הסיוע האמריקאי לכיפת ברזל יידחה במספר חודשים

נפטר השר לשעבר אהרון אבוחצירא ● ביידן: "רחוקים מפתרון שתי המדינות" ● בר-לב: "ב-100 ימים עשיתי יותר מכל השנים האחרונות למיגור הפשיעה במגזר" ● אלפי ציוצים להאשטאג #חיי_ערבים_חשובים שתופס תאוצה במחאה על כמעט 90 הרוגים ערבים מתחילת השנה ● המפכ"ל ביקר את השוטר הפצוע מהדריסה בנהריה ואמר כי "זהו תמרור אזהרה שצריך להדאיג את כולנו"

מערכת כיפת ברזל ליד חיפה, 2013 (צילום: גיל יערי פלאש 90)
גיל יערי פלאש 90
מערכת כיפת ברזל ליד חיפה, 2013

חג שמח! האירוע הבולט של היום הוא דריסתם של שוטר ומתנדב שעסקו באיתור שב"חים בנהריה. המתנדב, חוסאם זגאייר מירכא נהרג והשוטר נפצע באורח בינוני. הנהג הפוגע נעצר ליד שלומי ולאחר מכן חשוד נוסף במעורבות במעשה.

המפכ"ל רב ניצב יעקב שבתאי אמר על האירוע כי "מדובר בעליית מדרגה באלימות ותמרור אזהרה שצריך להדאיג את כולנו". במהלך ביקור אצל השוטר הפצוע בבית החולים בנהריה הוא הוסיף כי במשטרה "מתייחסים לאירוע בחומרה, עוד לא מתייחסים לפרטים. נחכה למידע ממצלמות הגוף של השוטרים, גם השב"כ מעורב בחקירה".

השר לביטחון פנים עמר בר-לב הביע השתתפות בצער המתנדב והבטיח לתפוס את המפגעים. קודם לכן הוא פרסם מספר ציוצים בנוגע לפעילותו נגד הפשיעה במגזר הערבי וטען כי בזמן הקצר שלו בתפקיד עשה יותר משנעשה בכל השנים האחרונות, ושעם העברת התקציב יגויסו עוד שוטרים ותחנות ונקודות משטרה יעובו עם סיוע מהשב"כ. "אני לא אוותר", הבטיח השר לבטחון פנים.

הוא צירף לציוץ שלו את ההאשטאג, #arablivesmatter, שתופס תאוצה לאחר שאתמול היו רצח אחד בטייבה וירי חי לקהל חוגגים בזרזיר, ממנו נהרג אדם אחד ואנשים ארבעה אחרים נפצעו.

מתחילת השנה נהרגו 88 ערבים בנסיבות הקשורות לאלימות ופשיעה, ו-6 נוספים נהרגו בידי המשטרה.

יאיר לפיד שוחח אתמול עם מקבילו ההונגרי, שדיווח על כך בפייסבוק, לפי דיווח של ברק רביד.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר היום בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם, כי הממשל שלו "מאמין בפתרון שתי המדינות אך אנו עדיין רחוקים ממנו. נמשיך לפעול לממש אותו ונעבוד עם הקהילה הבינלאומית כדי ללחוץ לשלום".

הנשיא דיבר על הצורך לאחד כוחות מול הקורונה ומשבר האקלים כאחד, ובמסר מפוייס לסין אמר כי ארצו "לא מחפשת מלחמה קרה חדשה". הוא חזר על המחוייבות למנוע איראן גרעינית והוסיף שיהיה מוכן לחזור להסכם.

יש כבר קרוב ל-4,000 ציוצים תחת ההאשטאג #חיי_ערבים_חשובים. מחאת הרשת פרצה בעקבות הירי לחתונה בזרזיר והרצח בטייבה, אתמול. היום נהרג אדם נוסף בשטח פתוח מזרחית לנאות חובב ומספר ההרוגים בחברה הערבית עלה ל-89 ועוד 6 שנהרגו מידי המשטרה.

בוואלה! דווח כי שלושת הצעירים שעומדים מאחורי המחאה הם שירין סעב, ולאא גונאמי וינאל ג'בארין ששלושתם חברים במיזם "הארץ 21".

יו"ר נעמת במשולש מייסם ג'לג'ולי פונה לשר לבטחון פנים עמר בר-לב בטענה שקרובי ערבים שנהרגו רוצים לדעת מה גרם לכך. "אתה והמשטרה שלך יכולים אבל לא רוצים", הוסיפה.

סגירה