המתווה המסתמן לחינוך: בדיקות במקום בידודים

תושב יפו איים בירי על עוברי אורח בטיילת תל אביב ונעצר ● בני הזוג נתניהו התארחו בסוכה של ישראל כ"ץ ● ועדת חוקה האריכה תקנות התו הירוק עד ה-4 באוקטובר ● הליכוד: בתקופת נתניהו ישראל מעולם לא כשלה בקונגרס ● אלקין: המשבר עם המפלגה הדמוקרטית - תהליך של שנים ● טיבי: ישראל עדיין לא קיבלה החלטה להכריע את ארגוני הפשיעה

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, בבית הספר המאוחד על-שם אלי כהן בירוחם, 1 בספטמבר 2021 (צילום: חיים צח, לע"מ)
חיים צח, לע"מ
ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, בבית הספר המאוחד על-שם אלי כהן בירוחם, 1 בספטמבר 2021

עיכוב הסיוע האמריקאי: מנהיג הרוב הדמוקרטי בבית הנבחרים, סטני הוייר כתב הלילה בחשבון הטוויטר שלו, שהוא מחויב למימון של כיפת ברזל.

לדבריו: "שוחחתי עם שר החוץ יאיר לפיד על ההתחייבו שלנו למימון כיפת ברזל. חזרתי בפניו על המחויבות של ארה"ב לבטחונה של ישראל ולכך שישראל תקבל את הסיוע הנחוץ לה. הדגשתי בפניו את החשיבות של תמיכה דו-מפלגתית בישראל. בנוסף, הצהרתי במליאה שנשקול חקיקה נפרדת למימון מלא של כיפת ברזל. אנחנו נוודא שישראל תוכל להמשיך להגן על עצמה ואני מצפה לתמיכה דו מפלגתית בצעד זה "

בישראל כצפוי הדעות נחלקות בין הקואליציה שמאשימה את הממשלה הקודמת לאופוזיציה שמאשימה את הממשלה הנוכחית. קיש למשל קובע: הביקור של בנט בארה"ב מסתמן ככישלון.

עמיחי שיקלי כותב כותב בתגובה ללפיד:

1. אתה ושותפך נושאים כעת באחריות בלעדית ליחסי החוץ ולביטחונה של מדינת ישראל.

2. בעשורים האחרונים אף ממשל אמריקאי לרבות ממשל אובמה, שהיה עוין למדי לא מנע סיוע ביטחוני למדינת ישראל.

3. כנראה שערכים משותפים וחנפנות לא מספיקים כדי לבנות מערכת יחסי חוץ איתנה ואפקטיבית.

נחמן שי כתב:

צחי הנגבי על עיכוב הסיוע לישראל: "זה מבחן מאוד חשוב ליחסים של ישראל, לא רק עם הממשל האמריקני, אלא עם הקונגרס האמריקני. יש לנו תמיכה עצומה בקונגרס שחוצה מפלגות. אני מאמין שיש לו יכולת להתגבר מהר על הקשיים שיוצרת חבורה קטנה, עוינת ואנטישמית"

הנגבי, שהתראיין לרשת ב' אמר על הסכם הגרעין עם איראן: "לצערנו בממשלה הנוכחית יש מי שתמכו בעבר בהסכם, לרבות השר לפיד. אנחנו בעד הסכם שהוא ארוך יותר ושתוקפו לא יפוג בעוד שנים ספורות. המבחן הוא מבחן אמריקני ולישראל אין עניין להצטייר כנדחפת למערכה הזאת".

אחמד טיבי בגל"צ: "אני רואה דם ששוטף את רחובות היישובים הערבים, ועדיין אין סימן של בלימה או טיפול שורש יסודי ורציני במגפה הזאת. מדינת ישראל עדיין לא קיבלה החלטה להכריע את ארגוני הפשיעה ובינתיים הם מכריעים את החברה הערבית".

אלקין בגל"צ: "המשבר בין ישראל למפלגה הדמוקרטית הוא תהליך של שנים רבות. מנהיג הרוב הדמוקרטי ויו"ר בית הנבחרים הבטיחו שהסיוע יעבור מהר ומדובר במחלוקת טכנית, אבל זה מדגיש פעם נוספת כמה חשוב הקשר הדו-מפלגתי".

זאב אלקין (צילום: Flash90)
זאב אלקין (צילום: Flash90)

יאיר לפיד הודה למנהיג הרוב הדמוקרטי:

סגירה