אמיר אוחנה (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
הדס פרוש/פלאש90

אחרי סוף שבוע סוער, אוחנה יצא למלחמה - ורק העמיק את הקרע בינו לבין נתניהו

הפרסום בזמן ישראל ביום שישי כי נתניהו נטש את אוחנה בסיעת הליכוד עורר סערה גדולה ושלח את השר לשעבר לסבב אינטנסיבי של ראיונות בכלי התקשורת כדי למזער נזקים ● למרות שהתעקש כי יחסיו עם נתניהו מצוינים, אוחנה רק העמיק את הקרע: סקר מפוברק שפורסם בערב שישי עורר עליו זעם במפלגה - וסירובו בראיונות למתוח ביקורת על אדלשטיין לא יקרב אותו בחזרה לנתניהו ● פרשנות

עד לרגע זה לא נחלץ יו"ר הליכוד בנימין נתניהו לסייע לאמיר אוחנה אחרי הזובור שחטף בישיבת הסיעה האחרונה של הליכוד בכנסת. שבוע עבר מאז נכנס דוד ביטן במהירות של 180 קמ"ש באוחנה, העליב, השפיל ואיים עליו מול עיניו של נתניהו, והוא עדיין שותק.

"אנחנו יכולים לפתור את הבעיות האלה בינינו, לא צריכים את יו"ר הליכוד בשביל זה", אמר אוחנה בראיונות השונים שהעניק כמעט לכל כלי תקשורת ביומיים האחרונים, אבל ברור שהוא היה שמח לאיזה ציוץ אוהד שמגן עליו אפילו ברמז אחרי המתקפות נגדו שרק התרחבו בסוף השבוע.

אבל נתניהו לא אומר מילה וגם הסביבה הקרובה שלו לא העלתה אף ציוץ של תמיכה, לפחות עד עכשיו, כפי שהיא יודעת לעשות. עולם אכזר זו הפוליטיקה.

ביום שישי נחשפו בזמן ישראל הדברים הקשים שהטיח ביטן באוחנה בעקבות היעדרותו של השר לשעבר מההצבעה על חוק הקנאביס לפני שבועיים. בעקבות ההיעדרות של אוחנה וחברי כנסת נוספים מהליכוד, הקואליציה זכתה לניצחון קל.

דוד ביטן, בנימין נתניהו ואמיר אוחנה בימים שקטים יותר, בישיבת סיעת הליכוד ביולי 2017 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
דוד ביטן, בנימין נתניהו ואמיר אוחנה בימים שקטים יותר, בישיבת סיעת הליכוד ביולי 2017 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

הפרסום בזמן ישראל עורר סערה גדולה בליכוד. לכולם ברור כי נתניהו נטש את אוחנה, האיש שהיה המקורב האולטימטיבי שלו בימים שבהם כיהן כשר משפטים והשר לביטחון פנים. נתניהו זיהה את החולשה של אוחנה ואת מעמדו הציבורי הנחלש בעקבות אסון מירון ובריחת האסירים מכלא גלבוע והחליט להפקיר אותו לביטן.

מעבר לזה, עיקר הקצף של נתניהו ומקורביו יצא בעקבות השתיקה של אוחנה מול יולי אדלשטיין. אנשי נתניהו ציפו כי האיש הנאמן להם ביותר יתקוף בחמת זעם את אדלשטיין שהעז להודיע כי יתמודד בפריימריז הבאים נגד נתניהו על ראשות הליכוד. אוחנה לא סיפק את הסחורה.

המסר חלחל. במהלך סוף השבוע קבוצות הווטסאפ של הליכודניקים תקפו והשמיצו את אוחנה, כאילו הוא לא נישא על כפיים בישיבות מרכז הליכוד רק לפני שנה. הבן יקיר לי של נתניהו הפך לבן חורג. הסגנון היה לעתים נוראי, גזעני והומופובי.

במהלך סוף השבוע קבוצות הווטסאפ של הליכודניקים תקפו והשמיצו את אוחנה, כאילו הוא לא נישא על כפיים במרכז הליכוד רק לפני שנה. הסגנון היה לעתים נוראי, גזעני והומופובי

כדי לצמצם את הנזקים העביר גורם עלום לערוץ 12 סקר מפוברק, שבו מופיע אוחנה במקום השני, אחרי יוסי כהן, אילו הפריימריז היו נערכים היום. הטענה הייתה שאוחנה פופולרי בליכוד, ולכן מנסים לפגוע בו.

הפרסום על הסקר גרם לסערה נוספת, וסיבך עוד יותר את אוחנה. סדר הנבחרים בו היה בלתי הגיוני בעליל. הבכירים שנעדרו מהעשירייה הראשונה תקפו את אוחנה בכל הכוח. ביטן, שעדיין לא נרגע מהאירועים בישיבת הסיעה הקודמת, טען אתמול בראיון לרדיו חיפה כי "אין סקר כזה. זה סקר-שקר שאין בו כלום". ביטן המשיך ותקף את אוחנה וחבריו שנעדרו מההצבעה על חוק הקנאביס.

הפרסום על הסקר גרם לסערה נוספת, וסיבך עוד יותר את אוחנה. הסדר בו היה בלתי הגיוני בעליל. הבכירים שנעדרו מהעשירייה הראשונה תקפו את אוחנה בכל הכוח

"השמונה האלה גרמו לנזק תדמיתי גדול מול בוחרי הליכוד. על זה התרעתי בסיעה. הם לא בסדר, והם יקבלו סנקציות. שלא יסתכלו לי על ארבעה קולות שהם מרוויחים בפריימריז", סיכם ביטן.

אוחנה עצמו יצא בסוף השבוע לסדרת ראיונות בכל כלי התקשורת וטען כי יחסיו עם נתניהו טובים, וכי הוא תומך בראש הממשלה לשעבר לאורך כל הדרך. פה ושם הוא שקע עוד יותר בבוץ.

אוחנה סירב שוב לגנות את ההתמודדות של אדלשטיין וטען כי "יולי אינו אויב". בראיון לרדיו ירושלים טען אוחנה כי מתפקדי הליכוד ולא נתניהו קובעים מי ייבחר בפריימריז. אלה אינם דברים שנתניהו יאהב כל כך לשמוע.

יולי אדלשטיין ואמיר אוחנה כשהושבע לשר המשפטים, 12 ביוני 2019 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יולי אדלשטיין ואמיר אוחנה כשהושבע לשר המשפטים, 12 ביוני 2019 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

כך או אחרת, אוחנה שידר מצוקה אמיתית וניסיון כן להעביר לנתניהו את המסר כי הוא לא בגד בו. ייתכן שנתניהו ימצא במצבו הנוכחי של אוחנה שימוש. אולי אפילו יאפשר לו להעלות תמונה משותפת של השניים שותים קפה. אבל בשורה התחתונה, אוחנה כבר לא יחזור למעגל הקרוב ולא יקבל את תמיכת נתניהו.

ובכל זאת אחרי שלושה ימי שתיקה כלל-מערכתית, אוחנה זכה סוף-סוף לפוסט תומך. ח"כ גלית דיסטל-אטבריאן כתבה בעמוד הפייסבוק שלה כי היחסים בין נתניהו ואוחנה מצוינים.

את נתניהו כינתה דיסטל-אטבריאן "נפלא, אדיב, מבריק, מנומס ושנון לאין קץ". כדאי אולי להזכיר לה שמנהיגים, כולל נתניהו, שונאים חנופה עודפת, ואת זה אני אומר מתוך ידיעה. נתניהו אוהב צייתנות, זה כן, אבל לא שבח, קילוסין ודברי חלקות מלוקקים.

כדאי אולי להזכיר לגלית דיסטל-אטבריאן שמנהיגים, כולל נתניהו, שונאים חנופה עודפת, ואת זה אני אומר מתוך ידיעה. נתניהו אוהב צייתנות, זה כן, אבל לא שבח, קילוסין ודברי חלקות מלוקקים

כדאי גם להזכיר לדיסטל-אטבריאן את הרשימה הארוכה של החנפנים למיניהם, שנתניהו זרק בסוף מתחת לגלגלי האוטובוס, גם אם שריין אותם היטב קודם לכן ברשימה לכנסת.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
את מי מעניין מה חושב נתניהו על אוחנה.שהוא סיים את דרכו בליכוד ביבי בכלל לא רלוונטי יותר ועדיף שהליכוד יתעורר עם הוא רוצה לחזור לשלטון.אם הליכוד ימשיך להתנהג כמו בת יענה ויתן לביבי להנהי... המשך קריאה

את מי מעניין מה חושב נתניהו על אוחנה.שהוא סיים את דרכו בליכוד ביבי בכלל לא רלוונטי יותר ועדיף שהליכוד יתעורר עם הוא רוצה לחזור לשלטון.אם הליכוד ימשיך להתנהג כמו בת יענה ויתן לביבי להנהיג את הליכוד הוא יהיה באופוזיציה שנים רבות.יתכן שאחרי העברת התקציב יתעוררו בליכוד אבל אני בספק.ביבי לא מספק את הסחורה עובדה 4 בחירות ואין לו רוב.גם כשהיה לו רוב עם גנץ .הוא כהרגלו לא מילא את ההסכם ושיקר לגנץ ואחר כך עוד היה לו חוצפה לומר שזה גנץ שלא מילא את ההסכם ביבי הוא סוס מת.

אמיר אוחנה היה שר מושחת בהיותו השר לביטחון פנים.הוא לא התייחס למה שכתבתי לו אישית בטוויטר ובפייסבוק שהוא רק שר פלקט.יש אצלי מיילים שפניתי למשרד לביטחון פנים שקיבלו אישור נתקבל ואחרי זה ... המשך קריאה

אמיר אוחנה היה שר מושחת בהיותו השר לביטחון פנים.הוא לא התייחס למה שכתבתי לו אישית בטוויטר ובפייסבוק שהוא רק שר פלקט.יש אצלי מיילים שפניתי למשרד לביטחון פנים שקיבלו אישור נתקבל ואחרי זה שום כלום.כתבתי לו על כך והוא שר הפלקט המושחת התעלם.

עוד 672 מילים ו-2 תגובות
סגירה