עלינו להכיר את המציאות ולא את תעמולת ההסתה.

בצלאל סמוטריץ' בבני ברק אחרי הפיגוע במרץ 2022, צילום מסך מכאן 11
בצלאל סמוטריץ' בבני ברק אחרי הפיגוע במרץ 2022, צילום מסך מכאן 11

98 אחוזים מהאזרחים הערבים מתנגדים לפיגועים הללו. 98 אחוזים. זו לא טעות. אך 44 אחוזים מהאזרחים היהודים בטוחים שהרוב המכריע של האזרחים הערבים תומכים בפיגועים הללו.

זה כל העניין.

98 אחוזים מהאזרחים הערבים מתנגדים לפיגועים הללו. 98 אחוזים. זו לא טעות. אך 44 אחוזים מהאזרחים היהודים בטוחים שהרוב המכריע של האזרחים הערבים תומכים בפיגועים הללו

מנהיגות סבירה מחויבת להבהיר לאזרחים היהודים באחריות ובשיקול דעת ובאנושיות פשוטה: הכאב נורא. הפחד מובן. אבל 98 אחוזים מהאזרחים הערבים מתנגדים לזוועה הזו. עלינו להפנים זאת. עלינו להכיר את המציאות ולא את תעמולת ההסתה.

נתניהו, לעומת זאת, ישב בבית משפחת אחד הנרצחים בבני ברק השבוע והסית בנבזות הרגילה שלו:

ממשלה שתלויה בתנועה האסלמית, אמר המסית הגדול בתולדות מדינת ישראל, אינה יכולה להרשות לעצמה להילחם בטרור. ובעצם אינה רוצה לעשות כן. זהו דף המסרים הבזוי שגם נרצעיו של נתניהו מפיצים כעת.

נכון שרע"מ שבה והוציאה גינויים מפורטים וחד משמעיים ומקיפים ואנושיים ובהירים מאין כמוהם. נכון שכך עשתה הרשימה המשותפת (המצויה באופוזיציה לממשלה). נכון שהטקסטים שהנפיקו הן מנסור עבאס והן איימן עודה היו מופת של אנושיות וכנות.

ממשלה שתלויה בתנועה האסלמית, אמר המסית הגדול בתולדות מדינת ישראל, אינה יכולה להרשות לעצמה להילחם בטרור. ובעצם אינה רוצה לעשות כן. זהו דף המסרים הבזוי

ונכון שרק שיתוף פעולה יהודי-ערבי הוא המפתח לקיום משותף, שוויוני ודמוקרטי בתחום מדינת ישראל (כמובן שבמקביל לפירוק הכיבוש האיום בגדה). זהו גם המפתח היחיד לטיפול במצוקות הכלכליות, החברתיות והקיומיות האיומות של אזרחים ערבים רבים וגם של קבוצות של אזרחים יהודים רבים. דיור ותעסוקה. חינוך ובריאות. רווחה ותחבורה. תשתיות ואופק כלכלי. שיטור וביטחון.

ואיסוף של כלי הנשק הבלתי חוקיים שנצברו בידי ארגוני פשע במגזר ב-12 שנות שלטון ההפקרות של נתניהו.

אבל כל זה לא מעניין את נתניהו. גם לא מעניין אותו ש-98 אחוזים מאזרחיה הערבים של מדינתנו מתנגדים לזוועות הללו. או שמנהיגיהם בכנסת (עודה, תומא-סולימאן, עבאס ועוד) הבהירו שהמאבק נגד האפליה, הנישול והקיפוח ולמען שוויון אזרחי חייב להתבצע תמיד ללא אלימות – כפי שהמאבק בכיבוש הארור אינו יכול להתבצע באמצעות טבח אזרחים.

מובן שלאחר הבחירות הוא התחנן לפני גדולי הגזענים – אנשי העליונות היהודית סמוטריץ' ובן-גביר (שהיו מוקעים בסלידה בכל מערכת פוליטית במדינות דמוקרטיות סבירות) – שיסכימו לתמיכה של רע"ם בממשלת הפשיזם שתכנן לכונן כדי להימלט ממשפטו ולפרק את שאריות המוסדות הדמוקרטיים בישראל.

אבל כל זה לא משנה לו עכשיו. רק זה משנה: להסית נגד הממשלה (הגרועה ברובה לטעמי). לשסות את תומכיו באזרחים הערבים. להלהיט את היצרים כלפי התנועה האסלאמית המתונה של עבאס. להדליק את הבייס הכהניסטי-ביביסטי (אין עוד הבדל בין ביביזם לכהניזם) כדי שיזעם על מי שאינם אשמים בזוועה שהתחוללה ברחובות בשבוע האחרון.

ולרקוד על הדם בניסיון לשוב לשלטון.

תזכרו את נובמבר 1995. המסית לא למד מאז דבר ולא שכח מאז דבר. כאילו שבתקופת שלטונו לא התחוללו מעשי טבח בלב ערים, פיגועי טרור בכל הארץ והתלקחויות איומות לרבות המטרת רקטות על ישראלים ולרבות אלפי הרוגים פלסטינים חפים.

מתפלל שהפעם זה לא ייגמר כמו בנובמבר 1995: שימו לב שכרגע כל מי שאינו מתיישר לצד המסית הנבזי, נצבע בצבעי איזה שמאל דמוני ובדיוני. לרבות גדולי תומכי האפרטהייד בגדה: בנט, סער, ליברמן, אלקין ואפילו שקד.

הכזב שולט. תעמולת ההסתה שולטת. השיסוי שולט. כך נראית מנהיגות פשיסטית חסרת גבולות. כך נראה מנהיג סמכותני-לאומני מסוכן. היו ראשי ממשלה גרועים. היו ראשי ממשלה שביצעו פשעי מלחמה לעתים. אך לא היה ראש ממשלה נבזי ומסית כמוהו.

מתפלל שהפעם זה לא ייגמר כמו בנובמבר 1995: כרגע כל מי שאינו מתיישר לצדו נצבע בצבעי שמאל דמוני ובדיוני. לרבות גדולי תומכי האפרטהייד בגדה: בנט, סער, ליברמן, אלקין ואפילו שקד

ולא, אין מצב שהוא ישוב לשלטון. אין לנו שום כוונה לשוב ולהישלט בידי בנימין, שרה ויאיר נתניהו. איש לא בחר מעולם בגברת הרוגע ובילד התפנוקים האומלל בן ה-30 ששוכב על הספה בבית הוריו.

לא הם ינהיגו אותנו. גם לא סמוטריץ' ובן גביר. שישכחו מזה.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 579 מילים
סגירה