בנט: "האלימות בחברה הערבית הגיעה לנקודה בלתי נסבלת"

יואב סגלוביץ' יציג לרה"מ תכנית לטיפול בפשיעה בחברה הערבית ● עיריית כפר קאסם מגנה את תקיפת השוטרים אתמול ● ממחר שביתה במעונות היום המפוקחים ● שרת הכלכלה ברביבאי: "אי אפשר לקצר תורנויות לכל המתמחים, קבעתי מודל מדורג" ● הממשלה תצביע מחר על סריקת הברקוד בבתי עסק ● ראש עיריית אום אל-פאחם הודיע שיבדוק מה ניתן לעשות כדי להסיר את ציור הקיר של הנצחת המחבלים

כפר קאסם, ארכיון (צילום: Moshe Shai/FLASH90)
Moshe Shai/FLASH90
כפר קאסם, ארכיון

שבוע טוב! הפשיעה בחברה הערבית לא יורדת מהפרק ומחר המשרד לבטחון פנים אמור להציג לראש הממשלה תכנית לטיפול בבעיה הבוערת. בעקבות הרצח בחיפה אמש, מספר הערבים שנהרגו באירועי פשיעה מתחילת השנה עולה ל-95 ועוד 7 אזרחים שנהרגו בידי שוטרים.

בתגובה לביקורת של נציגי החברה הערבית על המשטרה, דובר הארגון אלי לוי אמר לכאן ב' כי דווקא באזור חיפה יש עיבוי של הכוחות ושרק אתמול הוצגו נתונים על עלייה בתיקים וכתבי אישום על אחזקת אמל"ח:

"אנחנו לא מטאטאים את המציאות. כל אירוע רצח הוא אירוע קשה ואנחנו פועלים בכל החזיתות, אנחנו במערכה לאומית, כלל הרשויות משלבות ידיים, ראש הממשלה הציב את הנושא הזה כיעד משמעותי ומרכזי של הממשלה ומשטרת ישראל".

ח"כ איימן עודה מציג מספרים מבהילים של נרצחים ערבים בשני העשורים האחרונים: "המספרים בלתי אפשריים כמו שחיינו הפכו בלתי אפשריים". עאידה תומא-סלימאן תוהה איך קרה שלמרות ההיערכויות לכאורה, "זו השנה המדממת ביותר בשנים האחרונות?". היא השתתפה בציון אירועי אוקטובר 2000 בסכנין וציינה שהשוטרים של אז הם אולי המפקדים של היום.

החל ממחר המחוסנים פעמיים ייאבדו את זכאותם לתו ירוק ולאחר מחלוקת בממשלה הוחלט לקיים מחר את ההצבעה על סריקת הברקוד בבתי עסק.

במשרד הבריאות מפרסמים היום צילום מסך מעמוד הפיסבוק שלהם בו מוצגות תגובות על תופעות לוואי של מתחסנים. וזאת בניגוד למה שנטען אתמול ב"אולפן שישי" כאילו הן נמחקו.

באום אל-פאחם צוייר קיר הנצחה לבני העיר שרצחו לפני ארבע שנים שני שוטרים בהר הבית ודיוקנו של תושב העיר שניסה לבצע פיגוע בעיר העתיקה.

ראש עיריית אום אל-פאחם סאמיר מחמיד מסר בתגובה שנודע לו על הקיר בלילה ושהנושא נבדק מול היועץ המשפטי וכן מול בעל הבית הפרטי.

ח"כים ממרצ ורע"מ שהגיעו לנצרת כדי לציין את אירועי אוקטובר 2000, זכו למקלחת קרה מתושבים בגין ישיבתם בממשלה.

עופר כסיף השתתף במחאה בדרום הר חברון.

"משרד הבריאות כנראה מוחק יותר ממה שהוא מודה שהוא מוחק", אמרה עכשיו רינה מצליח בפתח דיון על שקיפות הממשלה בנושאי קורונה. היום אחר הצהריים משרד הבריאות צייץ כי בניגוד לטענה זו שגם פורסמה אתמול ב"אולפן שישי", לא נמחקו תגובות.

אחת האורחות היתה מנכ"לית התנועה לחופש המידע, עו"ד רחלי אדרי חולתא, שהביעה את דרישתה מהממשלה לחשוף את דיוני הקורונה וכן את ההסכם עם פייזר. לדבריה, אין היגיון בכך שהפרוטוקולים של הקורונה ייחשפו רק עוד 30 שנה וכל שנדרש כעת הוא החלטת ממשלה לחשוף אותם.

שרת הכלכלה אורנה ברביבאי אמרה ל-N12 שצריך לפתוח את דיוני הקורונה, שאין אפשרות לקצר תורנויות לכל המתמחים מעכשיו לעכשיו ושאפשר לשפר את תנאי המטפלות גם בלי שביתה.

"אם הדבר היה תלוי בי הדיונים היו פתוחים. אני באה ממערכת צבאית ויודעת להעריך מה צריך להישאר חסוי. אם במילא הכל מצוטט ויוצא החוצה אין סיבה שדיוני הקבינט לא יהיו פתוחים לעיני כל".

שרת הכלכלה נשאלה על קיצור תורנויות המתמחים שיהיה תקף רק ל-14% מהמתמחים. לדבריה, "היכולת לקבוע מתווה היא גם היכולת לממש אותו. אין היתכנות לממש את זה לכולם … קבעתי מודל חמש שנתי באופן מדורג שמתחיל בפריפריה, לתת לשם את ההיתר תחילה ולהמשיך באופן מדורג".

"המתמחים רוצים בטוב ובאים ממקום נכון ויודעים בעצמם שאי אפשר לעשות את זה באופן מיידי לכולם. ההחלטה נכונה ופותרת בעיות נוספות של רפואה בפריפריה".

בנוגע לשביתת המטפלות במעונות היום מחר, השרה אמרה כי "המטפלות רוצות שכר סביר יותר ויחס סביר יותר של מטפלות לפעוטות. השביתה מחר לא נדרשת, אנחנו בעיצומה של מגיפה. אפשר לפתור את הבעיות ביום אחד ולתת הזדמנות לדיאלוג, מחר אני פוגשת את שר האוצר ומקווה שנסמן פתרון מיטבי".

עיריית כפר קאסם הודיעה כי היא "מגנה את האירוע של תקיפת שוטרים שעושים את עבודתם בעיר". היום נעצרו ארבעה אנשים בחשד שתקפו אתמול שוטרים שביצעו חיפוש במתחם של חברת שמירה שאחראית מטעם העירייה על סיורים בעיר.

פעילי סביבה בהם שומרי הבית, צלול, מגמה ירוקה והמרד בהכחדה, הפגינו הערב נגד אישור עסקת קצא"א לשינוע נפט מאיחוד האמירויות לישראל דרך מפרץ אילת. הפעילים קראו לראש הממשלה להימנע מאישור העסקה בשל הסיכונים שהיא משיתה על ישראל.

סגירה