקשן שבהן יהיו מבקרים נוספים מעירו של הרבי נחמן.

אמש איתרה המשטרה 50 חוזרים מאומן שנמצאו מאומתים לקורונה וזייפו אישורי בדיקה שלילית. הם הובלו מנתב"ג לבתיהם באמבולנסים וצפויים נגדם הליכים פליליים בגין הפצת מחלה.

ממשרד הבריאות נמסר הבוקר כי עד כה חוסנו 2,763,886 ישראלים במנה השלישית של החיסון נגד קורונה. 5,531,637 חוסנו במנה שנייה ו-6,031,635 חוסנו במנה הראשונה.

7,813 מאומתים חדשים בנגיף הקורונה אותרו אתמול, מתוך 126,463 נבדקים לגילוי הנגיף.

מספר החולים הקשים המאושפזים בבתי החולים ממשיך להיות יציב, ועומד על 672, מתוכם 173 מונשמים.

מניתוח סטטוס ההתחסנות של החולים קשה אתמול, לפי קבוצות גיל לכל 100 אלף, עולה כי מתוך 100 אלף ישראלים בני 60 ומטה שלא חוסנו, יש 6.1 חולים קשים. 1.7 מתוך 100 אלף מחוסנים בשתי מנות היו חולים קשים, ורק 0.6 מ-100 אלף מחוסנים בשלוש מנות.

לראשונה, הסיכון להיות חולה קשה ללא-מחוסנים מתחת לגיל 60 גבוה מאשר למחוסנים בחיסון השלישי. מתוך 100 אלף ישראלים מעל גיל 60 שלא חוסנו, יש 162.2 חולים קשה. מתוך מספר זהה של ישראלים שחוסנו בשתי מנות יש 40.2 חולים קשים, ומבין אלה שחוסנו בשלוש – רק 4.7 חולים קשים.

15 חולי קורונה נפטרו אתמול. עד כה, מאז פרוץ המגפה, נספו בה בישראל 7,319 אנשים.

חסידים מתפללים ברחובות אומן בראש השנה ב-2013 (צילום: יעקב נעומי/פלאש90)
חסידים מתפללים ברחובות אומן בראש השנה ב-2013 (צילום: יעקב נעומי/פלאש90)
סגירה