בנט: "מי שניסו לאתגר את המחויבות האמריקאית לביטחון ישראל - קיבלו תשובה ניצחת"

משרד החינוך הודיע שעובדי הוראה ללא תו ירוק לא יוכנסו לבתי הספר ולגנים ולא יקבלו שכר ● ליברמן אמר שהוא תומך ביוזמה, שלפיה, מי שלא יתחסן ולא ייבדק - יקבל דמי אבטלה בעיכוב ● קבינט המומחים קורא להגביל התקהלויות בחללים סגורים ל-300 איש - תחת התו הירוק ● ועדת מומחים, שהקים מנכ"ל משרד הבריאות, תקבע האם יש צורך להגדיל את מספר מכשירי האקמו

ראש הממשלה נפתלי בנט בטקס סיום קורס המכללה לביטחון לאומי במחנה דיין בגלילות, 14 ביולי 2021 (צילום: חיים צח, לע"מ)
חיים צח, לע"מ
ראש הממשלה נפתלי בנט בטקס סיום קורס המכללה לביטחון לאומי במחנה דיין בגלילות, 14 ביולי 2021

עידית סילמן ביקרה בבית חולים והיא מבטיחה לדון בקרוב בתורנויות המתמחים.

קבינט הקורונה לא התכנס כבר שבועיים והשרה אורית פרקש-הכהן, אומרת: "כדאי שהקבינט יתכנס, מניחה שכך יקרה. בינתיים יש הערכות מצב שוטפות כל הזמן. אנחנו נמצאים בגל שנקרא 'גל הלא מחוסנים' והמאמץ צריך להיות שם. מגבלות כאלה ואחרות – לא מה שישפיע".

השרה שהתראיינה בגל"צ אמרה גם "המנגנון הקיים של בידודים יוצר מכת מדינה שמכבידה על ההורים. צריך לעבור למדיניות קצת יותר מדויקת שבה ילדים מאומתים ילכו לבידוד, ורק מי שהם הדביקו ילך לבידוד. חושבת שאנחנו בדרך לשם, ויהיה גיבוי מלא להחלטה".

פרקש-הכהן הוסיפה: "גם אם תנקוט בהגבלות אנשים חוזרים ארצה מחו"ל, גם סגר הוא לא תכנית עבודה. הפתרון הוא לעשות איזון בין החיים לבין המחלה".

ממונה הקורונה זרקא אמר בגל"צ: "מצב ההתקהלויות מחייב חשיבה מחודשת. יש סדר עדיפויות, נכון לפתוח את בתי הספר, אבל מגרשי כדורגל ואירועים מאוד מלאים – לא תואמים את תמונת התחלואה בבתי החולים".

זרקא התייחס לפרסומים על כך שהקבינט לא התכנס כבר שבועיים ואמר "אנחנו בקשר יום-יומי ואף מספר פעמים ביום, בנוגע לכל הנושאים. האם נכון לעשות את זה במסגרת הקבינט? זו שאלה לגורמים אחרים".

השר לביטחון הפנים לשעבר אמיר אוחנה ברשת ב': "אי אפשר לעצור את הפשיעה בחברה הערבית בלילה. השוטרים לא חותרים די למגע ויוזמים, פעלתי לשנות את המגמה הזאת ולצערי אני רואה איך זה מתהפך".

ניר ברקת בגל"צ: "יש קבוצה פרוגרסיבית בתוך המפלגה הדמוקרטית, והם הצליחו להיות לשון מאזניים ולהשיג הישגים. הדבר הזה צריך להטריד אותנו מאוד, הקבוצה הקטנה הזו מהווה סכנה אסטרטגית".

סגירה