לילה שלישי ברציפות של ירי מהרצועה: כיפת ברזל יירטה רקטה ששוגרה מעזה

בנט על הימלטות האסירים מהכלא: "חלק ממערכות המדינה התנוונו בשנים האחרונות" ● דיווח: זביידי פנה לתושבים בנאעורה בבקשה שיעזרו לו, אך הם סירבו ● לשכת בנט הכחישה את הדיווחים, שלפיהם, מזוודות כסף יועברו, כבעבר, לרצועה; עוד נמסר ש"נבחנות אלטרנטיבות שונות" למתווה העברת הכספים ● אוכלוסיית הלא מחוסנים מהווה 65% מחולי הקורונה הנתונים במצב קשה

יירוט של כיפת ברזל כפי שנראה מאשקלון במבצע שומר החומות, 17.5.21 (צילום: Avi Roccah/Flash90)
Avi Roccah/Flash90
יירוט של כיפת ברזל כפי שנראה מאשקלון במבצע שומר החומות, 17.5.21

שר התקשורת יועז הנדל התייחס לתפיסת 4 הנמלטים בסוף השבוע ואמר כי מדובר ב-"שיעור חשוב לכולנו על החשיבות של השתלבות אזרחים ערבים במאמץ".

הנדל שהתראיין לרשת ב' אמר כי המתקפה שספג בנט על ביקורו בחפ"ק בשבת ואמר כי הוא חייב לחלל שבת מתוקף תפקידו – כמו כל מי שמנהל "מערכת שעוסקת בהצלת חיים להיות במקומות האלו וכי "יש משמעות גדולה לרוח המפקד". הנדל השיב לשאלה על ח"כ בן גביר ואמר הוא "וכל החבורה הזו של גופשטיין ומרזל" – "לא מגינים על המולדת כשצריך ומצד שני יודעים לדבר הרבה" – והוא אינו רוצה להתייחס אליהם.

הנדל אמר כי הצורך לטפל בסוגיית האסירים הפלסטינים עלה כבר ב-2018 ו-"נתניהו דחה את הדיון עוד ועוד". 

עוד אמר הנדל כי "הממשלה הקודמת התעלמה מהעובדה שאסירים ביטחוניים מקבלים תנאים מופלגים ומכך שיש בבתי הסוהר חוסר משילות מוחלט – ובסוף מקבלים אירוע מסוג כזה. תפקיד הממשלה הוא לקבל החלטות ולא לדחות אותן".

ח"כ יובל שטייניץ שהתראיין ברשת ב' אמר כי מבחינתו אירעו שני אירועים משמעותיים בשבוע החולף. הבריחה של האסירים והירי על ביתו של ניצב במשטרה – דבר שמעולם לא קרה מעולם בישראל. לדברי שטייניץ "אני מסתכל על התקציב וחוץ מתוספת קטנה אני לא רואה שום שינוי בעבודת המשטרה. שטייניץ הזהיר: "אנחנו עומדים בפני מצב חירום. אם אנחנו לא נתעשת ונעשה רפורמה מקיפה – אנחנו נגמור כמו מקסיקו".

לשאלות המנחה על אחריות למצב של ממשלות נתניהו אמר כי הכיוון של לבקר ממשלות קודמות לא מקובל עליי. יש עכשיו מצב חירום מבחינת האלימות בחודשים האחרונים, מבחית הרציחות ואני מסתכל על התקציב ואין שם שום התייחסות לזה.

מנכ"ל משרד הבריאות אש: "מקדם ההדבקה ירד, אבל אני חושב שהוא יעלה בימים הקרובים. לא בטוח שהוא מבטא את הירידה ברמת התחלואה – יכול להיות שזו תוצאה של מספר הבדיקות שנעשו". אש אמר את הדברים בגל"צ.

ב-103fm אמר אש כי לא ניתן היה לא לאפשר למי שרצה לטוס לאומן לעשות זאת: "כשכל הנסיעות פתוחות לא היה ניתן לעצור דווקא את הטיסה הזו. אני מקווה שעם הצעדים שעשינו הצלחנו לתפוס את כל המאומתים ולמנוע כניסת תחלואה לישראל".

ממונה הקורונה, פרופסור נחמן אש, בעיריית ירושלים, 22 בנובמבר 2020 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ממונה הקורונה, פרופסור נחמן אש, בעיריית ירושלים, 22 בנובמבר 2020 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

אש הוסיף: "אני מקווה שכולם יקפידו על בידוד, כי גם מי שנמצא שלילי בנתב"ג יכול להיות מאומת בימים הקרובים. זו תוצאה של ההתנהלות שם, זה אירוע המוני וכנראה שהדביקו שם אחד את השני. ההתקהלויות מותרות גם בארץ וזה לא תירוץ שניתן להשתמש בו, המחיר הוא הרבה מאוד מאומתים. מי שנסע, נסע תוך סיכון שיידבק".

בכירים בממשלת בנט פועלים לשינוי רשימת האזורים בעלי עדיפות לאומית גבוהה, שמקבלים הטבות מהמדינה. השינוי המרכזי: סביב יישובי יהודה ושומרון – כך מדווחים בגל"צ.

ההתנחלות קרני שומרון, בגדה המערבית (צילום: שריה דיאמנט/פלאש90)
ההתנחלות קרני שומרון, בגדה המערבית (צילום: שריה דיאמנט/פלאש90)

עמר בר-לב אמר: "ישנם יישובים שמוגדרים בעלי עדיפות לאומית שאנחנו חושבים שצריכים לצאת מהרשימה, בעיקר התנחלויות, ויש יישובים שצריך להוסיף. על כך נעבוד לקראת ההחלטה הבאה". 

איילת שקד הגיבה בערוץ 7 בדברים: "השמאל יכול לדרוש עד מחר, ההתיישבות ביו"ש לא תוצא מרשימת אזורי עדיפות לאומית".

רשת ב'. ראש היחידה החדשה ללוחמה בפשיעה בחברה הערבית, ניצב ג'מאל חכרוש, על הירי לעבר ביתו: "מסמנים שלא רוצים שנטפל באלימות. הדבר לא ירתיע אותי. אני רואה בתפקידי, להביא לביטחון אישי לכל אזרח – שליחות. אסור לכולנו להשלים עם תופעה כזו, כמשטרה וכחברה".

סגירה