"שלם עם ההחלטה שקיבלתי. המדינה חוזרת לעצמה"

גנץ ל"פורן פוליסי": ישראל יכולה לחיות עם הסכם גרעין חדש ● האסירים הביטחוניים הקפיאו את שביתת הרעב שתוכננה להתחיל ביום שישי ● מנכ"ל משרד הבריאות: מעריך שלא יהיה גל חמישי ● ליברמן: "לא ניתן להגיע להסדר עם אבו מאזן" ● לפיד: המרחק של איראן ממדינת סף גרעינית – יותר מחודשים ● הורוביץ: סיכמנו עם אירופה על הכרה הדדית בתעודות החיסון

ראש הממשלה נפתלי בנט בבית הלבן, 27 באוגוסט 2021 (צילום: AP Photo/Evan Vucci)
AP Photo/Evan Vucci
ראש הממשלה נפתלי בנט בבית הלבן, 27 באוגוסט 2021

מתחמי הבדיקות של פיקוד העורף יעבדו היום במתכונת חלקית מאוד, למשך ארבע שעות בלבד, עד השעה 12:00. מה שצפוי לגרום לעומסים קיצוניים במתחמים אלה. נוסף על כך, המתחמים לא יחזרו לפעילות עם צאת יום הכיפורים אלא רק ביום שישי.

גם מתחמי הבדיקות של קופות החולים יפעלו במתכונת מצומצמת וייסגרו עד שעות הצהריים. קופות החולים מאוחדת, לאומית וכללית אמנם יחדשו את הבדיקות במוצאי יום הכיפורים, אך המעבדות יהיו סגורות במהלך החג, כך שתוצאות הבדיקות יימסרו לכל המוקדם רק ביום שישי. בקופת חולים מכבי יחדשו את הבדיקות רק ביום שישי.

בדיקת קורונה בלוד, 1 בדצמבר 2020; צילום ארכיון – למצולמים אין קשר לדיווח (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
בדיקת קורונה בלוד, 1 בדצמבר 2020; צילום ארכיון – למצולמים אין קשר לדיווח (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

שר האוצר אביגדור ליברמן בריאיון לכאן רשת ב: "גם אני בתפקידי כשר הביטחון נמנעתי מלהיפגש עם אבו מאזן. שיתוף פעולה ביטחוני זה אינטרס הדדי, כמו שיציבות כלכלית ביו"ש זה אינטרס ביטחוני ישראלי. היכולת להגיע להסדר כזה או אחר עם אבו מאזן – לצערי זה לא ניתן".

שר החוץ יאיר לפיד התייחס בראיון לידיעות אחרונות לאיום הגרעיני האיראני: "כשמדברים על זה שאיראן נמצאת חודשים מהיותה מדינת סף, הכוונה חודשים ממדינת סף במובן של העשרת אורניום. לא מבחינת יכולות צבאיות. זה שני נושאים שונים לגמרי".

על השאלה כמה זמן איראן רחוקה מפצצה השיב: "זה בהרבה יותר. אני לא רוצה להגיד. אני בכוונה לא אומר מספרים. יש הערכה כמובן". כשנשאל האם מדובר ביותר מחודשים, הוא השיב: "כן".

שר החוץ יאיר לפיד במשרד החוץ בירושלים, 14 ביוני 2021 (צילום: פלאש 90)
שר החוץ יאיר לפיד במשרד החוץ בירושלים, 14 ביוני 2021 (צילום: פלאש 90)

מנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור נחמן אש בריאיון לישראל היום: "אני לא חושב שיהיה גל חמישי, גם לא בחורף, אבל ייתכן שנראה עלייה בתחלואה. אחד האתגרים הגדולים שלנו בנושא החיסון הבא, הוא לזהות את הירידה במועילות החיסונית עוד לפני העלייה בתחלואה, ולחסן שוב לפי הצורך. כך נוכל למנוע את הגל החמישי".

ממונה הקורונה הפרופסור סלמן זרקא השיב בריאיון לגלי צה"ל על השאלה מדוע מתחמי הבדיקות של פיקוד העורף יישארו סגורים בצאת יום כיפור: "שקלנו האם שלוש שעות במוצאי יום כיפור עדיפות על הפעלה מסיבית ביום שישי. ברור שאם נפעיל את הצוותים לתוך הלילה בחמישי, הם לא יהיו זמינים בשישי בבוקר. ראש הממשלה החליט ובצדק שנפתח בשישי בתפוסה מלאה".

עוד הוסיף: "אם נראה ביום שישי שהעומסים במתחמי הבדיקות גדולים – לא נסגור בשעה 15:00. אנחנו רוצים שאנשים יבואו וייבדקו".

מנכ"ל בית החולים זיו סלמאן זרקא (צילום: David Cohen/Flash90)
זרקא (צילום: David Cohen/Flash90)
סגירה