"בלי החלה לא הייתם יודעים על הביקור שלנו באוקראינה"

בליכוד "חגגו" על פרשת החפרפרת במטה של כחול לבן, אבל הרשת התעניינה יותר בעלילות שרה נתניהו באוקראינה ● "הארץ" האשים את איילת שקד שהציעה לנתניהו להתערב לטובתו בפרשיותיו תמורת שיבוץ בליכוד● האופוזיציה ביקשה מבג"צ לפסול את "עוצמה יהודית" ● אורלי לוי הבטיחה להצטרף לממשלה שתאמץ את תוכניתה הכלכלית ● עודה הירהר בקול על גוש חוסם עם גנץ ● נתניהו הבטיח לעזור לתושבי עזה להגר, אבל לא ברור לאן

sarah1
07:38 עריכה

בוקר טוב! פחות מחודש, 28 ימים נותרו לפתיחת הקלפיות וסערת ההדלפות במפלגת כחול לבן נמשכת.

לאחר שפורסם כי יו"ר המפלגה, בני גנץ, שכר חברת חקירות פרטית על מנת לגלות מי מהאנשים הסובבים אותו דואג להדליף – הבוקר פורסם ב"ידיעות אחרונות" כי בכירים בכחול לבן טוענים שגנץ הורה על הבדיקה הרגישה כדי לאתר מי מנסה לחשוף פרטים אישיים ואינטימיים לכאורה מעברו. לפי הדיווח, בכיר במפלגה אמר: "כל הסיפור של חברת החקירות נולד במטרה לבדוק כל מיני ידיעות על מידע וסיפורים שמנסים להפיץ על גנץ".

ח"כ אסף זמיר מכחול לבן, הח"כ היחיד בצוות ניהול מסע הבחירות של המפלגה, אמר הבוקר בגל"צ: "מדובר ברכילות צהובה. זה בסדר וטבעי לעסוק באבטחת מידע ולבדוק מאיפה ההדלפות נובעות". עוד הוסיף כי "זה מדהים לראות איך הדברים האלה מקבלים נפח על לא כלום".

07:46 עריכה

סגנית שר החוץ, ח"כ מהליכוד ציפי חוטובלי, הגיבה למה שמתחולל בתוך מפלגת כחול לבן: "המפלגה היריבה שלנו מנהלת ביממה האחרונה מצב שאני לא זוכרת בעבר. אני רואה לנגד עיניי מפלגה שאין לה אג'נדה – האנשים האלה לא יודעים לנהל מפלגה, איך הם ינהלו מדינה?".

חוטובולי, שנמצאת כעת עם ראש הממשלה בקייב, התייחסה בגל"צ גם לציוץ שצייצה ביום שישי האחרון, ממש לאחר פיטוריו של שר העבודה והרווחה חיים כץ, על כך שהיא פונה לראש הממשלה בבקשה למנות אותה לשרה: "כל מה שרציתי להגיד לראש הממשלה, אמרתי לו ב-4 עיניים".

על הדיווח על כך שרעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, נבלמה בדרכה לקוקפיט, במטוס בדרך לקייב, אמרה חוטובולי, שנכחה במטוס: "לא היה ולא נברא. היא לא נבלמה".

08:59 עריכה

יו"ר תע"ל, ח"כ אחמד טיבי, התייחס להצהרת טראמפ, לפיה הוא יכריז על תכנית המאה לאחר הבחירות בארץ: "נתניהו רוקד לפי חלילו של טראמפ וטראמפ פועל בחבר מטה הבחירות של נתניהו. מה שמכונה עסקת המאה היא קובץ רעיונות סרק שמטרתם לחסל את הזכויות הלאומיות של העם הפלסטיני. גם עסקה זו תרד לטמיון".

10:40 עריכה

מירי רגב מפגינה שימוש במטאפורות ותוקפת את בני גנץ ומפלגתו: "אולי כדאי לך להחליף את חברת החקירות באינסטלטור? נראה שזו לא דליפה זו ממש נזילה רצינית".

10:55 עריכה

יו"ר המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ: "נקים רשות לנישואים אזרחיים" 

בסרטון שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, כשהוא מלווה ברב הרפורמי גלעד קריב, הגיע לבית הדין הרבני בתל אביב ואמר: "באנו למחות על הוול במקום הזה שהוא מונופול שמשתלט לנו על החיים".

"לנו יש פתרון", הוסיף הורוביץ. "נקים רשות לנישואים אזרחיים שתאפשר לכל אחד להתחתן בדרך ובאופן שהוא רוצה".

קריב גם התייחס לליברמן: "יש כאלה שנזכרים בדברים האלה רק לפני הבחירות, כמו ליברמן, אנחנו מטפלים בנושא הזה כבר עשרות שנים".

רוצים לראות נישואים אזרחיים בישראל? שתפו עכשיו

זה אומץ! רוצים לראות נישואים אזרחיים בישראל? שתפו עכשיו

פורסם על ידי ‏Nitzan Horowitz – ניצן הורוביץ‏ ב- יום ראשון, 18 באוגוסט 2019

11:12 עריכה

אחמד טיבי מהרשימה המשותפת משתף בטוויטר ציוץ גזעני מ-2018 של רוני ססובר ממפלגת ימינה, בה היא אומרת שסבתה המנוחה אמרה תמיד ש"ערבי טוב זה ערבי…" וכי היא תמיד צודקת – "מה תכנית העבודה שתמצאי? מחנות ריכוז?"

12:07 עריכה

לקראת פתיחת שנת הלימודים ובעקבות המשברים העומדים בדרך, שר החינוך רפי פרץ אמר היום: "במאמצים לפתור את המשברים, נפגשתי עם ידידי שר האוצר ומנכ"ל משרד ראש הממשלה. אנחנו מקדישים מאמץ להביא לפתרון בימים הקרובים ולפתור בצורה חלקה את שנת הלימודים. נפתור את המשבר ושנת הלימודים תיפתח כסדרה".

12:20 עריכה

נתניהו תוקף את כחול לבן: "גנץ עוקב אחרי לפיד שמדליף נגד גנץ, שגבי אשכנזי חושב שהוא חמור, שיעלון אומר שהוא נטל". וכמובן חוזר על המנטרה שבה כל חברי הליכוד משתמשים (שלא תחשבו שלא שמנו לב) – הם לא מצליחים לנהל את עצמם, איך הם יצלחו לנהל את המדינה?

12:32 עריכה

עמיר פרץ לפני הגשת ערעור המפלגה לבג"ץ בדרישה לפסול את מפלגת עצמה יהודית מריצה לכנסת, לאחר שבשבוע שעבר המהלך לא צלח בוועדת הבחירות המרכזית. "הציבור סומך על ביהמ"ש העליון שלא יאפשר למפלגה הכהניסטית של בן גביר לקחת חלק במרוץ הדמוקרטי לכנסת. מפלגה שחרטה על דגלה את שנאת האחר, הדרתו ומקדשת את הפגיעה בו – אינה ראויה להיות חלק מהשדה הפוליטי הממלכתי".

13:45 עריכה

יאיר לפיד, מספר 2 בכחול לבן, התייחס בראיון ל-ynet מטוקיו לפרשת ההדלפות במפלגתו ואמר כי הוא בטוח ש"אין הדלפות מיש עתיד" וכי הוא "סומך במיליון אחוז על בני גנץ".

לשאלה מה הייתה תחושתו כשנודע לו שבני גנץ, יו"ר המפלגה, שכר חברת חקירות ללא ידיעת חבריו, ענה לפיד: "בני שכר חברת חקירות? לא הבנתי מה הבעיה. הוא יו"ר המפלגה, הייתה בעיה של הדלפות אז הוא שכר חברת חקירות. אני מבין את זה, אני סומך עליו". עוד אמר לפיד: "הומצאה מריבה שלא הייתה ואני עכשיו אמור להגן עליה? הפרסום שה'חפרפרת' הוא מישהו מיד עתיד הוא לא נכון. זה סיפור מופרך לגמרי".

16:11 עריכה

בזמן שעיני המדינה נשואות למעללי הזוג נתניהו באוקראינה, יאיר לפיד משלב בקמפיין הבחירות שלו ביקור ביפאן, נפגש שם עם אישים רמי מעלה וניסה להסביר להם מדוע ראש הממשלה נתניהו צדק כאשר פרש מהסכם הגרעין בניגוד לדעתם של אישים ישראלים כמו יאיר לפיד.

הגולשים לא נשארו אדישים ליומן המסע של לפיד ושאלו אותו "איך אומרים חפרפרת ביפאנית"?

16:19 עריכה

הריטואל הקבוע ממשיך: "כחול-לבן", מפלגת העבודה, ישראל דמוקרטית והמרכז הרפורמי לדת ומדינה הגישו ערעור לבית המשפט העליון נגד החלטת ועדת הבחירות המרכזית לאשר לרשימת "עוצמה יהודית" ולחבריה איתמר בן גביר, בנצי גופשטיין וברוך מרזל להתמודד בבחירות.

איתמר בן גביר, מיכאל בן ארי וברוך מרזל, מנהיגי עוצמה יהודית (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
איתמר בן גביר, מיכאל בן ארי וברוך מרזל, מנהיגי עוצמה יהודית (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

 

16:36 עריכה

אביגדור ליברמן ממשיך את מיטב המסורת של משפחת לפיד לדורותיה ומפרסם סרטון נגד התקציבים הממשלתיים לישיבות החרדיות וכל הדברים שניתן היה לכאורה באותו הכסף:

16:58 עריכה

מירי רגב ממשיכה בסיור שלה ברחבי ישראל באולפן הנייד של הליכוד. בדרך היא מפרגנת לקבב ולצלעות של דני ביטון, לקדוש ברוך הוא, לרבי מאיר בעל הנס ולעצמה, מסבירה למה צריך לצפות באולפן הליכוד ולא בשאר ערוצי התקשורת "שעובדים בשביל גנץ ולפיד", משתפת סרטון מרגש מביקורו של הזוג נתניהו באוקראינה וממליצה להיכנס לכינרת, לטבול במים הצלולים, לשכוח את הכעסים ולהתמלא באנרגיות חיוביות. אכן, המלצה במקומה.

 

17:23 עריכה

התקשורת אמנם לא מתעניינת בביקור ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה באוקראינה ובהישגים הדיפלומטיים שהשיגו שם, אבל רוה"מ בכל זאת מצייץ בטוויטר כמה מהרגעים המרגשים של הביקור

 

17:30 עריכה

אהוד ברק, שאשתו נילי נקנסה בעבר על העסקה לא חוקית של עובדת זרה מהפיליפינים, מצטרף למאבק נגד גירוש ילדיהן של עובדות הסיעוד מאותה מדינה:

17:56 עריכה

יו"ר חד"ש והרשימה המשותפת, איימן עודה התראיין באולפן וואלה  והצהיר ש"יש סיכוי מסויים" שהרשימה המשותפת תמליץ על בני גנץ גנץ כמועמד להרכבת הממשלה על מנת לייצר גוש חוסם לנתניהו.

לדברי עודה: "זה תלוי בהצגת מתווה מדיני, ביטול חוק הלאום והצגת תכניות למיגור האלימות במגזר הערבי. בשנת ה-90 היינו גוש חוסם… במידה שיהיה לגנץ האומץ ללכת בדרכו של רבין, לי יהיה האומץ והכבוד ללכת בדרכו של תאופיק זיאד שהיה יו"ר הגוש החוסם בתקופת רבין".

על אהוד ברק, לעומת זאת, עודה דיבר בצורה הרבה פחות מעודדת. עודה חזר על התנאי שהציב, לפיו יחתום על הסכם עודפים עם מרצ רק אם ברק יעזוב את הפוליטיקה, ואמר: "ברק הוא לא פרטנר של הציבור הערבי. זה לא רק אוקטובר 2000, לא רק 'אין פרטנר' והאינתיפאדה השנייה. הוא הבן אדם שנתן רשת ביטחון לבנימין נתניהו ואפילו פירק את מפלגת העבודה בשבילו".

כמקובל בראיונות של פוליטיקאים ערבים בתקשורת העברית, עודה ננזף על כך שחברי הרשימה המשותפת אינם מגנים את רדיפת הלהט"ב ברשות הפלסטינית ואינם מוכנים להצטלם עם סמלי מדינת ישראל. בתשובה לשאלה הראשונה עודה התפתל ואמר כי "אנחנו לומדים את הנושא". בתשובה לשאלה השנייה הוא אמר: "יש לי נפש הומיה אבל היא לא יהודית".

איימן עודה (צילום: פלאש 90)
איימן עודה (צילום: פלאש 90)
18:21 עריכה

עיריית נתיבות הסיקה מסקנות מפרשת המופע בהפרדה בעפולה והחליטה להקים מתחם מעורב שבו ישבו גברים ונשים יחד בנוסף למתחם לגברים בלבד ומתחם לנשים בלבד, בהופעה של הזמר החסידי אברהם פריד, שתתקיים בעיר בשבוע הבא. זאת, בניגוד לתוכנית המקורית שבה המופע היה אמור להתקיים בהפרדה מגדרית מלאה. המופע מתקיים במימון של הרשות לפיתוח הנגב שתחת אחריות המשרד לפיתוח הפריפריה שבראשו עומד אריה דרעי. אתר וואלה מדווח שעד כה נמכרו ליציע המעורב בהופעה כ-300 כרטיסים.

הזמר אברהם פריד: יופיע מול יציע מעורב (צילום: פלאש 90)
הזמר אברהם פריד: יופיע מול יציע מעורב (צילום: פלאש 90)
19:04 עריכה

עיתון הארץ מדווח: "שליחים מטעמה של איילת שקד הציעו לראש הממשלה בנימין נתניהו כי היא תשפיע על היועץ המשפטי לממשלה לטובתו ותתמוך במהלך שיעניק לו חסינות וימנע את העמדתו לדין". זאת, לפי תחקיר הארץ, במסגרת הניסיון שלה לרכך את ההתנגדות להצטרפותה לרשימת הליכוד.

לפי הדיווח בהארץ, המבוסס על שיחות עם גורמים פוליטיים, התכתבויות והקלטות, אותם שליחים טענו ששקד "מחוברת למנדלבליט" ו"יודעת איך להשפיע עליו".

שקד אמרה בתגובה: "אם הדברים נאמרו, זה לא היה על דעתי".

.נתניהו ושקד (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
.נתניהו ושקד (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
19:21 עריכה

ראש הממשלה נתניהו מגיב ל"פרשת החלה" שבה צולמה רעייתו שרה מחללת טקס פולקלור אוקראיני וזורקת חלה שהוגשה לה בשדה התעופה.

בסרטון שפורסם בעמוד הפייסבוק שלו אומר נתניהו: "לנשיא אוקראינה ברור שלשרה לא הייתה שום כוונה לזלזל בטקס" ומציין ששרה הגיעה לקבלת הפנים לבושה בצבעים הלאומיים של המדינה.

נתניהו, לפי הסרטון, דווקא אינו מצטער על פרסום הפרשה. "אנחנו נמצאים בביקור היסטורי באוקראינה, ואיך אתם יודעים על הביקור? בזכות 'פרשת החלה'."

שמעתם על מקרה החלה?

שמעתם על מקרה החלה?

פורסם על ידי ‏Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו‏ ב- יום שני, 19 באוגוסט 2019

עוד על עלילות שרה נתניהו באוקראינה:

זמן ישראל "מנתח" את "פרשת החלה", פריים אחרי פריים.

שרה מפדחת והרשת חוגגת: כך הגיבו הגולשים.

וזה כבר פחות מצחיק: תגובות אנטישמיות ברשת האוקראינית. 

19:32 עריכה

לאיזו ממשלה תצטרף העבודה-גשר אחרי הבחירות? תלוי את מי שואלים.

יו"ר גשר, אורלי לוי-אבקסיס, אמרה היום בראיון לרשת ב': "אנחנו נצטרף רק לממשלה שתקבל את התוכנית הכלכלית שלנו. זה תנאי בסיסי להצטרפות שלנו לכל ממשלה".

התוכנית הכלכלית של העבודה-גשר כוללת העלאה חדה בשכר המינימום ובפנסיה המינימלית לאזרחי ישראל, דיור ציבורי, חינוך חינם מגיל 0, העלאת מסים למשתכרי 50 אלף שקלים בחודש ברוטו ומעלה והגדלת הגירעון הממשלתי.

הצהרתה של לוי-אבקסיס ממשיכה את הקו שלה במערכת הבחירות הקודמת, שבה הודיעה שתצטרף רק לממשלה שתמנה אותה לשרת הבריאות ותאפשר לה להפעיל תוכנית חירום לשיקום מערכת הבריאות, שאיכשהו נשכחה במערכת הבחירות הנוכחית.

ואילו יו"ר העבודה, עמיר פרץ, הצהיר כמה וכמה פעמים כי לא יצטרף לממשלתו של בנימין נתניהו אם יוגש נגד האחרון כתב אישום – והיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אמור לקבל החלטה בנוגע לכתב האישום לנתניהו זמן קצר לאחר הבחירות.

חנוכת מטה הבחירות של העבודה. מימין: לאה פדידה, רויטל סויד, אורלי לוי-אבקסיס ועמיר פרץ (צילום: עומר שרביט)
חנוכת מטה הבחירות של העבודה. מימין: לאה פדידה, רויטל סויד, אורלי לוי-אבקסיס ועמיר פרץ (צילום: עומר שרביט)

 

20:13 עריכה

מכה למתניהו, אולי גם לנתניהו: יו"ר ועדת ההיתרים החדשה במשרד מבקר המדינה, שרה פריש, שהתמנתה לתפקיד אחרי שכל חברי הוועדה התפטרו ממנה בהפגנתיות, הודיעה שגם היא פורשת – עוד לפני שהתמנתה לתפקידה. כך עולה ממכתב ששלחה פריש לנתניהו ופורסם הערב בחדשות ערוץ 12.

במכתב שפורסם בערוץ 12 כתבה פריש, בין השאר: "ועדת ההיתרים הופכת לקרדום לחפור בו", ול"כדור משחק פוליטי" וכי "גורמים שונים ומשונים מעוניינים לקעקע את מסקנות הוועדה".

הרקע להתפטרותה של פריש הוא פרסומים לא-מחמיאים רבים על מינויה ועל עברה שפורסמו מאז מינויה. לפי הפרסומים הללו, התגלו בעבר בעיות בתפקודה של פריש בוועדות ציבוריות שונות שבהן עבדה והיא אף הודחה בעבר מתפקידה מוועדת המוניות של משרד התחבורה.

חברי ועדת ההיתרים התפטרו בשל המחלוקת על מימון הגנתו המשפטית של רה"מ והתנגדותם העזה לאישור המימון, וטענתם שמבקר המדינה החדש, מתניהו אנגלמן, לוחץ עליהם לאשר את המימון.

ראשי האופוזיציה ואישי ציבור מהשמאל משמיעים ביקורת חריפה על מתניהו והיחס ה"מלטף" שלו לנתניהו, לטענתם, ומאז מינויה של פריש גם היא הפכה לאחת ממטרותיה של אותה ביקורת.

 (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

 

20:37 עריכה

דבר אחד בטוח: הכתבים ואנשי התקשורת המתלווים לביקורו של ראש הממשלה נתניהו באוקראינה אינם משתעממים שם. בזמן שנתניהו נמצא בשיחות עם נשיא אוקראינה, שוחחו הכתבים עם אחד מאנשי פמלייתו של נתניהו, המכונה "גורם מדיני", וזה סיפר להם על תוכנית להגירה ויישוב מחדש של הפלסטינים מרצועת עזה ברחבי העולם.

לפי התוכנית, כפי שהוצגה בידי מר "גורם מדיני", הסכימה ישראל לפתוח את המעברים מרצועת עזה כדי לאפשר לפלסטינים לצאת ממנה (בתנאי שלא יחזרו, כמובן), ואף להעמיד לרשות הפלסטינים שדה תעופה בדרום הארץ שממנו ימריאו לארצות הים.

הבעיה היחידה בתוכנית היא שלפי שעה, לא נמצאה אף מדינה שתסכים לקלוט שני מיליון פלסטינים לשטחה (ובינתיים גם לא ידוע כמה מהפלסטינים יסכימו לעזוב את עזה מרצונם).  אבל מי יודע, אולי עד הבחירות גם זה יסתדר.

עזה, מאי 2019 (צילום: AP Photo/Muhammed Dahman)
עזה, מאי 2019 (צילום: AP Photo/Muhammed Dahman)
21:08 עריכה

"פרשת החלה" של שרה נתניהו מסרבת למות. ראש הממשלה נתניהו הצהיר שהפרשה הזאת היא "קשקוש מוחלט" וטען ששרה "ירדה מהמטוס לבושה בצבעים הלאומיים של אוקראינה – צהוב וכחול". אבל מיד אחרי שנתניהו פרסם את ההצהרה הזאת, הרשת התמלאה בפוסטים וציוצים שהזכירו לנתניהו שהבגד של רעייתו נראה, אמנם, צהוב, אבל לא ממש כחול

21:28 עריכה

סתיו שפיר מגיבה לפרסום ב"הארץ" על ההצעה המגונה ששליחיה של שקד הציעו בשמה, לכאורה ולפי הפרסום, לראש הממשלה נתניהו:

21:35 עריכה

מפלגות האופוזיציה ביקשו היום מבגצ למנוע ממפלגת "עוצמה יהודית" להתמודד בבחירות אחרי שוועדת הבחירות המרכזית אישרה את התמודדותה. בגצ עדיין לא השיב לעתירה, אבל בצלאל סמוטריץ' כבר יודע מראש שהיא תתקבל כי "השמאלנים מנצחים בבגצ ומפסידים בבחירות".

אם "עוצמה יהודית" אכן תיפסל, אגב, סביר להניח שהמצביעים שלה יצביעו למפלגת "ימינה" של סמוטריץ', מה שאכן יעזור לימין לנצח בבחירות.

21:43 עריכה

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, נסע לאוקראינה עם אבא ואמא. ואולם, כיוון שנתניהו אינו מתערב, כידוע, בעניינים מדיניים, הוא שיתף משם בעיקר תמונות נוף:

 

21:57 עריכה

עמיר פרץ נפגש עם עובדות במפעל ומדבר איתן על המיתון. אמנם אין כרגע מיתון בישראל, אז הוא מדבר איתן על ה"מיתון שבדרך":

22:06 עריכה

יאיר גולן מרשימת "המחנה הדמוקרטי" פנה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, וביקש ממנו לחקור את איילת שקד. זאת, בעקבות הפרסום ב"הארץ"
לפיו שליחים מטעמה של שקד הציעו לשליחיו של נתניהו שבתמורה לשיבוצה בליכוד היא תדאג שנתניהו יקבל חסינות מהעמדה לדין.

יאיר גולן טוען בפנייתו ליועמ"ש כי המסרים שהופצו, כביכול, מטעמה של שקד מהווים לכאורה הצעת שוחד, שיבוש הליכי משפט והפרת אמונים.

יונתן סינדל פלאש 90
יאיר גולן
22:28 עריכה

ראש הממשלה נתניהו מכחיש את הפרסום ב"הארץ" שממנו משתמע שהוא סירב לאפשר לאיילת שקד להצטרף לליכוד. "שקד יכולה להצטרף לליכוד כמו כל אחד אחר, אבל כנראה שהיא לא רצתה", הצהיר נתניהו.

"הארץ" פרסם כי שליחים מטעמה של שקד הציעו, כביכול, לנתניהו שהיא תפעל להעניק לו חסינות מהפרשות הפליליות שבהן הוא חשוד בתמורה להצטרפותו לליכוד. נתניהו לא הכחיש את הפרשה כולה ואת המעשים שיוחסו בה לשקד אלא רק את הטענה שהוא לא איפשר לשקד להצטרף לליכוד.

סגירה