מנהיג הציבור הליטאי הרב קנייבסקי הלך לעולמו בגיל 94

המשטרה נערכת למיליון איש שיגיעו להלווית הרב ביום ראשון ● הרצוג: הנהגתו הרוחנית תחסר לעם כולו ● נתניהו: חוליה מרכזית בשרשרת מסירת התורה מדור לדור ● בנט ולפיד קראו לארה״ב שלא להוציא את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור ● נשיא ארה״ב ונשיא סין שוחחו לראשונה מאז פרוץ המשבר באירופה ● פוטין בכנס ברוסיה: המבצע נועד לעצור את רצח העם בדונבאס

הרב קנייבסקי בבית כנסת בבני ברק (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)
Yaakov Naumi/Flash90
הרב שמריהו יוסף חיים קנייבסקי בבית הכנסת לדרמן בבני ברק

חבר סיעת ישראל ביתנו, אלי אבידר, פועל להקמת מפלגה חדשה – כך חשף הבוקר שלום ירושלמי בזמן ישראל. ביום שלישי הקרוב יקיים בביתו שבמושב שורש מפגש עם פעילים – אירוע שיש המכנים אותו כנס היסוד של המפלגה החדשה.

השר אלי אבידר במסיבת העיתונאים שבה הודיע על התפטרותו מהממשלה, 22 בפברואר 2022 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אבידר בחודש שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

אבידר מסר אתמול בתגובה לזמן ישראל: "אנחנו לא מקימים התארגנות פורמלית, אבל אם יהיו בחירות מוקדמות – אף לא יתפוס אותנו לא מוכנים".

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ונשיא סין שי ג'ינפינג ישוחחו היום זה עם זה. השניים ידונו, בין היתר, במלחמה באוקראינה. זו תהיה השיחה הראשונה בין שני המנהיגים מאז פלשה רוסיה לאוקראינה.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הזהיר בסרטון שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו מפני התגייסות לכוחות הרוסיים הנלחמים בארצו ואמר שמי שמצטרף לצבא הרוסי – "מקבל את ההחלטה הגרועה בחייו". עוד אמר זלנסקי: "לא רצינו את המלחמה הזאת. אנחנו רק רוצים שלום".

Наш Маріуполь, Харків, Чернігів, Київська область, Ізюм і всі наші міста-герої. Яким складно. Ми робимо все і робимо…

Posted by Володимир Зеленський on Thursday, March 17, 2022

הצבא הרוסי סובל מבעיות לוגיסטיות המקשות עליו לבצע תמרונים אוויריים וקרקעיים – כך נקבע בדוח מודיעין שפרסם משרד ההגנה הבריטי. הקשיים הללו מגבילים את יכולתו של הצבא לספק לאנשיו מזון ודלק.

בדוח גם נקבע שההתקפות האוקראיניות מאלצות את הצבא הרוסי להעביר חיילים להגן על קווי האספקה, והדבר מגביל את הכוחות מלבצע מתקפות משמעותיות.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ינאם מחרתיים, בשידור ישיר, בפני חברי הכנסת, לאחר שנאם בפני הפרלמנטים של ארצות הברית, גרמניה, בריטניה וקנדה.

הנאום, שיינשא בשעה 18:00 בערב, לא ישודר במליאה, הנתונה בשיפוצים, וחברי הכנסת יצפו בשידור בנפרד זה מזה. לפני הנאום ולאחריו יישא דברים יושב ראש הכנסת מיקי לוי.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בקייב, 18 במרץ 2022 (צילום: Ukrainian Presidential Press Office via AP)
זלנסקי בקייב, היום (צילום: Ukrainian Presidential Press Office via AP)

עשרות אנשי טכנולוגיה יפעלו לוודא שלא תהיינה תקלות ושהשידור יועבר בצורה תקינה. הנאום ישודר במקביל גם בערוץ הכנסת, והוא יוקרן בכיכר הבימה בתל אביב.

סגירה