דיווח: מסתמנת פגישה בין ראשי משרד הבריאות לנציגי המתמחים בתחילת השבוע הבא

הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה קבעה שאין מניעה למנות את ר' לראש שירות הביטחון הכללי ● אבי ניסנקורן צפוי להתמודד לתפקיד נשיא התאחדות המלונות ● דיווח: אם ייערכו בחירות לראשות הליכוד, ונתניהו לא יתמודד בהן - ארדן יתפטר מתפקידו כשגריר באו"ם וירוץ לראשות התנועה

רופאים מתמחים מפגינים נגד אורך משמרותיהם ליד משרד הבריאות בתל אביב, 7 באוקטובר 2021 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
מרים אלסטר, פלאש 90
רופאים מתמחים מפגינים נגד אורך משמרותיהם ליד משרד הבריאות בתל אביב, 7 באוקטובר 2021

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ הודיעו הלילה (שישי) שהחל מהשבוע הבא המתווה לסיום הבידודים ביישובים הירוקים ייצא לדרך.  ראש הממשלה בנט אמר בדיון כי ההצעה "מאזנת בין הרצון להביא שגרת לימודים לבין ניהול סיכונים אחראי".

עקרונות המתווה:

• בכיתה בה מתגלה חולה מאומת תלמידי הכיתה ייבדקו בבדיקת PCR שתבוצע בעמדות פיקוד העורף או בקופות החולים.

• התלמידים יישארו בבידוד עד לקבלת תשובה שלילית, ולאחריה ישובו לשגרת הלימודים בכיתה, תוך חובה לבצע בדיקות מהירות באמצעות ערכות אנטיגן למשך שבעה ימים.

• ביום השביעי תבוצע בדיקת PCR נוספת.

הרמטכ"ל אביב כוכבי, וייתכן כי גם שר הביטחון בני גנץ, הבהירו לראש הממשלה נפתלי בנט כי יתקשו לשתף פעולה עם אחד משני המועמדים הסופיים לתפקיד ראש שב"כ – כך פורסם הבוקר במעריב. המועמד אותו רצו לראות בתפקיד בסופו של דבר לא נבחר.

סגן ראש שירות הביטחון הכללי, ר', המועמד לתפקיד ראש השירות, יתייצב היום לריאיון בוועדת גולדברג המייעצת בנושא מינוי בכירים בשירות המדינה. בריאיון צפוי ר' להישאל בין היתר על המכתב האנונימי שנשלח לוועדה בימים האחרונים.

ד"ר איתי פסח, יוזם מודל כיתה ירוקה, בריאיון לגלי צה"ל: "זה מודל של ניהול סיכונים שמאפשר לילדים ללמוד ברצף ולהחזיר אותם לשגרה. בניסויים שעשינו עד כה ראינו שכאשר מבצעים בדיקות מהירות באופן יומי, גם אם יש נדבקים נוספים – ההדבקה נעצרת אחרי הנדבק השני או השלישי, לא יותר מזה".

אב עורך לבתו בדיקת קורונה ביתית לפני חזרתה ללימודים, 31 באוגוסט 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אב עורך לבתו בדיקת קורונה ביתית לפני חזרתה ללימודים, 31 באוגוסט 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

יושב ראש ארגון המתמחים לרפואה מרש"ם, ד"ר ריי ביטון לכאן רשת ב: "לא היה שיח אמיתי איתנו. אין מתווה אלא כתובה תוכנית ל־2022 ולאחר מכן הבטחות עמומות לחמש שנים בלי הבטחה תקציבית, כך שבכל שנה נצטרך להילחם מחדש. אם רוצים שינוי אמיתי צריך מתווה רציני ומסודר".

סגירה