הליכוד ועוצמה יהודית דורשים לפסול את הרשימה המשותפת

בערעור לבית המשפט העליון, נטען כי הצעד מגיע על רקע הסתה לגזענות, תמיכה בארגון טרור, ושלילת קיומה של ישראל כמדינה יהודית על ידי הרשימה ● תיעוד של ליברמן מנסה "לחזר" אחר הקול החרדי ב-2013 ● דוד ביטן על מקרה החלה האוקריאנית: "צפיתי בזה, לא בטוח שהיא זרקה את זה על הרצפה"

בנימין נתניהו (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
מרים אלסטר/פלאש90
בנימין נתניהו
07:08 עריכה

ביטול ביקורן של חברות הקונגרס בישראל | המחוקקות הדמוקרטיות רשידה טליב ואילהן עומאר ערכו מסיבת עיתונאים במינסוטה, ששודרה בשידור ישיר בערוצי החדשות סי-אן-אן ופוקס ניוז, והתייחסו לביטול ביקורן בישראל. טליב – שהותר לה להיכנס לישראל כדי לבקר את סבתה, המתגוררת בבית עור אל-פוקא – אמרה שהחליטה שלא לבוא בעקבות דברים שאמרה לה סבתה. "סבתי אמרה לי שאני הציפור החופשייה שלה, התגשמות החלום שלה, אז למה שאכנס לכלוב ואכפוף את ראשי", תהתה. בכך הגיבה חברת הקונגרס לטענה שהושמעה בגנותה, בין היתר על ידי שר הפנים אריה דרעי, על כך ש"שנאתה לישראל גוברת על אהבתה לסבתה".

"בשלוש בלילה, בדמעות, כולנו החלטנו, כמשפחה, שלא אסע, עד שלא אוכל לעשות זאת כחברת קונגרס חופשייה", סיפרה טליב. "מצער שנתניהו קיבל הנחיה מהנשיא דונלד טראמפ למנוע את הביקור". טליב סיפרה על חוויותיה מביקורים קודמים בישראל, בטרם הייתה חברת קונגרס. "אני זוכרת שרעדתי כשראיתי את המחסומים, את הטנקים ואת הרובים. אני זוכרת שנסעתי לירושלים ובעלי הורד מהאוטובוס, למרות שהיה אזרח אמריקני, כדי שיעשו עליו חיפוש".

"יש אמריקאים רבים שלא יכולים לבקר את קרוביהם", אמרה טליב, כלצידה אזרחי ארצות הברית ממוצא פלסטיני, שכניסתם לישראל נאסרה.

עומאר הציעה להתנות את הסיוע הכספי שארצות הברית מעבירה לישראל – "יותר משלושה מיליארד דולר כל שנה" – בכך שישראל תפסיק לבנות התנחלויות ותעניק זכויות לפלסטינים. "בניגוד למה שאמר ראש הממשלה נתניהו, היו לי תוכניות להיפגש עם חברי כנסת ישראלים", אמרה. בין היתר, התעתדה עומאר להיוועד עם חברת הרשימה המשותפת עאידה תומא סלימאן.

07:58 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר בשיחות שהוא מקיים בקייב, שאחרי הבחירות הוא מעוניין לצרף לממשלה שיקים מפלגות שאינן ממחנה הימין – כך מפרסם זאב קם בתאגיד השידור כאן. לפי הדיווח, תחילה יפנה יושב ראש הליכוד למפלגות הימין, ואחר כך יזמין לממשלתו גם גורמים אחרים, כמו העבודה-גשר וכחול לבן – חלקים מתוכה, או בשלמותה.

08:07 עריכה

ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו באוקראינה | היום עתיד נתניהו להיפגש עם עמיתו, ראש הממשלה וולודימיר גרויסמן – שבדומה לנשיא וולודימיר זלנסקי, גם הוא יהודי. בהמשך היום ייפגש ראש הממשלה עם ראשי הקהילה היהודית בקייב.

בשעות אחר הצהריים-ערב צפוי נתניהו לסיים את ביקורו, שהחל שלשום, ולשוב ארצה.

08:18 עריכה

במערכת הפוליטית מוסיפים להגיב על הדיווח, שפורסם אתמול, שלפיו ישראל מוכנה לסייע לתושבי רצועת עזה שמעוניינים לעזוב.

יושב ראש מפלגת זהות, משה פייגלין, אומר שצעד זה מתיישב עם מדיניותה של מפלגתו –

בראיון לאריה גולן בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן ב', אמר יאיר גולן, מספר 3 ברשימת המחנה הדמוקרטי: "אם עידוד ההגירה נעשה לצורך פתרון בעיה מקומית, הקטנת הסבל של תושבי עזה, הקטנת הלחץ אלים שבתוכה, אתה יודע, לא נראה לי שאנחנו באמת מסוגלים לעודד את העניין, אבל אני יכול להבין אותו".

יושב ראש תע"ל, אחמד טיבי, מספר 3 ברשימה המשותפת, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "ב-48' קראו לזה טיהור אתני".

מוטי יוגב, מספר 5 ברשימת ימינה לכנסת, מברך על מדיניות ההגירה –

09:13 עריכה

השר גלעד ארדן מהליכוד נדרש בראיון לאברי גלעד וטלי מץ בתוכנית "העולם הבוקר" לכך שבחר שלא להתמנות לשגריר ישראל באו"ם. "אתה מריח שאולי ראש הממשלה עשוי להתפנות בקרוב, ואתה נשאר קרוב לפוזיציה?", שאל מגיש התוכנית. "זה לא היה השיקול המרכזי", השיב ארדן, ואז הבהיר: "וגם לא לא המרכזי (כי כל דבר נותנים לנו גם פרשנות למילים). באמת השיקולים היו גם אישיים, גם משפחתיים ובעיקר הרצון להישאר, הרצון לנסות לעזור כמיטב יכולתי לליכוד". ארדן סיפר שזו פעם שלישית שהוא "מוותר על מינוי כזה".

גלעד ארדן (צילום: פלאש90)
גלעד ארדן (צילום: פלאש90)

ארדן גם התייחס למסיבת העיתונאים שערכו רשידה טליב ואילהן עומאר: "אני לא קונה את המופע הזה. הן פוליטיקאיות טובות. לא במקרה הן נבחרו לקונגרס. אם סבתא שלה הייתה חשובה לה באמת, אז במקום לעשות הצגות על במות, היא הייתה באה פשוט לבקר אותה", אמר השר לנושאים אסטרטגיים, האמון המאבק בבי-די-אס. "לדעתי, מ-2006 היא לא ביקרה אותה", הוסיף. "באמת הייתה פה דילמה. ידענו הרי מה יגידו, אבל מצד שני לתת להם את כל הבמות, כשאתה רואה את לוח הזמנים של הביקור שלהן, שכל כולו, לא רצו לפגוש פה חבר כנסת משמאל גם לא ממרצ". זוהי טענה לא נכונה, שעומאר הפריכה אמש. הייתה אמורה להיות להן פגישה עם חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן.

09:37 עריכה

מילה זו מילה | מפלגת ישראל ביתנו מבהירה שהפרסום שלפיו יפסיקו את מנהג ברית המילה אינו אלא פייק ניוז.

ישראל ביתנו מבהירה שהידיעה המופצת ברשת על כך ש"ישראל ביתנו תשים סוף למנהג ברית המילה" אינה נכונה. אנחנו במפלגת ישראל…

פורסם על ידי ‏ישראל ביתנו‏ ב- יום שני, 19 באוגוסט 2019

10:02 עריכה

בניסיון לצמצם נזקים, בעקבות הדיווח אתמול, שלפיו העבירה לנתניהו מסרים שהיא תפעל להשיג לו חסינות – מתראיינת הבוקר יושבת ראש ימינה, איילת שקד, לתחנות הרדיו כאן ב' וגלי צה"ל ולאתר ynet.

.נתניהו ושקד (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
.נתניהו ושקד (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)

"חלק מהעבודה (זה) לקבל הכפשות ופייק ניוז עד הבחירות. ככה זה כשאתה עובר להיות מספר 1", אמרה שקד לקלמן ליבסקינד ולמואב ורדי בכאן ב'".

"זה דברים אפילו מגוחכים. אם מישהו אמר את הדברים האלה הוא אמר את זה בוודאי לא על דעתי, לא בידיעתי, לא בשמי ולא בשליחותי", הבהירה שרת המשפטים לשעבר.

עוד אמרה כי "היועץ המשפטי לממשלה הוא אדם ישר, שלוקח את ההחלטות שלו בהתאם לחוק ולראיות. אני, כשרת משפטים, לא התערבתי ולא דיברתי איתו על תיקי ראש הממשלה מעולם". כן אמרה שקד כי "ברור שמי שהדליף את זה רצה לפגוע גם בי וגם ביועץ המשפטי לממשלה". עוד הוסיפה: "היועץ המשפטי לממשלה זה לא בובה".

"חסינות זה הליך פוליטי. הליך פוליטי שמתבצע בכנסת. ואני כבר אמרתי הרבה מאוד פעמים, שאני מקווה עבור ראש הממשלה שהתיקים שלו ייסגרו, ואם הם לא ייסגרו, והוא יחליט לבקש חסינות – אנחנו נחליט בהתאם לעובדות כיצד להצביע. כל הדרך שבה הסיפור הזה פורסם בעיתון 'הארץ' הוא ניסיון ברור לפגוע בי, לפגוע במפלגה שלי ולפגוע בכל מחנה הימין".

"לא היה שום משא ומתן עם ראש הממשלה. שום תהליך שהבשיל לכדי משא ומתן. ובטח לא הוצעו לי דברים ובטח אני לא הצעתי", טענה שקד בראיון. "יכול להיות שאנשים אמרו את זה מטעמם, אנשים אמרו את זה בעצמם".

"גם בעיתון 'הארץ' הם יודעים שלי אין קשר לאס-אם-אסים האלה; שהדברים האלה לא נאמרו – לא על דעתי ולא בידיעתי", מתחה שקד ביקורת על הפרסום.

שקד גם התייחסה לפרסום מאתמול, שלפיו ישראל תאפשר לעזתים להגר מהרצועה. "אני, כשרת משפטים במשך ארבע שנים בקבינט, העליתי את הנושא הזה ישיבה אחר ישיבה. זה דבר שהוא נכון. זה דבר שהיה צריך לעשות מזמן". עוד הוסיפה שקד: "צריך לאפשר למי שרוצה להגר, וכן, המדינה יכולה להקל עליהם, יכולה לעודד את היציאה".

10:24 עריכה

ואולי לא היו הדברים מעולם | חבר הכנסת דוד ביטן מהליכוד מתייחס הבוקר בגלי צה"ל לפת הלחם שהוגשה לאשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, בהגיעה לאוקראינה: "יכול להיות שהכניסה את זה לכיס".

"כל הזמן מנסים לפגוע בנתניהו על ידי זה שמספרים איזשהו סיפור על אשתו", אמר בראיון לאפי טריגר בתוכנית "בוקר טוב, ישראל" בתחנת הרדיו הצבאית.

ביטן: "אני גם ראיתי את הסרטון. אני לא ראיתי שהיא זרקה את זה לרצפה".

טריגר: "מה זאת אומרת?! רואים את זה בצורה מאוד ברורה".

ביטן: "לא. ראיתי את הסרטון, שהיא מזיזה את היד לכיוון מטה. יכלה גם להכניס את זה לכיס, לאו דווקא לרצפה".

טריגר: "כן, אבל המנהג הוא לאכול, כמו שראש הממשלה אכל".

ביטן: "בסדר. אז היא לא אכלה. מה בדיוק העניין? יכול להיות שהיא הכניסה את זה לכיס".

טריגר: "לא. רואים אותה ממש עושה תנועת השלכה עם היד; סליחה שאני מתעכב על זה".

ביטן: "לא. לא, לא. היא עשתה תנועה לכיוון מטה. זה גם יכל להיות לכיס. זה לא חייב להיות השלכה".

טריגר: "אוקיי".

מוזמנים לצפות בתיעוד של האירוע המדובר ולהכריע בעצמכם –

10:34 עריכה

בפרקליטות מיסוי וכלכלה בתל אביב החל השימוע של שאול ואיריס אלוביץ' בפרשת בזק-וואלה (תיק 4,000). את בני הזוג מייצגים עורכי הדין ז'אק חן ומיכל רוזן מול פרקליטת המחוז, ליאת בן ארי. השניים חשודים בשוחד – מתן סיקור חיובי של ראש הממשלה נתניהו תמורת קבלת הקלות רגולטוריות לבזק.

לפי ברוך קרא מחדשות 13, השימוע לא יסתיים היום ויימשך בשבוע הבא.

11:32 עריכה

מחר ידון בג"ץ בעתירה של התנועה לאיכות השלטון נגד מינויו של אופיר כהן למנכ"ל משרד המשפטים. ביום ראשון הוציא בג"ץ צו זמני המקפיא את מינוי כהן למנכ"ל עד סיום הדיון בעתירה.

ב-1999 הנחה היועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין להימנע מהחלפת מנכ"ל של משרד ממשלתי בתקופת ממשלת מעבר, אלא אם השתכנע נציב שירות המדינה כי "אין מנוס" מההחלפה לשם תפקודו התקין של המשרד. ב"גלובס" קבע אמש חן מענית כי קשה לטעון במקרה זה שלא היה מנוס, שכן המנכ"לית הוותיקה והמוערכת, אמי פלמור, הסכימה להמשיך בעבודתה.

אמי פלמור ואמיר אוחנה בטקס קבלתו למשרד המשפטים (צילום: Flash90)
אמי פלמור ואמיר אוחנה בטקס קבלתו למשרד המשפטים (צילום: Flash90)

וגם אם מוחלף המנכ"ל, יש לפעול למינוי של איש שירות המדינה במקומו, והשר אמיר אוחנה לא עשה מאמץ למצוא אדם שכזה, והעדיף למנות את חברו ללימודים.

בג"ץ יידרש להכריע מה יש לעשות כשעמדת היועץ המשפטי לממשלה לא מתיישבת עם הנחיות של קודמו בתפקיד.

הבוקר מפרסמים ביני אשכנזי וחגי עמית במהדורה המודפסת של "דה מרקר" קטעים מהפרוטוקול של ועדת המינויים בנציבות שירות המדינה (גרסה מוקדמת יותר של הידיעה פורסמה שלשום באתר של היומון הכלכלי).

"הוועדה התלבטה רבות האם יש למועמד את הניסיון המקצועי והניהולי הדרוש, מעבר לתנאי הכשירות הפורמליים לצורך כהונה כמנהל משרד המשפטים", נכתב בפרוטוקול. "הוועדה נתנה את דעתה על כך שהניסיון העומד למועמד אינו בתחום עיסוקו המקורי של המשרד ואינו בסדר גודל הדומה לפעילות ומורכבות משרד המשפטים, כמו כן גם לעובדה שהמועמד נעדר ניסיון קודם בתחומי הפעילות של המגזר הציבורי".

בוועדה התייחסו גם לחברותו של כהן בליכוד ולהיכרותו המוקדמת עם אוחנה. "עצם חברותו של המועמד בתנועת הליכוד אינה עולה לכדי זיקה פוליטית לשר משרי הממשלה", נכתב. "על פי ההבהרות שקיבלנו מהמועמד, הזיקה האישית לשר אינה נמצאת ברף הגבוה, אלא מתבססת על היכרות ארוכת שנים ומפגשים שהתקיימו לאור פעילות במסגרת התפקידים שמילאו המועמד והשר".

לפי אחת הסברות, הדחת פלמור נועדה לפנות את הדרך למינוי מנכ"ל נוח יותר, כזה שיפעל ברוח השלטון בעת מינוי פרקליט מדינה בחודש דצמבר.

11:43 עריכה

"אין לי שום קשר לזה" – כך אומר נתן אשל, מקורבו של ראש הממשלה נתניהו, לגבי הפרסום שאיילת שקד העבירה מסרים לנתניהו, על כך שהיא תפעל להעניק לו חסינות. את הדברים מפרסם אור רביד מחדשות 12.

נתן אשל (צילום: נועם מוסקוביץ', פלאש 90)
נתן אשל (צילום: נועם מוסקוביץ', פלאש 90)

הפרסום, אגב, מעורר שאלה אתית: האם על כלי תקשורת לפעול כדי לברר מי הם מקורותיו של עיתונאי מתחרה.

12:10 עריכה

כחול לבן, בראשות בני גנץ ויאיר לפיד, וישראל ביתנו, בראשות אביגדור ליברמן, חתמו על הסכם עודפים והגישו אותו לוועדת הבחירות המרכזית.

המועד האחרון לחתימת הסכמי עודפים הוא שישה בספטמבר.

12:21 עריכה

בישראל ביתנו מסבירים את המהלך לחתימת הסכם עודפים עם כחול לבן

"הסכם העודפים הוא עניין טכני בלבד. במערכת הבחירות הקודמת חתמנו עם הימין החדש שלא עברה את אחוז החסימה. ב-1999 חתמנו הסכם עודפים עם עמיר פרץ והרווחנו מנדט. מבחינה טכנית עכשיו לא נותרה שום אופציה אחרת, ואנחנו לא מוכנים להסתכן באובדן מנדט שניתן לקבל בזכות הסכם העודפים".

"כל אלו שהחליטו להיכנע לטרור מרצועת עזה ומשלמים דמי פרוטקשן לחמאס, ואלו ששותקים נוכח הביזיון והפגיעה האנושה בהרתעה הישראלית – אינם רשאים לדבר בשם הימין ואינם נמנים עם המחנה הלאומי בישראל".

12:25 עריכה

זה היה מהיר: דקות ספורות אחרי שפורסם כי ישראל ביתנו וכחול לבן חתמו על הסכם עודפים, פרסמו בליכוד סרטון תגובה –

12:34 עריכה

במערכת הפוליטית מגיבים להסכם העודפים שנחתם בין ישראל ביתנו וכחול לבן.

12:50 עריכה

גורם ברשימה המשותפת אומר שאין בכוונתם לחתום על הסכם עודפים עם אף רשימה – כך מפרסם אריק בנדר מ"מעריב".

בבחירות האחרונות, אז רצו המפלגות המרכיבות את הרשימה המשותפת בשני פתקים – חד"ש-תע"ל ורע"ם-בל"ד – חתמו שתי הרשימות הסכם עודפים זו עם זו.

13:43 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך שידור חי בחשבון הפייסבוק שלו ונדרש לענייני השעה, אגב תעמולת בחירות לליכוד.

"הנשיא זלנסקי התחייב בפניי שהוא יעביר את הפנסיות; יאשרר את זה בפרלמנט הקרוב", אמר נתניהו בהתייחס לעולים מאוקראינה. "זו בשורה להרבה-הרבה מאוד ישראלים יוצאי אוקראינה".

"לכל המלעיזים, שאומרים שאני ארגנתי את הביקור הזה כביקור בחירות – לא נכון", טען נתניהו. "אני קבעתי את הביקור הזה בשיחת טלפון, כשבירכתי אותו (את הנשיא זלנסקי) על היבחרו באפריל בכלל. זה היה בזמן שאנחנו היינו אחרי הבחירות שלנו ולא ידענו שיכפו עלינו בחירות נוספות", אמר ראש הממשלה. כדאי להזכיר שנתניהו הוא זה שפעל לפיזור הכנסת – הן בקרב שותפותיו לקואליציה והן בקרב חברי כנסת מהמפלגות הערביות.

"עוד מנדט או שניים למפלגה מימין לנו – שכביכול הם מימין לנו – אין לזה שום משמעות; זה לא ישנה כלום. אבל פחות מנדט או שניים לליכוד – יכול להכריע את הכף. ועוד דבר: אל תצביעו למפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה. זה כמו לקחת את המנדטים שלכם ולזרוק אותם לפח", אמר. "לא להצביע לבנט ושקד וסמוטריץ'" אמר והסביר: "הם, עוד מנדט או שניים, למעלה למטה – לא משנה כלום".

את יריביו השווה נתניהו אליו, בתקופה שהיה ילד. "אני לא מתיימר להיות טייס אף-35, אבל זה לא הפריע לי כילד קטן להיות טייס. סידרתי כמה כיסאות בסלון: שני כיסאות בכל צד, נכנסתי לכיסא הקדמי – 'עכשיו אני טייס. אני טס במטוס'. זה בערך מה שחלק מהאנשים האלה, שמצטלמים ככה, בפוזות של ראש ממשלה".

נתניהו מתח ביקורת על לפיד, שהביע בעבר תמיכה בפינוי התנחלויות, ועל אשכנזי, שהתנגד, לדברי ראש הממשלה, להקמת גדר בגבול עם מצרים.

רעייתו של נשיא אוקראינה אמרה לרעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, שבעלה "לא פגש נשיא כה עוצמתי וכריזמטי כמוך", נאמר בשידור בפייסבוק. "אני בטוח שזה הולך לפתוח את מהדורות החדשות", השיב נתניהו בביקורת אוטומטית על התקשורת הישראלית.

14:27 עריכה

מסתבר שרצון של נוסעים להיכנס לתא הטייס במהלך טיסה הוא עניין שגרתי למדי – כך מספר ל"זמן ישראל" חבר מועצת איגוד הטייסים גדעון מנדלסון, על רקע זעמה של שרה נתניהו בטיסתה לאוקראינה. עוד אומר מנדלסון, ש"אף נוסע לא אמור לקבל ברכה מיוחדת".

עוד על כך – בכתבתו של תני גולדשטיין.

14:32 עריכה

הסכם העודפים בין כחול לבן וישראל ביתנו | אביגדור ליברמן מגיב לביקורת של הליכוד –

15:09 עריכה

אסף זמיר מנצל את חתימת הסכם העודפים לבדיחה (מצחיקה אפילו)

15:20 עריכה

"המחנה דמוקרטי" יוזמים דיון מליאה מיוחד בפגרה, בעקבות הדיווח ב"הארץ" על כך שלכאורה העבירה יו"ר ימינה, איילת שקד, מסרים לבנימין נתניהו על כך שתעניק לו חסינות. בהודעה מטעמם נכתב: "לאור הפרסומים החמורים, עולה החשד לעסקת שוחד פוליטית, במסגרתה שקד תדאג להיחלצותו של נתניהו מכתב אישום בתמורה להצטרפות לליכוד".

ח"כ תמר זנדברג שיזמה את המהלך: "התמונה שעולה גורמת אפילו לפרשת בר-און להחוויר. אנו קוראים לכל חברי וחברות הכנסת שלא יכולים לעמוד מנגד לנוכח השחיתות להצטרף למהלך".

15:37 עריכה

נתניהו ממהר להוציא תגובה מצולמת בעקבות הסכם העודפים שנחתם בין ישראל ביתנו וכחול לבן: "אני אומר את זה בצער אבל היום זה רשמי, ליברמן מעביר קולות של הימין לממשלת שמאל. הוא כבר אמר שהוא ימליץ על גנץ לראשות ממשלה, זה אומר גנץ ולפיד כי הם באים כראשי ממשלה ברוטציה, והיום הוא חתם על הסכם עודפים רשמי בינו לבין לפיד וגנץ. כלומר, מי שרוצה ממשלת שמאל בראשות לפיד וגנץ, יצביע ליברמן".

17:32 עריכה

הליכוד ועוצמה יהודית הגישו לבית המשפט העליון עתירה בדרישה לפסול את הרשימה המשותפת מהתמודדות בבחירות לכנסת ה-22. בערעור הובאו ראיות לפיהן חברי הרשימה תומכים ברצח יהודים, קוראים לשחרור כלל המחבלים ותומכים במאבק אלים.

המערערים טוענים כי יש לפסול את נציגי הרשימה המשותפת בשל הסתה לגזענות, תמיכה בארגון טרור, ושלילת קיומה של ישראל כמדינה יהודית.

17:43 עריכה

ועדת הבחירות המרכזית הודיעה כי היא אוסרת על ראש הממשלה בנימין נתניהו ולליכוד להפיץ מסרי תעמולה עם תמונות של חיילי צה"ל במדים, בכל דרך שהיא.

"הוראה זו חלה גם על הדפים האישיים של ראש הממשלה בטוויטר ובפייסבוק", נכתב בצו. החלטה זו מגיעה על רקע עתירה שהגישה התנועה למען איכות השלטון.

18:18 עריכה

ח"כ דוד ביטן מהליכוד התייחס להצעה לכאורה של שקד לנתניהו לפיה היא תדאג לחסינות במידה שהוא יצרף אותה לליכוד: "דיברתי איתה הרבה על הצטרפות לליכוד ומעולם ההצעה לא עלתה בשיחות. גם אם הייתה הצעה, זה מעיד על נתניהו – עובדה שהוא לא קיבל אותה ושהוא בטוח בעצמו".

ביטן אמר על רקע סיפור ההתפרצות לקוקפיט וזריקת החלה, כי הוא לא יודע אם זה נכון. "כל הזמן מפיצים סיפורים על שרה נתניהו. רוב הסיפורים הם או מוגזמים או לא נכונים. לגבי החלה, נכון, זה היה מצולם, ראיתי, אבל היא עשתה כבוד כשירדה מהמטוס עם הבגדים המסורתיים של האוקראינים. לגביי החלה – לא בטוח בכלל שהיא זרקה את זה על הרצפה".

20:14 עריכה

חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן תקפה את ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות הפרסומים אתמול הטוענים כי ישראל ניסתה לעודד הגירה של פלסטינים מעזה למדינות אחרות.

"מגיע לו כסא נאשמים בהאג על כל הפשעים שעשה והוא מתכנן לעשות", אמרה סלימאן הערב, בארוע השקת קמפיין הבחירות של הרשימה המשותפת. "אתמול גילינו שהוא מתכנן לפתוח את שערי עזה כדי לעשות טיהור אתני, ולעודד את התושבים לעזוב".

אעידה תומא סלימאן בארוע השקת קמפיין הבחירות של הרשימה המשותפת (צילום: עומר שרביט)
אעידה תומא סלימאן בארוע השקת קמפיין הבחירות של הרשימה המשותפת (צילום: עומר שרביט)

ארוע ההשקה התקיים ברחוב הרצל בתל אביב, וסולימאן אישרה כי בחירת המיקום מעידה על נסיון של הרשימה המשותפת לקרוץ גם לקולות של הציבור היהודי, תחת הכותרת "שותפות של מאבק", לדבריה.

"אנחנו מתמודדים כדי לספק לאזרחים את המאבק שצריך להתנהל במדינה. נכון, לא רצינו ואנחנו לא רוצים את נתניהו כראש ממשלה – ואם זה היה בידיים שלנו, לא מגיע לו להיות חבר כנסת אפילו.

"אנחנו רוצים לנהל מאבק בשמכם נגד הכיבוש, נגד פשעי ההתנחלויות, לדבר בקול מורם נגד עסקת המאה של טראמפ. אנחנו מתמודדים בבחירות כדי לבטל את חוק הלאום והלאומיות האתנית".

20:18 עריכה

עמית סגל בחדשות 12 עם תיעוד מ-2013 על "חיזור" של אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו", אחר הקול החרדי, כשניהל משא ומתן פוליטי במהלך מפגש עם הרב אוירבך.

בתיעוד נראה ליברמן, חבוש כיפה, מנסה לקנות את ליבו של הרב (מתוך רצון לקנות את תמיכת הפלג הירושלמי הקיצומי במועמד משה לאון), על ידי מציאת שפה משותפת שמתייחסת להפסקת מצעד הגאווה בירושלים. לפי אחד הנוכחים, כשהפסיקה המצלמה לתעד, ליברמן הבטיח גם לסכל את חוק הגיוס.

ליברמן מסר בתגובה: "אני יכול להבין את הלחץ של החרדים. חוק הגיוס יעבור ככתבו. לביבי הייתי ממליץ להרכז במודיעין על החמאס וחיזבאללה במקום בחומרי ארכיון".

20:46 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, אמר הערב בהשקת קמפיין המפלגה בתל אביב כי אנשי הרשימה מאמינים בשותפות ערבית יהודית: "השותפות הזו באה מכמה מקומו, מאינטרס משותף – השלום והשוויון, הדמוקרטיה והצדק החברתי. כולם מבינים שהשלום לא רק טוב לערבים, אלא לכולם ושאין דמוקרטיה ללא שוויון. אלו הערכים המשותפים שלנו פה". עודה הוסיף, "אחרי חוק הלאום אנחנו מיעוט נרדף. מאז 1948 אין מישהו שהסיט נגדנו כמו בנימין נתניהו"

21:22 עריכה

שר המשפטים מהליכוד, אמיר אוחנה, מגיב לתיעוד של ליברמן בו נשמע מבטיח כי לא יהיה מצעד הגאווה: "'הליברל החדש', הוא הומופוב מהזן הישן. כך היה – כך יהיה"

22:09 עריכה

אחרי שערוריית הקוקפיט והחלה שנזרקה, ראש הממשלה בנימין נתניהו סיים את ביקורו באוקראינה ונחת בארץ. מבקריו טענו כי מדובר בנסיעה לצרכים פוליטיים ובניסיון לקושש קולות מיוצאי המדינה. הוא כמובן הכחיש.

מי שהצטרפה אליו לנסיעה הייתה סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, שדרשה ממנו בשבוע שעבר למנות אותה לשרה בציוץ בטוויטר, כשעה לאחר ששר העבודה והרווחה הגיש את התפטרותו.

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אמר כי במהלך פגישתם של השניים הם דנו בקידום הסחר בין המדינות והסכימו על הרחבת הסכם הסחר החופשי הקיים.

סגירה