השב״כ, צה״ל ומשטרת ישראל נוזפים בגופי השידור: הפכתם את סיקור הפיגוע לריאליטי

הנרצח השלישי בפיגוע: מת מפצעיו ברק לופן - בן 35 ואב לשלושה שנפצע אמש אנושות ● בחריין והאמירויות גינו את הפיגוע, נשיא צרפת כתב סטטוס בעברית ● גבי לסקי מתנצלת לאחר שתמכה בתשלום משכורות למשפחות מחבלים; "מגנה חד משמעית את הפיגוע המזוויע" ● הליכוד: עוד הוכחה שהממשלה של בנט לא מסוגלת לנצח את הטרור ● כהנא: האמירה של לסקי הזויה - טוב שהתנצלה

סיקור הפיגוע בדיזנגוף בערוץ 12, 7 באפריל 2022 (צילום: צילום מסך, ערוץ 12)
צילום מסך, ערוץ 12
סיקור הפיגוע בדיזנגוף בערוץ 12, 7 באפריל 2022

בתום מרדף של כוחות הביטחון, חוסל המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב. המחבל, פלסטיני מהגדה המערבית, נהרג בחילופי אש עם לוחמי שב"כ וימ"מ לאחר שאותר סמוך למסגד ליד כיכר השעון ביפו. אין נפגעים בקרב כוחות הביטחון. חקירת הפיגוע נמשכת.

בעקבות הפיגוע בתל אביב: ראש הממשלה נפתלי בנט יקיים הבוקר הערכת מצב נוספת בהשתתפות שר הביטחון בני גנץ והשר לביטחון הפנים עמר בר־לב, יחד עם ראשי מערכת הביטחון. מלשכת בנט נמסר כי הוא עודכן בהתפתחויות במהלך הלילה באופן שוטף.

שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן גינה הלילה את הפיגוע בתל אביב: "אנו מגנים בחריפות את מתקפת הטרור שאירעה בישראל. ליבנו עם משפחות הנרצחים והנפגעים".

המפכ"ל רב ניצב יעקב שבתאי התייחס הבוקר לאיתור וחיסול המחבל שביצע את הפיגוע הקשה בתל אביב: "אחרי לילה קשה, ולאחר שעות ארוכות של פעילות משטרת ישראל, שב"כ וצה"ל, הצלחנו הבוקר, בשיתוף פעולה מבצעי ומודיעיני לסגור מעגל ולחסל בחילופי אש את המחבל.

"הדגשנו אמש שייקח ככל שייקח, אנחנו נשים את ידנו על המחבל, חי או מת, ואכן המגע שנוצר איתו הבוקר חייב תגובה מהירה ונחושה של לוחמי שב"כ וימ"מ ביפו. פעלנו בשני צירים מרכזיים, מבצעי ומודיעיני, והבוקר שניהם הובילו לסיום האירוע המתגלגל.

"אנו ממשיכים בהיערכות השיא של משטרת ישראל בכל הגזרות והמחוזות, לרבות באבטחת תפילות יום השישי הראשון של הרמדאן. נגיב בכוחות גדולים ובעוצמה לכל אירוע חריג, כפי שהגבנו מייד לאחר הפיגוע בתל אביב, ונרדוף כל מי שיפגע או יבקש לפגוע באזרחי ישראל".

אנשי כוחות הביטחון מבצעים סריקה בניסיון לאתר את המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב, 7 באפריל 2022 (צילום: Ariel Schalit, AP)
אנשי כוחות הביטחון מבצעים סריקה בניסיון לאתר את המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב, 7 באפריל 2022 (צילום: Ariel Schalit, AP)

בית החולים איכילוב עדכן כי שמונה פצועים מהפיגוע בתל אביב מאושפזים במחלקות השונות. אחד מהם במצב אנוש ונשקפת סכנה מיידית לחייו. שלושה נוספים יצאו מכלל סכנה. ארבעה פצועים מאושפזים במצב קל–בינוני.

סגירה