דיווח: בנט, לפיד וגנץ מתנגדים להעברת ציוד הגנתי לאוקראינה

מוסקבה התירה הפעלה של מסדרונות הומניטריים, אולם אלו מובילים לרוסיה ולבלארוס ● לפיד נפגש עם בלינקן בריגה: "מאמצי התיווך שלנו נעשים בתיאום מלא עם ארצות הברית" ● שר החוץ של אוקראינה קולבה: "אל על מקבלת תשלומים במערכת שנועדה לעקיפת הסנקציות; זהו כסף שטבול בדם אוקראיני"; אל על מכחישה ● ראש ממשלת הולנד: רוסיה עשתה שימוש בפצצות מצרר

  • ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד ושר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן בריגה שבלטביה, 7 במרץ 2022 (צילום: Olivier Douliery, Pool via AP)
    Olivier Douliery, Pool via AP
  • פליטים מאוקראינה בסירט שברומניה, 7 במרץ 2022 (צילום: Andreea Alexandru, AP)
    Andreea Alexandru, AP
  • פליטים שנמלטים מאוקראינה במעבר הגבול לפולין שבפרובינציית פודקרפאטי, 7 במרץ 2022 (צילום: Markus Schreiber, AP)
    Markus Schreiber, AP
  • חיילים ואנשי שירות אוקראיניים מסייעים לקשישה באירפין להימלט מהקרבות, 7 במרץ 2022 (צילום: Emilio Morenatti, AP)
    Emilio Morenatti, AP
  • המשלחת הרוסית (מימין) והמשלחת האוקראינית בסבב השיחות השלישי בין הצדדים בבלארוס, 7 במרץ 2022 (צילום: Maxim Guchek/BelTA Pool Photo via AP)
    Maxim Guchek/BelTA Pool Photo via AP
  • פליטים אוקראינים באזור גבול פולין,7 במרץ 2022 (צילום: AP Photo/Markus Schreiber)
    AP Photo/Markus Schreiber

על פי עיתון ה"וול סטריט ג'ורנל", רוסיה מגייסת שכירי חרב סורים המתמחים בלוחמה בשטח בנוי ללחימה באוקראינה. זאת בנוסף לכוח הצ'צ'ני שכבר פועל בשטח המדינה עבורה. גורמים אמריקאים אמרו לעיתון כי מספר הסורים שגויסו לא ידוע אך חלק מהם כבר נמצא ברוסיה ומתכונן לכניסה לשטח אוקראינה.

עוד פורסם כי לפי דיווח בסוריה, רוסיה הציעה תשלום של בין 200 ל־300 דולר למתנדבים הסורים שישמשו כמאבטחים באוקראינה במשך חצי שנה.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר הלילה כי העם האוקראיני לא יסלח לרוסיה על תוקפנותה כלפיו: "זהו יום שבו אנחנו מבקשים סליחה אחד מהשני, מכל האנשים. מאלוהים. אך היום רבים לא ציינו אותו בכלל. לעולם לא נמחל על הירי בבלתי חמושים, על הרס התשתיות שלנו, אלפי הקורבנות, ואלוהים לא יסלחו. לא היום, לא מחר, לעולם לא".

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בשוחה בדונצק, אוקראינה, 6 בדצמבר 2021 (צילום: Ukrainian Presidential Press Office via AP, File)
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בשוחה בדונצק, אוקראינה, 6 בדצמבר 2021 (צילום: Ukrainian Presidential Press Office via AP, File)

על פי הערכת המודיעין האחרונה של משרד ההגנה הבריטי, "מאוד לא סביר שרוסיה השיגה בהצלחה את יעדיה המתוכננים עד היום".

על פי עיתון הניו יורק טיימס וברקע האיומים על קייב, ברית נאט"ו וארה"ב סיפקו לאוקראינה כ־17 אלף טילים נגד טנקים בששת הימים האחרונים כדי לתגבר את הצבא האוקראיני.

השרה קארין אלהרר על מדיניות הפליטים הישראלית בריאיון לגלי צה"ל: "צריך להיות פתוחים ולבטל את דרישת הערבות, אבל גם להיות הגיוניים. ישראל מדינה קטנה, וכשקולטים פליטים צריך לטפל בהם. אפשר לפתוח לאשרת תייר או עובד, אבל לא נוכל לקלוט את כולם".

סגירה