דיווח: בעוד כחודשיים תקיים יש עתיד בחירות לראשות המפלגה

כ-2,500 מתמחים הגישו את התפטרותם במחאה על אורך משמרותיהם ● אחרי חמישה ימים הושגה הסכמה עם משרד האוצר והסתיימה השביתה במעונות היום שבפיקוח ● גורמים המוזכרים במכתב נגד ר', המיועד לעמוד בראש השב"כ, מכחישים את הטענות שבמסמך ● קולט אביטל טוענת שפרס הטריד אותה מינית ● מסמכי פנורמה: למילצ'ן היו אחזקות בשווי מיליארד וחצי דולר באיי הבתולה

יושב ראש יש עתיד יאיר לפיד נושא דברים בישיבת סיעה בכנסת, 4 באוקטובר 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
יושב ראש יש עתיד יאיר לפיד נושא דברים בישיבת סיעה בכנסת, 4 באוקטובר 2021

מאבק המתמחים: האם אנחנו בדרך לפיטורים המוניים לאחר אי קבלת המתווה של הורוביץ וברביבאי?

ד"ר דן מיליקובסקי, מתמחה באיכילוב אמר ברשת ב': "מכתב ההתפטרות יוגש היום לצערי הרב על ידינו. המתווה הוא טיפה בים. אין דבר יותר קבוע מהזמני בישראל, וגם במחאה ב-2011 מה שהובטח לא קוים"

הד"ר שני סבוראי בנד אמרה בגל"צ: "אנחנו מכירים את המערכת שאנחנו חיים בה. מרחו אותנו כבר 20 שנה ואנחנו לא מוכנים להימרח עוד. יש מחיר גם לוויתורים שאנחנו עושים כעת, לזה שאנחנו לא מבקשים שהמתווה יחול על כולם מיד. אנחנו מבינים שזה לא אפשרי".

ישראל כ"ץ כצפוי לא מפרגן ליציאה המסתמנת של ממשלת בנט מהגל הרביעי. לדבריו ברשת ב' "האסטרטגיה הייתה למות – להכיל את המתים זה מחדל חמור ביותר. המדינה צריכה לשמור על חיי האזרחים. 1400 מתים יכלו להימנע".

כ"ץ אמר כי מתים אלו, בניגוד לאלו של תקופת ממשלת נתניהו, היו בתקופה בה לא היה חיסונים "ואז היינו צריכים לעשות סגרים". כ"ץ הוסיף כי "בסוף הקדנציה היו 0 חולים והייתה ירידה בגירעון וכל המדדים שהיום מתגאים בזה. בנט איחר עם החיסונים השלישיים, שר האוצר לא הלך לישיבות, שרת החינוך דיברה נגד חיסונים. עקב ההנחיות הרבה גורמים נסגרו. מובטלים נזרקו לרחוב". כ"ץ סיכם: בכל מקום אומרים לי מילות תודה. כולם. נסגרו פחות עסקים בתקופתי מאשר מ-2019. אני הצלתי את העצמאיים במדינת ישראל".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ קושניר אמר בתגובה: "אם בודקים את הנתונים רואים ירידה באבטלה, אנחנו לא רודפים אחרי הקרדיטים, אנחנו מנסים לשים את הכלכלה על הפסים הנכונים".

יו"ר מועצת יש"ע וראש המועצה האזורית בקעת הירדן דוד אלחייני על רקע ום על המסר של ביידן לריסון הבנייה בהתנחלויות: "נפגשנו עם רה"מ לפני כחודש והוא אמר שהוא מחוייב לבנייה ומבין את המשמעות – תהיה בנייה ביו"ש".

קרעי קושר בין ההתחייבות של בנט שלא להתבטא בפומבי על הסכם הגרעין לכניעה המסתמנת שלו מול ארה"ב לגבי הבנייה בהתנחלויות.

השר הורוביץ על איום ההתפטרות של המתמחים ברשת ב': "מדברים על זה עשרות שנים ולא עשו דבר. הבעיה אמיתית – אין מספיק רופאים, הפתרון זה לשנות את הכוחות בין הרפואה הפרטית לציבורית. בפריפריה הכי קשה ושם אנחנו מתחילים את המהלך. אני לא מבין מה הטעם בהתפטרות ההמונית".

סגירה