הסוכנות היהודית סירבה לבקשת לפיד לדחות את מועד בחירת יושב הראש

לפיד בוושינגטון: שומרים לעצמנו את הזכות לפעול נגד איראן; בלינקן: "הזמן של איראן לחזור להסכם אוזל" ● משרד הבריאות ממליץ לא לטוס לטורקיה, רוסיה ורומניה ● חוק יסוד ההגירה נפל בהצבעה בכנסת ● הסכם פשרה בין יאיר נתניהו לשאשא ביטון: יתנצל ויסיר פרסומים מהרשת ● נסגר התיק נגד השופט שנחשד בעבירות מין ואלימות ● בעקבות מתקפת הסייבר: בתיה"ח הונחו להכין גיבויים

בניין הסוכנות היהודית בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
בניין הסוכנות היהודית בירושלים

שר החוץ יאיר לפיד נפגש הלילה בוושינגטון עם סגנית הנשיא האמריקאי קמלה האריס.

שר החוץ יאיר לפיד בפגישה עם סגנית הנשיא האמריקאי קמלה האריס, 13.10.2021 (צילום: שלומי אמסלם, לע
שר החוץ יאיר לפיד בפגישה עם סגנית הנשיא האמריקאי קמלה האריס, 13.10.2021 (צילום: שלומי אמסלם, לע"מ)

דברי לפיד:

אני שמח להיות כאן, עם אחת החברות הטובות ביותר שיש לישראל בוושינגטון. מנהיגה שתמיד עמדה לצדנו בכל המאבקים החשובים, תמיד יכולנו לסמוך עליה ברגעים הקשים.
החברות בינינו מבוססת קודם כל על ערכים משותפים. דמוקרטיה, חרות, זכויות אדם, הכבוד למי ששונה ממך. לא משנה מאיפה אתה בא.
גם כשיש בינינו חילוקי דיעות, אני יודע שהמטרה שלנו משותפת – לראות את ישראל חזקה, בטוחה, משגשגת. אנחנו גם מאמינים שהפלסטינים זכאים לאיכות חיים, כלכלה, חינוך ותקווה.
הדיאלוג בינינו הוא תמיד מבוסס עובדות. נפגשנו בישראל כשבאת לראות במו עיניך את הקשיים, להבין את המורכבויות. את מכירה אותנו, אנחנו מכירים אותך, וזה מסביר את עוצמת הקשר.
מרכז הביקור שלי הוא נושא הגרעין האיראני, אבל הוא עוסק גם בעוד דבר: בחיזוק הקשר הבי-פרטיזני עם הדור הבא של אמריקאים צעירים.
הדור הזה עסוק לא רק במלחמות ועימותים, אלא גם במשבר האקלים, משבר ההגירה העולמי, בשאלות של זהות.
כדי לבנות את הידידות בינינו למאה השנים הבאות, אנחנו צריכים לחקור יחד את הנושאים האלה, ולעצב יחד ארכיטקטורה עולמית חדשה.
גברתי סגנית הנשיא, תודה על החברות, תודה על הרצינות, ותודה על שנים ארוכות של תמיכה בבטחון ישראל ובדמוקרטיה הישראלית.

האריס אמרה בסיום הפגישה: "מחויבים לישראל ולביטחונה. דנו במגוון רחב של נושאים, כולל החשיבות של קידום השלום, הביטחון והשגשוג עבור פלסטינים וישראלים".

שר החוץ יאיר לפיד בפגישה עם סגנית הנשיא האמריקאי קמלה האריס, 13.10.2021 (צילום: שלומי אמסלם, לע
שר החוץ יאיר לפיד בפגישה עם סגנית הנשיא האמריקאי קמלה האריס, 13.10.2021 (צילום: שלומי אמסלם, לע"מ)

ללפיד מתוכננת פגישה עם בלינקן ופגישה משולשת איתו ועם שר החוץ של האמירויות.

מוקדם יותר נפגש לפיד עם יו"ר בית הנבחרים פלוסי.

בישראל היום מדווחים כי מדינה ערבית נוספת מתקרבת להכרה בישראל.

עידית סילמן בגל"צ על סערת אלעזר שטרן: "אמירות כאלה, גם אם לא במכוון, לא מתקבלות היום – השפיטה בנושאים האלה מאוד מיידית. שטרן התנצל על דבריו באותו היום. מכבדת את ההחלטה שלו להסיר את המועמדות לראשות הסוכנות היהודית".

על דבריו של בנט לפיהם יש "להגביל את כוח החרדים", אמרה סילמן: "חברי הכנסת החרדים בחרו להיות באופוזיציה, זו זכותם. הם תמיד ידעו לשבת עם כולם והיו מוזמנים לעשות זאת גם בממשלה הנוכחית".

בכיר במחלקת המדינה האמריקנית שוחח הלילה עם כתבים לקראת פגישתם של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן ושר החוץ יאיר לפיד. לדבריו "ארה"ב מתקדמת בתהליך פתיחת הקונסוליה שלנו בירושלים. אין לנו כרגע מה להוסיף בנושא, אך התהליך נמשך".

עוד אמר הבכיר כי "ממשל ביידן התחיל עם מחויבות ברורה לפתרון שתי המדינות ואני מבקשים לקדם אותה ככל שנוכל. אנחנו מצפים המצדים למנוע סיפוח שטחים, בניית התנחלויות, הריסות, הסתה לאלימות ותשלום משכורות לאסירים שנכלאו בגלל שביצעו או היו שותפים במעשי טרור".

בנוסף הבהיר גם כי ארה"ב ממשיכה גם לחתור לשיבה להסכם הגרעין עם הממשל בטהרן. "קיימנו דיונים רבים עם רבים מבנות הברית שלנו בנוגע בנוגע לגישה האמריקאית לאיראן, כולל עם ישראל ומדינות המפרץ. אנו ממשיכים להתייעץ באופן הדוק עם השותפים המרכזיים שלנו ככל שהתהליך הזה מתקדם".

בכירים אמריקאים מסרו גם: "הסכמי אברהם הם לא תחליף לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני – אנחנו ממשיכים לקדם בברכה את שיתוף הפעולה הכלכלי בין ישראל לכל המדינות באזור ומקווים שניתן יהיה למנף את הנורמליזציה עמן כדי להביא להתקדמות במסלול הישראלי-פלסטיני".

סמוטריץ' בהאשמה קלאסית:

סגירה