בגלל ראיון: שגרירת צרפת זומנה לשיחת נזיפה במשרד החוץ

בראיון למגזין אטלנטיק, אמר השגריר הצרפתי היוצא בארה"ב: "לישראל נוח במצב הקיים, אין לה תמריץ לעשות ויתורים, ולמעשה היא מדינת אפרטהייד כבר כיום" ● משרד החוץ הישראלי מחה על הדברים וזימן לשיחת נזיפה את שגרירת צרפת, הלן לה גל

ז'ראר ארו, שגריר צרפת בארה"ב (צילום: AP Photo/Richard Drew)
AP Photo/Richard Drew
ז'ראר ארו, שגריר צרפת בארה"ב. כינה את ישראל "מדינת אפרטהייד"

משרד החוץ זימן לשיחת נזיפה את שגרירת צרפת בישראל, הלן לה גל. זאת, בעקבות ראיון שנתן השגריר הצרפתי היוצא בארה"ב, ז'ראר ארו, ושבו כינה את ישראל מדינת אפרטהייד. משרד החוץ "מחה על הדברים בתוקף", לפי הודעת דוברו.

בראיון למגזין אטלנטיק, התייחס ארו לעסקת המאה של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ואמר כי הבעיה היא חוסר הפרופורציה בין שני הצדדים, שגורמת לצד החזק להבין שאין לו אינטרס לעשות ויתורים.

ארו אמר כי הסטטוס קוו הנוכחי, מאוד נוח לישראל, משום שהיא "יכולה לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. יש להם את הגדה המערבית, אך הם לא צריכים לקבל החלטות קשות לגבי הפלסטינים, שהינם חסרי מדינה ולא אזרחי ישראל. הם לא יהפכו אותם לאזרחי ישראל. יצטרכו להפוך את זה לרשמי, וזה אפרטהייד. תהיה מדינת אפרטהייד רשמית. זה המצב כבר כיום".

בחודש שעבר היתה זו השגרירה הישראלית עליזה בן נון, שזומנה לשיחה במחאה על פשיטת כוחות הבטחון על מכון התרבות הצרפתי במזרח ירושלים.

עוד 145 מילים
סגירה